اخبار داغ

گزارشی از مهاجرت با خودروهای مرگ در ایران؛

قاچاقچیان، فرشتگان مرگ جاده های جنوب شرق/ ۱۱کشته و مجروح در تصادف خونین سرباز+تصاویر

قاچاقچیان، فرشتگان مرگ جاده های جنوب شرق/ ۱۱کشته و مجروح در تصادف خونین سرباز+تصاویر
جولان قاچاقچیان در جاده های سیستان و بلوچستان همه ساله جان بسیاری از مردم این منطقه را می گیرد به گونه ای که در تازه ترین حادثه، برخورد خودروی حامل اتباع بیگانه با یک دستگاه وانت تویوتا 11کشته و مجروح بر جای گذاشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پاپایا، تصاویر رنگارنگ از رویای زندگی در سرزمین‌های خارج از کشور، تنها مختص ایرانی‌ها نیست. ساکنان بسیاری از کشورهای اطراف هم با رویای خارج‌نشینی در کشوری امن و نیازمند منابع انسانی، ایران را مقصد رویایی خود می‌دانند. در پشت پرده اقامت در ایران اما، حکایت ورود غیرقانونی اتباع خارجی به کشور حکایت عجیبی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پاپایا,

سیستان و بلوچستان به دلیل مرزهای طولانی با دو کشور افغانستان و پاکستان همواره در معرض معضلاتی چون قاچاق انسان، سوخت، کالا و موادمخدر قرار داشته است به گونه ای که برخی افراد سودجو و باندهای قاچاق انسان، اتباع بیگانه (افغان و پاکستانی) را از راههای سخت گذر، کوهستانی و دره های عمیق به دور از چشم ماموران به داخل مرزهای ایران منتقل می کنند و در ادامه نیز با استفاده از خودروهای مختلف به ویژه سواری های تندرو و وانت تویوتا، این اتباع بیگانه را به عمق کشور انتقال می دهند.

,

قاچاقچیان انسان با استفاده از ترفندهای گوناگون در هر یک از خودروهای سواری پژو، زانتیا و دیگر خودروهای مورد استفاده با وجود ظرفیت 5 نفره حتی تا 20 نفر تبعه خارجی را سوار کرده و برای فرار از چنگ قانون با حداکثر سرعت در جاده های اصلی و فرعی استان تردد می کنند به گونه ای که تصادف خودروهای حامل مهاجران غیرقانونی، این روزها بخش قابل توجهی از حوادث مرگبار جاده ای را به خودش اختصاص داده است، حوادثی که معمولا با تعداد زیاد قربانیان همراه است و این قربانیان نیز معمولا مهاجرانی هستند که به تصور پیدا کردن کار و داشتن زندگی بهتر، خانه و خانواده شان در کشورهای همسایه را رها کرده و با پرداخت مبالغ هنگفت به قاچاقچیان انسان، خودشان را به دست آنها می سپارند تا راهی ایران شوندو زندگی تازه ای را در اینجا شروع کنند. آنها برای رسیدنبه مقصد که شهرهای بزرگ و مرکزی ایران است، مجبورند در گروه های بزرگ سوار ماشین هایی شوند که گنجایش چندانی ندارند و سرعت زیاد این ماشین ها برای رسیدن به مقصد، در موارد بسیاری حوادثی را رقم می زند که از مرگبارترین حوادث جاده ای کشور به شمار می رود و تاکنون باعث مرگ بسیاری از اتباع بیگانه و شهروندان ایرانی شده است.

,

 

,

, ,

 

,

5 کشته و 6 مجروح در تصادف خونین سرباز

,

در همین رابطه سرهنگ یدالله ستوده در گفت و گو با خبرنگار پاپایا، با اشاره به اینکه در تصادف خونین محور سرباز به ایرانشهر پنج تن کشته شدند، اظهار داشت: روز گذشته با اعلام مرکز فوریت های پلیسی 110 مبنی بر وقوع تصادف منجر به فوت در برخورد یک دستگاه سواری پژو با یک دستگاه وانت تویوتا در30 کیلومتری مسیر سرباز به ایرانشهر ،  بلافاصله گشت تصادفات جهت بررسی در محل حادثه حاضر شد.

, پاپایا,

وی افزود: در این حادثه، یک دستگاه سواری پژو حامل اتباع بیگانه با یک دستگاه وانت تویوتا باهم برخورد کردند که بر اثر شدت ضربه وارده 5 نفر کشته و 6 تن دیگر نیز مجروح شدند که توسط وسایل نقلیه امدادی به  بیمارستان خاتم الانبیا ایرانشهر منتقل شدند.

,

رئیس پلیس راه جنوب سیستان و بلوچستان بیان کرد: علت این حادثه در دست بررسی است و پس از مشخص شدن اطلاع رسانی خواهد شد.

,

وی با اشاره به اینکه بسیاری از محورهای جنوب استان به صورت دوطرفه هستند، گفت: سرعت زیاد، عدم توجه به جلو، تجاوز و انحراف به چپ و رعایت نکردن حق تقدم عامل بسیاری از تصادفات است و بی توجهی به این قوانین موجب بروز حوادث تلخ خواهد شد.

,

ستوده در پایان با تقدیر از همکاری خوب رانندگان و مردم با پلیس، تصریح کرد: شهروندان می توانند هرگونه پیشنهاد، انتقاد و تقدیر از عملکرد پلیس را با شماره 197 و هرگونه خبر یا اتفاق را به شماره 110 پلیس اطلاع دهند تا در اسرع وقت مورد رسیدگی قرار گیرد.
 

,
,

, ,

 

,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه