اخبار داغ

مدیرعامل سازمان آرامستان‌‌های شهرداری تبریز؛

طرح نماد فرهنگی و معرفتی با مشارکت زائرین اربعین به اجرا درمی‌‌آید/ افتتاح پارکینگ 50 هزار متری وادی رحمت تا یک ماه دیگر

طرح نماد فرهنگی و معرفتی با مشارکت زائرین اربعین به اجرا درمی‌‌آید/ افتتاح پارکینگ 50 هزار متری وادی رحمت تا یک ماه دیگر
فلاحی گفت: طرح نماد فرهنگی و معرفتی مزار گلزار شهدای تبریز با مشارکت زائرین پای پیاده اربعین اجرایی خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از آناج، احد فلاحی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص اجرای طرح «کاشی کاری همراه با تو ای حسین(ع)»، اظهار داشت: این طرح برای نخستین بار در تبریز انجام می‌‌گیرد که در آن سه هزار و هفتصد کاشی مورد استفاده قرار خواهد گرفت که بیش از پنج هزار قطعه کاشی به زائرین پای پیاده سفر عتبات داده خواهد شد تا بعد از تبرک برای ساخت این طرح به ما تحویل داده شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

وی ادامه داد: با وجود صد تلویزیون شهری با کمک سازمان زیباسازی شهری، سپاه و بنیاد شهید تیزرهای این موضوع به اطلاع عموم مردم خواهد رسید و این رویداد در شبکه سهند نیز قرار است پخش شود.

,

مدیرعامل سازمان آرامستان‌‌های شهرداری تبریز در خصوص برگزاری مراسمات مذهبی در آستانه اربعین حسینی نیز بیان داشت: در آستانه اربعین مراسمی در کنار گلزار شهدا برگزار می‌شود که درخواست داشته‌‌ایم این مراسم با حضور یکی از مداحان به‌‌نام کشور برگزار شود و انتظار مخاطب بالای پنج هزار نفر را داریم که شایان ذکر است تا به اینجا پانزده هزار ثبت نام کننده داشته‌‌ایم.

,

وی خاطرنشان ساخت: زائرین پیاده می‌توانند با ثبت نام کاشی‌های متبرک را تحویل بگیرند و پس از مراسم با شکوه اربعین این کاشی‌‌ها را برای اجرای طرح شهدای گلزار شهدا تحویل دهند.

,

فلاح درباره طرح‌‌های فرهنگی در مراسم اربعین برای شناساندن تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی توضیح داد: طی صحبت‌‌هایی با معاونت اجتماعی شهرداری در کنار این طرح از تمامی فرصت‌‌ها چه در شهرهای مدینه، مکه و چه در مراسم اربعین بسته‌‌هایی به زبان‌‌های مختلف تهیه شده که هر زائر حامل آن خواهد بود تا به زائران کشورهای دیگر برای شناساندن تبریز ۲۰۱۸ داده شود.

,

وی بیان کرد: در تمامی زمینه‌‌های فرهنگی و اجتماعی به صورت تخصصی بحث شده و این بسته‌‌ها تهیه شده است تا تبریز به عنوان پایتخت کشورهای اسلامی و نه یک پایتخت توریستی مطرح گردد.

,

این مقام مسئول در خصوص برنامه‌‌های صورت گرفته توسط آرامستان وادی رحمت ابراز داشت: چندین برنامه فرهنگی شاخص مانند پروژه مسقف سازی فاز دوم قبور شهداست، مسقف سازی قطعه صدیقین و در کنار آن سرعت بخشیدن به اتمام قطعه هنرمندان و ساخت المان‌‌هایی در آنجا مشغول هستیم و جایگاه برگزاری مراسم مذهبی در آستانه عاشورا نیز استفاده و مسقف سازی و المان‌های شهدای جاوید الاثر در آن احداث خواهد شد.

,

وی تاکید کرد: شهدای تک مزاره که در بلوک‌‌‌های دیگر هستند به زودی ساماندهی خواهد شد، در خصوص پروژه‌‌های عمرانی بیشترین مشکل ترافیک است و باند کنترلی که در بلوار معراج طراحی شده و امیدواریم کارهای عمرانی آن به زودی به پایان رسد تا بار ترافیکی کاهش پیدا کند؛ همچنین پارکینگ پنجاه هزارمتری تا یک ماه دیگر به بهره برداری خواهد رسید.

,

مدیرعامل سازمان آرامستان‌‌های شهرداری تبریز در خصوص یکسان سازی قبور شهدا و مشکلات پیش آمده آن نیز گفت: آماده ایم طراحی این مکان با کمک رسانه‌‌ها و اهل فن صورت بگیرد و در جلسه ای که با بنیاد شهید، حفظ آثار سپاه عاشورا و شهرداران مناطق ذی‌ربط داشته‌‌ایم برای آرامستان‌‌های محلی که قبور شهدا در آستانه تخریب است شهرداری ها متولی شوند و طرح واحد را بنیاد ارائه دهد و گفته‌‌ایم که پروژه عمرانی را به شرطی جلو می‌بریم که صاحبان ایده نظرات خود را ارائه دهند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه