اخبار داغ

غفلت شهرداری از مشکلات شمال شهربیرجند؛

تصادفات متعدد در تقاطع نیروهوایی به دلیل نداشتن ورودی در بلوار بقیه الله/ مشکلاتی که با تدبیر و هزینه های جزئی رفع می شود

تصادفات متعدد در تقاطع نیروهوایی به دلیل نداشتن ورودی در بلوار بقیه الله/ مشکلاتی که با تدبیر و هزینه های جزئی رفع می شود
ساکنین بلوار بقیه الله و خیابان مهزیار؛ خواستار پیگیری و اقدام سریع شهرداری بیرجند برای رفع مشکلات متعدد خود برای برخورداری از حداقل رفاه اجتماعی هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  خاورستان؛ یکی از مناطق شهری جدیدی که طی سال های اخیر در شمال شهر بیرجند ایجاد شده است؛ بلوار بقیه الله و خیابان مهزیار است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان؛,

 

,

این منطقه شهر به صورت آپارتمانی ساخته شده و با توجه به ایجاد مجتمع های آپارتمانی متعدد؛ ساکنین زیادی را در خود جای داده و جمعیت بالایی در این منطقه سکونت دارند. اما ساکنین این منطقه هم دارای مشکلات متعددی هستند و خواستار پیگیری آن از طریق پایگاه خبری- تحلیلی خاورستان شدند.

,

, ,

 

,

براتی یکی از ساکنین بلوار بقیه الله در گفتگو با خبرنگار خاورستان؛ اظهارکرد: یکی از موارد مهمی که سبب ایجاد مشکلات رفت و آمد ساکنین این منطقه شده؛ این است که از بلوار شهید رجایی به بلوار بقیةالله ورودی و بریدگی وجود ندارد.

, خاورستان؛,

وی افزود: با توجه به عدم وجود بریدگی در این محل؛ ساکنین بلوار بقیه الله و خیابان مهزیار باید از تقاطع خیابان نیروی هوایی و کوچه نیروی هوایی سه وارد بلوار بقیةالله شوند که به همین سبب جلوی تقاطع نیروی هوایی تصادفات زیادی رخ می‌دهد و تاکنون افراد زیادی مصدوم و کشته شده اند.

,

وی از مسئولان خواست تقاطع نیروی هوایی را بسته و یا هم بریدگی دیگری در مقابل بلوار بقیه الله که خیابانی عریض و جدا شده توسط آیلند است، ایجاد شود تا هم از ترافیک نیروی هوایی کاسته شود و هم از تصادفات و مرگ و میر جلوگیری شود.

,

 

,

, ,

 

,

یکی از ساکنین دیگر این محل هم از جمله مشکلات ساکنین این منطقه را نبود فضای سبز و پارک عنوان کرد و افزود: در بلوار شعبانیه، پارک پرفسور معتمد نژاد وجود دارد؛ اما این پارک علاوه بر اینکه برای ساکنین و خانواده های این منطقه دور است؛ با توجه به اینکه مورد استفاده تمام ساکنین شمال شهر قرار می گیرد؛ همیشه شلوغ است و اصلا جای خالی در آن پیدا نمی شود و قطعا ایجاد فضای سبز برای ساکنین بلوار بقیه الله الزامی است.

,

 

,

رضایی یکی دیگر از ساکنین هم نبود مسجد در این منطقه را از کمبودها عنوان کرد و گفت: هم اکنون نمازخانه کوچکی در یکی از مجتمع های مسکونی ایجاد شده که برخی از مردم برای اقامه نماز جماعت به آن مراجعه می کنند، اما بسیاری از مردم از وجود این نمازخانه اطلاع چندانی ندارند.

,

 

,

وی بیان کرد: هم اکنون مسجد حضرت ولی عصر(عج) در این بلوار در حال ساخت است که تاکنون تنها شناژ آن ریخته شده و علاوه بر مردم؛ نیازمند توجه و همت مسئولان است.

,

 

,

, ,

 

,

احمدی یکی از ساکنین خیابان مهزیار نیز در گفتگو با خبرنگار خاورستان؛ گفت: انتهای کوچه مهزیار 7 که به خیابان رجایی می رسد؛ متاسفانه به خیابان اتصال ندارد و بین آن جدولی وجود دارد.

, خاورستان؛,

 

,

وی بیان کرد: این موضوع باعث مشکلات تردد وسایل نقلیه شده و حتی ساکنینی که در انتهای کوچه و حاشیه خیابان زندگی می کنند؛ برای ورود به خیابان باید تمام کوچه را به سمت خیابان مهزیار و یا بلوار بقیه الله دور بزنند.

,

 

,

وی ادامه داد: همچنین افرادی که قصد دارند از سمت بلوار مسافر وارد این کوچه شوند؛ به دلیل متصل نبودن این کوچه به خیابان؛ باید به جای طی این مسیر کوتاه، بلوار شعبانیه را دور بزنند تا بتوانند وارد شوند.

,

 

,

, ,

 

,

امینی از ساکنین دیگر نیز به موضوع بهداشت در این منطقه اشاره کرد و گفت: با توجه به سرد شدن هوا؛ وجود سگ های ولگرد در این منطقه زیاد شده و علاوه بر وجود مشکلات بهداشتی؛ سبب ترس افراد بخصوص دانش آموزان می شوند.

,

 

,

وی بیان کرد: شهرداری نسبت به خالی کردن سطل های زباله اقدام می کند اما متاسفانه مدت هاست که این سطل ها شسته نشده و حتی در زمانی که خالی هستند هم بوی تعفن از چند متری سبب آزار می شود.

,

 

,

وی افزود: همچنین چندین ماه است که زباله های زیادی در جدول و جوی های این منطقه وجود دارد، ولی متاسفانه هیچ اقدامی برای تمیزکردن آن انجام نمی شود.

,

 

,

, ,

 

,

بر اساس این گزارش؛ ساکنین بلوار بقیه الله و خیابان مهزیار؛ خواستار پیگیری و اقدام سریع شهرداری بیرجند برای رفع مشکلات خود بودند. درخواستی که بیشتر مورد توجه این ساکنین بود، حذف آیلندها و بازگشایی مسیر ورودی خیابان رجایی به بلوار بقیه الله و همچنین اتصال انتهای کوچه مهزیار 7 به خیابان رجایی برای تردد آسان و راحت ساکنین و جلوگیری از تصادفات بود.

,

 

,

در واقع در حالی که این مشکلات برای مردم این منطقه بسیار آزار دهنده است؛ اما قطعا رفع آن که با برداشتن چند آیلند و ایجاد بریدگی در ورودی بلوار بقیه الله؛ آسفالت و اتصال کوچه مهزیار 7 به بلوار شهید رجایی هیچ زحمتی برای شهرداری ندارد و یا هم برخی مشکلات دیگر مثل جمع آوری زباله ها از داخل جدول و یا شستشوی سطل های زباله؛ جزو وظایف ذاتی شهرداری است که به صورت روزمره در جای جای شهر در حال انجام است؛ اما متاسفانه انجام این وظایف در این منطقه شهر از دید شهرداری مغفول مانده است.

,

 

,

با توجه به وجود تعداد زیاد مجتمع های مسکونی و جمعیت بالای ساکن در این منطقه؛ می طلبد که کمیسیون عمران و شهرسازی شورای شهر و شهرداری بیرجند نسبت به رفع این مشکلات جزئی که سبب دردسرهای بزرگی برای ساکنین شده است؛ تدبیر و همت کرده و در جهت رفاه عمومی شهروندان گام بردارد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه