اخبار داغ

رئیس اداره صنعت و معدن تربت حیدریه مطرح کرد:

صادرات 172 میلیارد تومانی کالا از تربت حیدریه

صادرات 172 میلیارد تومانی کالا از تربت حیدریه
رئیس اداره صنعت و معدن تربت حیدریه گفت: سال گذشته 214 هزار و 754 تن کالا به ارزش 172 میلیارد تومان از این شهرستان به سایر استانها و خارج از کشور صادر شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد سلطانپور در گفت و گو با خبرنگار تابان تربت، اظهار داشت: شهرستان تربت حیدریه با 30 واحد معدنی فعال در زمینه سنگ آهک، کرومیت، شن و ماسه، سنگ لاشه، نقره و طلا ظرفیت مناسبی برای بخش تولید و اشتغال در این منطقه فراهم کرده که ارتقاء این بخش از معادن می تواند در صادرات غیر نفتی کشور نقش مهمی داشته باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تابان تربت,

 

,

وی تصریح کرد: پارسال 214 هزار و 754 تن کالا به ارزش 172 میلیارد تومان از این شهرستان به سایراستانها و خارج از کشور صادر شده است.

,

 

,

رئیس صنعت و معدن تربت حیدریه بیشترین میزان کالاهای صادراتی را در زعفران، طلا، کاشی، رنگ، قالی و سیمان عنوان کرد و افزود: هر چند می توان برای صنایعی همچون ابریشم و همچنین انار و پسته در بخش کشاورزی برای صادرات برنامه ریزی کرد تا بخش صادرات شهرستان نیز ارتقاء یابد.

,

 

,

وی اظهار داشت: احیای برخی معادن سنگ و ایجاد کارخانجات سنگ بری مدرن با فناوری روز می تواند از صادرات غیر مستقیم از این شهرستان در بخش معادن جلوگیری کند.

,

 

,

رئیس صنعت و معدن تربت حیدریه بر لزوم  ایجاد یک صنعت پیشران در تربت حیدریه تاکید کرد و گفت: تنها راه نجات و توسعه منطقه تربت حیدریه ایجاد یک صنعت پیشران و در کنار آن صنایع پائین دستی است که می تواند علاوه بر ایجاد اشتغال و رفع بیکاری بخش مهمی از صادرات را بدست گیرد.

,

 

,

سلطانپور افزود: حدود  95 واحد  صنعتی و معدنی در بخش مواد غذایی، شیمیایی، محصولات لاستیکی و پلاستیکی، بازیافت، کانی های غیر فلزی، صنایع فلزی و تجهیزات پزشکی و همچنین معادن سنگ و طلا برای بیش از1800 نفر اشتغال مستقیم ایجاد کرده است.

,

 

,

رئیس صنعت و معدن تربت حیدریه از فرسودگی ابزار و ماشین آلات برخی کارخانه ها، فقدان نقدینگی و سود بالای تسهیلات بانکی و همچنین تحریم های ظالمانه که مانع واردات و صادرات شده و عدم اجرای صحیح قانون هدفمندی یارانه ها بعنوان مهمترین دلیل 55 واحد تعطیل و نیمه تعطیل این شهرستان یاد کرد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه