اخبار داغ

بدنبال شکست سیاست منطقه ای آمریکا و انگلیس در ترکیه؛

اهرم فشار رضا ضراب تا آلترناتیوی به نام عبدالله گل/ پایان خاصیت دهی اردوغان برای غرب

اهرم فشار رضا ضراب تا آلترناتیوی به نام عبدالله گل/ پایان خاصیت دهی اردوغان برای غرب
یک مقام آمریکایی با تهدید اردوغان اعلام کرد، رضا ضراب یک شبکه پول‌شویی گسترده ایجاد کرده بود که اردوغان و نزدیکان وی در جریان این شبکه قرار داشتند و ممکن است در بعضی از اعترافات دست داشتن آن‌ها در این شبکه هم به اثبات برسد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بحران روابط بین ترکیه و آمریکا در حال افزایش است. پروژه ایجاد اسرائیل دوم از سوی آمریکا از شمال عراق تا دریای مدیترانه به‌وسیله همکاری ترکیه با ایران، عراق و سوریه شکست خورده است. آمریکا برای جبران شکست خود در خاورمیانه، با استفاده از فشار اقتصادی (پاشنه آشیل اردوغان) و پرونده رضا ضراب قصد دارد اردوغان را در انتخابات ۲۰۱۹ ترکیه سرنگون کند، بطوریکه با حمایت انگلیس و اسرائیل، عبدالله گل را به‌عنوان نامزد انتخابات ریاست جمهوری در مقابل اردوغان علم کند و اردوغان را به‌عنوان یک عنصر ناکارآمد و فاسد از صحنه انتخابات حذف کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بحران روابط بین ترکیه و آمریکا در حال افزایش است. پروژه ایجاد اسرائیل دوم از سوی آمریکا از شمال عراق تا دریای مدیترانه به‌وسیله همکاری ترکیه با ایران، عراق و سوریه شکست خورده است. آمریکا برای جبران شکست خود در خاورمیانه، با استفاده از فشار اقتصادی (پاشنه آشیل اردوغان) و پرونده رضا ضراب قصد دارد اردوغان را در انتخابات ۲۰۱۹ ترکیه سرنگون کند، بطوریکه با حمایت انگلیس و اسرائیل، عبدالله گل را به‌عنوان نامزد انتخابات ریاست جمهوری در مقابل اردوغان علم کند و اردوغان را به‌عنوان یک عنصر ناکارآمد و فاسد از صحنه انتخابات حذف کند.,

در این راستا شبکه CNBC آمریکا به نقل از یک منبع موثق که نخواسته است نامش فاش شود و از مسئولان پرونده رضا ضراب است، اعلام کرده است که در پرونده رضا ضراب، فسادهای مالی بسیاری به اثبات رسیده است که این فسادها مقامات ترکیه را رسوا خواهد کرد.

,

این مقام آمریکایی با تهدید اردوغان اعلام کرد، رضا ضراب یک شبکه پول‌شویی گسترده ایجاد کرده بود که اردوغان و نزدیکان وی در جریان این شبکه قرار داشتند و ممکن است در بعضی از اعترافات دست داشتن آن‌ها در این شبکه هم به اثبات برسد.

,

رضا ضراب قبل از سفر به آمریکا و دستگیر شدن در این کشور، به اطلاعاتی در خصوص عملیات نیروهای اطلاعاتی ایران علیه خود دست یافته بود. به همین منظور از احمد داود اوغلو نخست‌وزیر وقت ترکیه درخواست کمک کرده بود اما نتوانست حمایت نخست‌وزیر را جلب کند. به همین منظور برای حفظ جان خود، از طریق نیروهای اطلاعاتی فتح‌الله گولن با FBI ارتباط برقرار کرد و در خانه‌های امن ترابیای استانبول با آن‌ها ملاقات کرده و آن‌ها وی را اقناع کردند که به آمریکا سفر کند.

,

آمریکا اعترافات رضا ضراب را به‌عنوان شانتاژ علیه اردوغان و حزب عدالت و توسعه استفاده کرد و وقتی دریافت که به نتیجه نمی‌رسد، تصمیم گرفته است از پرونده ضراب در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۹ ترکیه استفاده کند.

,

در رفراندوم ۱۶ آوریل قانون اساسی ترکیه، اختیاراتی گسترده‌ای به رئیس‌جمهور داده شده است. آمریکا قصد دارد مهره وابسته به خود را به‌عنوان رئیس‌جمهور ترکیه به پیروزی برساند و شکست‌های خود در ترکیه و منطقه را جبران کند. آمریکا در حال انجام ریسک بزرگی است. آمریکا قصد دارد ابتدا اردوغان را از طریق فشار اقتصادی و فساد مالی از صحنه انتخابات ریاست جمهوری حذف کند و سپس عبدالله گل مهره وابسته به خود را در این انتخابات به پیروزی برساند.

,

اردوغان خطر را به‌خوبی حس کرده و با دست گذاشتن بر روی متین توپاز، به‌عنوان سرشاخه ارتباطی سفارت آمریکا با عناصر داخلی در ترکیه و نیز پیش از آن با دستگیر کردن کشیش آمریکایی که او هم نقشی اصلی در شبکه ارتباطی آمریکا در ترکیه داشت نفرات میدانی آمریکا را از صحنه سیاسی ترکیه حذف کرده است. یا به عبارت دقیق‌تر اردوغان توانسته است نیروهای میدانی آمریکا را تحت استیلای خود درآورد.

,

دستگیر کردن کشیش آمریکایی به حدی مهم بود که تبدیل به موضوع مذاکره در عالی‌ترین سطح دو کشور شد و اردوغان استرداد او را منوط به دادن گولن به دولت ترکیه کرد که این هم نشان از اهمیت آن فرد دارد.

,

اردوغان در حال حاضر از موقعیت رهبر خاورمیانه بزرگ بودن خارج شده و به‌عنوان یک رهبر ملی نقش‌آفرینی می‌کند. طبیعی است که بنا به ذات خود کله شقی‌هایی دارد و هزینه‌هایی که ناشی از اشتباهات بسیار سخت ۶ سال گذشته است را می‌دهد اما او در افکار عمومی ترکیه و جهان اسلام در حال تبدیل شدن به یک قهرمان است. یک قهرمان ضدآمریکایی!

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه