اخبار داغ

مسئول پیشگیری از ایدز و هپاتیت دانشگاه علوم پزشکی مشهد خبر داد:

افزایش میزان ابتلا به هپاتیت C در حاشیه شهر مشهد

افزایش میزان ابتلا به هپاتیت C در حاشیه شهر مشهد
مسئول پیشگیری از ایدز و هپاتیت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: متأسفانه آمار ابتلا به هپاتیت C در حاشیه شهر مشهد رو به افزایش است و این نوع هپاتیت متأسفانه به دلیل حضور معتادان تزریقی و خال‌کوبی‌های غیربهداشتی به حدود ۱۰ درصد در این جمعیت رسیده است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دکتر علی حسین پور، کارشناس مسئول پیشگیری از ایدز و هپاتیت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در گفت‌وگو با «نبض شهر»، به مناسبت روز ملی اطلاع رسانی هپاتیت اظهار کرد: هپاتیت به بیماری های کبدی گفته می شود که می‌تواند عواملی همچون بیماری های التهابی عفونی، تمورهای سرطانی و حتی بیماری های صفراوی باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نبض شهر, .,

وی خاطرنشان کرد: ویروس ها بیشترین عامل ایجاد کننده هپاتیت هستند که این ویروس ها اشکال و انواع متفاوتی دارند و بر اساس روش های انتقال و نوع بیماری که ایجاد می کنند به انواع A، B، C، D، F، G تقسیم می شوند.

, A, B, C, D, F, G,

حسین پور با بیان اینکه برای هپاتیت A و B واکسن هایی تولید شده است، ادامه داد: طرح واکسیناسیون هپاتیت B  از سال ۷۲ در کشور آغاز به کار کرده که خوشبختانه باعث کاهش چشم گیر ابتلا به این بیماری شده است.

, A , B , B , .,

کارشناس مسئول پیشگیری از هپاتیت و ایدز دانشگاه علوم پزشکی مشهد یادآور شد: هپاتیت امکان دارد سال های سال در بدن افراد پنهان بماند اما زمانی که این بیماری وارد مرحله حاد شود علائمی همچون کم اشتهایی، استفراغ های مکرر، تهوع و درد در قسمت راست شکم را ایجاد می کند.

,

وی با بیان اینکه هپاتیت A از طریق خوراکی و مدفوع انتقال می یابد، افزود: این نوع هپاتیت بیشتر در کودکستان ها  و مراکز نگهداری از سالمندان دیده می شوند که خوشبختانه به سادگی درمان می شود.

, A,

حسین پور در خصوص روش های انتقال هپاتیت  Bگفت: این نوع هپاتیت از طریق خون و مادر به فرزند انتقال می یابد و افراد از طریق یک آزمایش خون ساده می‌توانند به نوع بیماری خود پی ببرند.

,  B,

کارشناس مسئول پیشگیری از هپاتیت و ایدز دانشگاه علوم پزشکی مشهد از ساخت دارو درمان هپاتیت C در ایران خبر داد و افزود: هپاتیت سی از طریق خون انتقال می یابد و بیشتر در معتادان تزریقی و کادر بیمارستانی دیده می‌شود.

, C , .,

وی خاطرنشان کرد: کمتر از 80 هزار نفر در خراسان رضوی از بیماری هپاتیت خود اطلاع ندارند و متأسفانه آمار ابتلا به هپاتیت C در حاشیه شهر مشهد رو به افزایش است و این نوع هپاتیت متأسفانه به دلیل حضور معتادان تزریقی و خال‌کوبی‌های غیربهداشتی به حدود ۱۰ درصد در این جمعیت رسیده است که زنگ خطر برای این بیماری به‌حساب می‌آید.

, C , .,

انتهای پیام/

, /,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه