اخبار داغ

رفسنجانی: «مذاکرات را آقا شروع کردند»؛

تفسیری بر تفسیر مرحوم هاشمی!

تفسیری بر تفسیر مرحوم هاشمی!
حال که دولتی‌‌ها هم به این نتیجه رسیده‌‌اند برجام گره‌‌گشا نیست و گلابی نداده است، سرداران و مدال بگیران برجام را کنار گذاشته‌‌اند و می‌‌گویند مذاکرات را آقا شروع کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از آناج، اخیراً فیلمی در فضای مجازی منتشر شده که در آن مرحوم هاشمی به مذاکرات غیررسمی ایران و آمریکا در عمان، قبل از روی کار آمدن روحانی اشاره می‌‌کند و از اجازه‌‌ی رهبری به انجام مذاکرات در آن برهه با درخواست اوباما و واسطه‌‌گری عمان سخن می‌‌گوید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

در ابتدا اصل را بر این می‌‌گذاریم یارِ دیرین انقلاب در این باب با صحه‌‌ی کامل سخن گفته و این اظهارات او در امتداد پروژه‌‌ خاطره‌‌های نامعلوم و امام زمستانی نبوده است.

,

حال با این فرض دو نکته‌‌ی حائز اهمیت پیش می‌‌آید:

,

اول آنکه طبق اذعانِ آقای هاشمی رفسنجانی، مقامات ایرانی حاضر در مذاکره گفته‌‌اند نمایندگان آمریکایی جدی نیستند و درصدد بازی برآمده‌‌اند، لذا به نظر می‌‌رسد علت عدم ادامه مذاکرات نیز همین بوده است.

,

دوم آنکه با وجود یک‌‌بار مذاکره کوتاه مدت و عدم نتیجه‌‌گیری و مخالفت رهبری با استمرار گفت‌‌وگوها، چرا دولت یازدهم بعد از رویِ کار آمدن بر انجام مذاکرات علی‌‌رغم مخالفت‌‌های صریح رهبر انقلاب در سخنرانی‌‌هایش اصرار کرد؟

,

همان‌‌ها که یک روز از زبان روحانی تیتر می‌‌زدند «همه مسئولیت مذاکرات با من است» و مخالفان مذاکره را «دلواپس» لقب می‌‌‌دادند، حالا با گلابی ندادن برجام، جای موافق و مخالف مذاکره با آمریکا را عوض می‌‌کنند!

,

این یعنی توهین به شعور مخاطب، یعنی بازی با کلماتی که اصل را به فرع می‌‌برد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه