اخبار داغ

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

زیارت اربعین فرصتی مناسب برای درک قیام امام حسین (ع) است/مسئولین هم با تمام عشق واخلاص به میدان بیایند

زیارت اربعین فرصتی مناسب برای درک قیام امام حسین (ع) است/مسئولین هم با تمام عشق واخلاص به میدان بیایند
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم پیرامون برکات پیاده روی اربعین و ویژگی های منحصربه فرد این اجتماع عظیم به موضوعات قابل توجهی اشاره و نکاتی را هم به مسئولین و زائرین حسینی گوشزد کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام و المسلمین محمود رجبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفتگو با قم فردا، در خصوص برکات پیاده روی اربعین اظهار داشت: پیاده روی اربعین در واقع نوعی بزرگداشت و تجلیل از مقام شامخ امام حسین (علیه السلام) و جریان عاشورا و همچنین یادآور اولین گروهی که به زیارت قبر اباعبدالله الحسین (ع) یعنی جابر و عطیه که از یاران رسول خدا بودند، می باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا,

وی افزود: آنها بعد از شهادت حضرت به کربلا رسیدند و با پای پیاده به زیارت قبر آن حضرت رفته و در فرات غسل کردند. سپس جابرکه فردی نابینا بود با بوییدن خاک، قبر امام را شناخت و این نهایت عزمت امام حسین (علیه السلام) است که حتی خاک قبر مطهرشان هم با سایر خاک ها متفاوت است که بر همین اساس هم خاک هر سرزمینی خوردنش حرام است جز تربت امام حسین (ع) که شفاست.

,

رجبی ادامه داد: به هر حال این پیاده روی هم ابراز عشق و اعلام وفاداری به آرمان های امام حسین (ع) و هم اعلام آمادگی برای ادامه دادن راه آن حضرت و هم نوعی تجسم و یادآوری تمام فضیلت هایی که در شخص امام حسین (ع) و جریان عاشورا از عدالت خواهی تا زیر بار ظلم نرفتن، دفاع از ارزش های اسلامی، امر به معروف و نهی از منکر و ده ها ارزش های دیگری مانند ایثار، فداکاری، ادب و اخلاق وجود داشت، می باشد.

,

وبی بیان داشت: درواقع اگر بخواهم در یک جمله بیان کنم، تمام کمالات انسانی در جریان عاشورا و شخص امام حسین (علیه السلام) متجلی بود که این راهپیمایی، زنده کردن تمام این ارزش های انسانی و تجلیل از آنها و اعلام آمادگی برای ادامه دادن راه آن حضرت در هر زمان و مکان است.

,

زیارت اربعین سبب وحشت دشمنان اسلام می شود

,

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: اولین ویژگی این پیاده روی عظیم، این است که براساس عشق به ارزش های والای انسانی و اسلامی صورت می گیرد. یعنی تمام کسانی که در این راهپیمایی شرکت می کنند، به خاطر عشقی است که به امام حسین (ع) و اهل بیت و فرهنگ اهل بیت (ع) دارند که اگر این عشق نبود این انبوه جمعیت این راه طولانی را با این همه سختی طی نمی کردند.

,

وی ابراز داشت: دومین ویژگی این پیاده روی عظیم، این است که با وجود انبوه شرکت کنندگان، این سفر با کمال آرامش، همدلی، همراهی و یکپارچگی صورت می گیرد. یعنی تمام کسانی که شرکت می کنند، خود را عضوی از پیکر عظیم راهپیمایی اربعین می دانند.

,

رجبی ادامه داد: سومین ویژگی این پیاده روی عظیم، این است که در اینجا نهایت ایثار نمایان است؛ چرا که شما می بینید پذیرایی کنندگان حاضرند هر آنچه را که دارند در طبق اخلاص گذاشته و در اختیار زائران امام حسین (ع) قرار دهند.

,

وی افزود: به طوری که برخی از آنها می گویند که ما تمام سرمایه سالمان را جمع می کنیم تا در این راه بدهیم. چه بسا بسیاری از این افراد خود نیازمند باشند، اما تمام عشقشان این است که به زائران امام حسین (علیه السلام) در نهایت محبت و رضایت و عشق خدمت کنند. شاید در جاهای دیگر هم یک چنین خدمتهایی را شاهد بوده باشیم، اما خدمت با این نهایت رضایت و عشق و لذت بردن در جای دیگر یافت نمی شود و یا بسیار کم یافت می شود.

,

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عنوان داشت: چهارمین ویژگی این پیاده روی اربعین، این است که تمامی کسانی که در این راه شرکت می کنند، چه افرادی که پیاده روی می کنند و چه کسانی که پذیرایی می کنند، دارای خلوص نیت بوده و خالصانه عمل می کنند و تنها یک نیت دارند و آن هم تقرب به الله و اهل بیت (ع) است و هیچ چشمداشتی در این حرکت برای هیچ یک از آنها وجود ندارد.

,

وی گفت: پنجمین ویژگی این پیاده روی، این است که دشمنان بشریت، اسلام و مکتب اهل بیت (ع) با این حرکت به خشم آمده و دچار وحشت می شوند. در حالی که مردم هم حتی اگر بالاترین خطرها آنها را تهدید کنند، حاضرند به جان بخرند و در این مسیر گام بردارند و هرگونه خطر و تهدیدی نیز نه تنها این شعله و عشق را خاموش نمی کند، بلکه آن را فروزان تر می کند.

,

مسئولین هم با تمام عشق و اخلاص به میدان بیایند

,

رجبی خاطرنشان کرد: مسئولین هم باید از این مردم درس گرفته و با تمام عشق واخلاص به میدان بیایند. همانگونه که پذیرایی کنندگان از زائران با اخلاص پذیرایی می کنند، مسئولین هم با تمام توان تمام شرایطی که موجب سهولت این حرکت می شود را فراهم و مشکلات این مسیر را برطرف کنند.

,

وی ادامه داد: لذا مسئولین باید تمام تلاش خود را برای حفظ جان زائران و راحتی آنها به کار ببندند. اما متاسفانه شاهد هستیم که چنین چیزی وجود ندارد و این اصلا زیبنده مسئولین ما نیست.

,

پیاده روی اربعین فرصتی مناسب برای درک قیام امام حسین (ع) است

,

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار داشت: شرکت کنندگان در این مسیر باید تمام تلاش خود را بکنند تا هر گونه نیازی را از زائری دیگر بر طرف کرده و معرفت و شعور خود را نسبت به اباعبدالله الحسین (ع) و آنچه که ایشان برای آن قیام کردند، بالا ببرند.

,

وی عنوان داشت: عزیزان شرکت کننده با امام حسین (ع) عهد ببندند تا سال آینده که دوباره زائر ایشان گردند به وظیفه خطیر امر به معروف و نهی از منکر جامه عمل بپوشانند و وظایف دینی خود را به درستی انجام دهند تا نشان دهند، معرفت خود را نسبت به معرفت و آرمان های آن حضرت بالا برده اند و تمام تلاش خود را برای تحقق آرمان های آن حضرت به کار خواهند برد.

,

سخن پایانی

,

رجبی در پایان خاطرنشان کرد: ما باید بدانیم که هر آنچه داریم از ولایت فقیه داریم و باید ولایت آن حضرت که شعاع آن تا ولایت فقیه کشیده شده را ارج نهیم و آن گونه که به آن حضرت عشق می ورزیم به ولی فقیه زمان خودمان نیز عشق ورزیده و از ایشان تبعیت و فرمانپذیری داشته باشیم و بدانیم که اگر می خواهیم در مسیر امام حسین (ع) قدم برداریم جز با پیروی از رهبری و ولایت فقیه محقق نخواهد شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه