اخبار داغ

سخنگو وزارت بهداشت عنوان کرد؛

لزوم انتشار ناهنجاری های اجتماعی با نگاه بازدارنده/ الزام قانونی در تجویز داروهای ژنریک

لزوم انتشار ناهنجاری های اجتماعی با نگاه بازدارنده/  الزام قانونی در تجویز داروهای ژنریک
سخنگو وزارت بهداشت، این وزارتخانه را ملزم به اجرای قانون حمایت و تجویز داروهای ژنریک دانست و در خصوص اخبار مربوط به آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی نقش رسانه را در کاهش و یا معمولی نشان دادن این حوادث و اقدامات پررنگ خواند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از رسانه خبری سلامت سپید پوش، ایرج حریرچى، سخنگوى وزارت بهداشت در نشست خبرى هفتگى امروز وزارت بهداشت در خصوص کیفیت گندم داخلی و مصرف بیش از حد نمک برای تهیه نان، گفت: متاسفانه مصرف روزانه نمک، در کشور ما با میزان ۱۰ _  ۱۲ گرم ، دوبرابر میزان استاندارد جهانی است، و ۵۰ درصد از مصرف نمک در کشور از طریق نان که غذای اصلی مردم است صورت می گیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, رسانه خبری سلامت سپید پوش,

برنامه کاهش ۲۰ درصدی مصرف نمک در سال اول

,

حریرچی، اهمیت مصرف نمک در بیماری‌های قلب و عروقی، کلیوی و فشار خون بسیار زیاد دانست و افزود: برای کاهش میزان مصرف نمک روزانه، نیاز به رفتارسازی و افزایش کیفیت نان است، زیرا میزان نمک موجود در نان مازاد است، نیاز است تا افرادی که در تهیه آرد و گندم موثرند، با انجام اقدامات مناسب، میزان نمک در نان را در سال اول ، ۲۰ درصد کاهش دهند.

,

پرداخت بخشی از بدهی بیمه ها به وزارت بهداشت در روزهای آینده

,

سخنگوى وزارت بهداشت با اشاره به بدهی سازمان‌های بیمه‌گر به وزارت بهداشت، و وعده های داده شده برای وصول آن ها عنوان کرد: نسبت به میزان بدهی‌ها، میزان اعتباری که نقدى گرفتیم جوابگو نیست و هنوز در دانشگاه‌ها ، مراکز درمانی و بیمارستان‌ها دچار مشکل هستیم؛ پیش‌بینی می‌شود تا چند روز آینده مقداری نقدینگی و مقداری اوراق دریافت کنیم، البته نقد کردن این اوراق و یا واگذاری آن ها به طرف های قرارداد،کار آسانی نخواهد بود.

,

لزوم انتشار ناهنجاری های اجتماعی با نگاه بازدارنده

,

وی در بخش دیگر سخنان خود، با بیان این که تاثیر فضای مجازی  در سلامت روان و میزان آسیب های اجتماعی بسیار مهم است، درباره انتشار اخبار خودکشى و کودک آزاری گفت:رسانه‌ها اکنون به عنوان موضوعی جذاب برای مخاطب به این حوزه می‌پردازند که موجب قبح زدایی می‌شوند.طبق گزارش‌های جهانی، انتشار اخبار خودکشی  در برخی کشورها، تا یک هفته ۱۰ درصد آمار خودکشی را افزایش می‌دهد؛ باید بخاطر این نکته توجه داشت که بالاترین میزان خودکشی در افراد،مربوط به  مبتلایان به افسردگی شدید است.

,

وی با تاکید بر تاثیر انتشار خبر درست در کاهش و پیشگیری ناهنجاری های اجتماعی اذعان داشت: خبرنگاران باید نگاه بازدارندگی داشته باشند و تعداد خودکشی را نسبت به جمعیت منتشر کنند و از بزرگنمایی اطلاعات و استفاده از کلماتی همچون اپیدمی خودکشی خودداری کنند.

,

وی لزوم استفاده از کارشناسان سلامت روان برای انتشار خبر را یادآور شد  و از خبرنگاران و رسانه ها خواست تا از چاپ عکس فرد، چه بر سر صحنه چه در مکان معمولی و توصیف مکان و پخش اخبار در رسانه‌های پرمخاطب خودداری کنند تا از معمولی نشان دادن این اتفاقات جلوگیری شود.

,

الزام قانونی در حمایت از داروهای ژنریک

,

قائم مقام وزارت بهداشت در ادامه درباره پوشش بیمه اى داروها گفت: سازمان‌های بیمه‌گر در بیش‌تر مواقع فقط داروهای ژنریک و تولید داخل را تحت پوشش قرار می‌دهند، داروهای خارجی را اکثرا از طریق بیمه سلامت پوشش می‌دهیم؛ البته عقل و قانون حکم می‌کند از داروی تولید داخل استفاده کنیم؛ ۲۵ درصد خرج مردم صرف تهیه دارو خارجی و برند ژنریک می‌شود و نیمی از پرداختی از جیب مردم فقیر که ۲۰ درصد کل مردم را تشکیل می‌دهد، برای تهیه دارو است.

,

دعوت از ورزشکاران به عنوان سفیران سلامت

,

حریرچى در پایان صحبت های خود با تشکر از واکنش فدراسیون فوتبال و کمیته انضباطی آن نسبت به برخی از رفتارهای بازیکنان گفت: از کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال تشکر می‌کنم که در زمینه مصرف قلیان توسط بازیکنان پیگیر هستند، زیرا شنیدیم دو نفر از بازیکنان فوتبال را به این کمیته برای مصرف قلیان احضار کردند، تیم‌های بزرگ می‌توانند مورد توجه تیم‌های نوجوانان و جوانان باشند. خواهش می‌کنیم ورزشکاران سفیران سلامت ما باشند و به پویش‌های ضد قلیان و ضد سیگار بپیوندند.

,

انتهای متن/*

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه