اخبار داغ

در نیمه نخست سال ۹۶ محقق شد

جمع‌آوری ۸.۳ میلیارد تومان زکات در استان تهران

جمع‌آوری ۸.۳ میلیارد تومان زکات در استان تهران
مردم تهران در شش‌ماهه نخست سال ۹۶، هشت میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان زکات واجب و مستحبی پرداخت کردند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۶۸ درصد رشد داشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مدیرکل کمیته امداد استان تهران  گزارشی از عملکردزکات این نهاد در نیمه نخست سال 96   ارائه کرد.

محسن ولیئی، مدیرکل کمیته امداد استان تهران میزان زکات پرداخت‌شده در این استان در شش‌ماهه نخست سال ۹۶ را هشت میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۶۸ درصد رشد داشته است.

وی زکات پرداخت‌شده را شامل زکات واجب و مستحب، شجره طیبه، فطریه و کفاره عنوان کرد و یادآور شد:سال ۹۵، سه میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان زکات پرداخت‌شده بود.

ولیئی با اشاره به اینکه مردم استان تهران همکاری مطلوبی با کمیته امداد در خدمت‌رسانی به مددجویان دارند، افزود: ۸۲  درصد زکات جمع‌آوری‌شده برای درمان، معیشت، جهیزیه، تحصیل، آزادی زندانیان و مسکن محرومان در بخش جهیزیه و ۱۸ درصد برای پروژه‌های عام‌المنفعه هزینه شد.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران با اشاره به برنامه‌ریزی به‌موقع از سوی دبیرخانه شورای زکات استان تهران و تلاش اولیای امور این فریضه الهی عنوان کرد: کمیته امداد منطقه ۱۲ تهران و شهرستان‌های ری و شمیرانات به ترتیب با جمع‌آوری یک میلیارد و ۲۵۸ میلیون تومان، ۹۸۶ میلیون و ۲۷۰ هزار تومان و ۸۳۷ میلیون و ۱۳۶ هزار تومان در شش‌ماهه نخست امسال رتبه‌های نخست تا سوم استانی را در این زمینه به خود اختصاص دادند.

وی با تقدیر از همکاری و همراهی مردم خیر و نوع‌دوست تهران، افزود: مردم نیک‌اندیش استان می‌توانندباشماره‌گیری سامانه تلفنی ۷۳۵۵ مبلغ موردنظر زکات خود را پرداخت کنند.

انتهای پیام

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه