اخبار داغ

مدیر جهاد کشاورزی تربت جام:

جهاد کشاورزی قدرت اجرایی برخورد با متخلفین بخش کشاورزی ندارد

جهاد کشاورزی قدرت اجرایی برخورد با متخلفین بخش کشاورزی ندارد
مدیر جهادکشاورزی تربت جام گفت: بر اساس قانون مصوب حفاظت از محیط زیست، جهاد کشاورزی هیچ قدرت اجرایی برای برخورد با متخلفین بخش کشاورزی ندارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اصغر خوشخو در گفتگو با خبرنگار جام روز با اشاره به جمع آوری و برخورد با متخلفان پسماند بخش کشاورزی گفت: پسماند بخش کشاورزی می تواند مخاطرات زیست محیطی را بوجود آورد که شامل پلاستیک، ظروف سموم و غیره است و مسئول جمع آوری آن تولید کنندگان هستند و جهاد فقط در حوزه توصیه و تذکر اقدام می کند؛ اما قدرت برخورد با متخلفین در دست اداره محیط زیست است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جام روز ,

 

,

خوشخو افزود: برای جمع آوری پسماند در بخش کشاورزی جهاد نسبت به برگزاری کلاسهای آموزشی، ترویجی و همچنین اطلاع رسانی اقدام کرده است.

,

 

,

وی اضافه کرد: متولی جمع آوری کودهای حیوانی دامداری و مرغداری ها در روستا برعهده دهیاران و تولید کنندگان است که بر اساس قانون محیط زیست باید نظارت بر انجام فرآیند داشته باشد.

,

 

,

مدیر جهاد کشاورزی با اشاره به وضعیت مرغداری ها در سطح منطقه بیان داشت: بیش از 90 واحد مرغداری گوشتی و صنعتی دارای مجوز با نظارت دامپزشکی فعال هستند که تعدادی بدون مجوز اقدام به پروش مرغ می کنند و هیچ گونه نظارتی بر آنها اعمال نمی شود.

,

 

,

خوشخو ادامه داد: با توجه به اینکه هیچ اطلاعی از مرغداری های غیر مجاز در اختیارنیست این موضوع می تواند محیط زیست و جان انسان ها را با خطر مواجه کندو اگر جلوی این واحدها گرفته نشود ممکن است مشکلاتی برای جامعه بوجود بیاورد.

,

 

,

وی عنوان کرد: برخی از واحدهای مرغداری غیر مجاز در محل نگهداری دام اقدام به جوجه ریزی می کنند که عمل آنان بر خلاف دستورالعمل ها است که باعث افزایش احتمال بیماری می شود.

,

 

,

مدیر جهاد تاکید کرد: با توجه به نبود سیاست درست واردات مرغ در کشور در دوره ای از زمان مرغ های مادر و مولد به کشتار رفتند و به همین دلیل تولید جوجه یک روزه کاهش یافت و مرغ وگران شده و مرغداران از جوجه ریزی خوداری می کنند و باعث تعطیلی واحدهای تولید کننده شده است. 

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه