اخبار داغ

عضو هیأت رئیسه مجلس:

طیف سیاسی وزیر پیشنهادی علوم و تحقیقات با ما همخوانی ندارد/رأی اعتماد ما به توانمندی وی می باشد

طیف سیاسی وزیر پیشنهادی علوم و تحقیقات با ما همخوانی ندارد/رأی اعتماد ما به توانمندی وی می باشد
عضو هیأت رئیسه مجلس با بیان اینکه نمایندگان مجلس در انتخاب وزرای پیشنهادی دولت کارآمدی، توانمندی، تجربه، شایستگی، دور از فضاهای سیاسی و تعامل با مجلس را دنبال میکند، گفت: اگر چه ممکن است طیف سیاسی بنده با "منصور غلامی" وزیر پیشنهادی علوم و تحقیقات همخوانی نداشته باشد، اما برای رأی اعتماد نمایندگان به ایشان تلاش خواهم کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اکبر رنجبرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار آوای سیدجمال؛ در خصوص انتخاب وزیر علوم، تحقیقات و فناوری کشور، اظهار کرد: وزرای علوم، تحقیقات و فناوری و البته نیرو در حال حاضر توسط سرپرست اداره می‌شوند و وزیر ندارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آوای سیدجمال,

وی با بیان اینکه وزیر پیشنهادی دولت به مجلس معرفی شد و رأی نیاورد، گفت: رئیس جمهور می‌تواند تا سه ماه وزارتخانه را با سرپرست اداره کند.

,

عضو هیأت رئیسه مجلس ادامه داد: آقایان اردکانی استاد دانشگاه شریف به عنوان وزیر پیشنهادی دولت در تصدی وزارتخانه نیرو و منصور غلامی رئیس وقت دانشگاه بوعلی سینای همدان به عنوان وزیر پیشنهادی علوم و تحقیقات از سوی دولت دوازدهم به مجلس معرفی در نظر گرفته شده است.

,

وی با بیان اینکه دکتر منشور غلامی سال‌ها مسئولیت دانشگاه را عهده‌دار بوده است، تصریح کرد: طبق آئین نامه مجلس از روزی که وزیر پیشنهادی از سوی دولت به مجلس معرفی شود، نمایندگان ظرف یک هفته برای این فرد پیشنهادی رأی اعتماد خواهند داشت.

,

رنجبرزاده با بیان اینکه در طی یک هفته وزرای پیشنهادی ارتباط گسترده‌ای را با فراکسیون‌ها، کمیسیون‌ها، مجامع استانی خواهند گرفت، گفت: این وزرای پیشنهادی در مجلس هم برای اعلام و برنامه‌ها، شرح زندگی و مسیر کاری خود در مجلس حضور پیدا می‌کنند.

,

وی اذعان داشت: فضای مجلس را برای رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی نمی‌توانم به صراحت اعلام کنم چرا که هنوز نظرنمایندگان را دریافت نکردیم، اما طبیعتا" نمایندگان مجلس مصلحت کشور را لحاظ خواهند کرد.

,

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آنچه در رویه گذشته برای انتخاب هیأت دولت توسط مجلس بود، نشان داد که مجلس دنبال کارآمدی، توانمندی، تجربه، شایستگی، دور از فضاهای سیاسی و تعامل با مجلس است و اگر وزرای پیشنهادی این شاخص‌ها را داشته باشند، انتخاب و راهی وزارتخانه مربوطه خواهند شد.

,

وی ادامه داد: در مجموع نمایندگان مجلس روی این شاخص‌ها و ویژگی‌ها بسیار متمرکز می‌شوند و اگر وزیری این شاخص‌ها را در کارنامه خود نداشت، قطعا" رأی اعتمادی از مجلس نخواهد گرفت.

,

رنجبرزاده خاطرنشان کرد: ما شناختی ممکن است از آقای اردکانی نداشته باشم اما آقای دکتر غلامی انسانی بسیار متین، شایسته، توانمند و مدیر لایق است که یک سری خصوصیات بارز در ایشان وجود دارد و ممکن است که طیف سیاسی او با ما همخوانی نداشته نباشد اما این نمی‌تواند مانع شود که ما برای انتخاب ایشان تلاش نکنیم.

,

وی تأکید کرد: ما به مصلحت می‌دانیم که منصور غلامی می‌تواند گزینه خوبی برای وزیرارت علوم باشد و بر صندلی این وزارتخانه تکیه بزند تا کشور بتواند از توانمندی ایشان بهره‌‎مند شود.

,


انتهای پیام/

,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه