اخبار داغ

رییس آموزش و پرورش کاشمر:

70 نفر از دبیران متوسطه کاشمر به مقطع ابتدایی فرستاده شدند/ تحمیل یک پایه به مقطع ابتدایی باعث نارضایتی دبیران شده است

70 نفر از دبیران متوسطه کاشمر به مقطع ابتدایی فرستاده شدند/ تحمیل یک پایه به مقطع ابتدایی باعث نارضایتی دبیران شده است
رییس آموزش و پرورش کاشمر با بیان اینکه به دلیل اجرای نامناسب نظام آموزشی 3-3-6 با کمبود نیرو در مقطع ابتدایی مواجه هستیم از انتقال 70 نفر از دبیران متوسطه کاشمر به مقطع ابتدایی خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کاشمربصیر علی طاهریان امروز در گردهمایی کارشناسان مسئولان متوسطه نظری دوره دوم ادارات آموزش و پرورش خراسان رضوی که در مرکز آموزشی رفاهی فرهنگیان کاشمر برگزار شد اظهار داشت: همه با مشکلات و چالش‌هایی که در دوره متوسطه وجود دارد آشنایی داریم؛ اما یادآوری آن یک همدردی است با فعالان این حوزه و می‌تواند به حل مسأله کمک کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کاشمربصیر,

 

,

وی ادامه داد: اجرای نادرست نظام آموزشی 3-3-6 معلمان دوره متوسطه را ناراضی کرده است؛ چراکه اجرای نادرست این نظام آموزشی آسیب جدی به دوره ابتدایی زده است؛ چراکه ناچار هستیم از معلمان دوره متوسطه برای این مقطع استفاده کنیم و این در حالی است که اجبار معلمان برای انتقال به این دوره کار نادرستی است و از سوی دیگر معلم مقطع متوسطه با 27 یا 28 سال سابقه تدریس برای پایه اول یا سوم ابتدایی مناسب نیست.

,

 

,

رییس آموزش و پرورش کاشمر با بیان اینکه مازاد نیرو در دوره متوسطه بیش از همه در ادارات پرجمعیت مشهود بود تصریح کرد: فرستادن اجباری نیروهای متوسطه به مقطع ابتدایی تبعات منفی و جبران ناپذیری به همراه دارد.

,

 

,

وی هدایت تحصیلی، ساماندهی و ابلاغ‌ها، بحث توسعه متوازن، نبود تجهیزات در هنرستان‌ها، تغییر کتب درسی را از مشکلات و گلایه‌های مد نظر معلمان دوره متوسطه و از جمله کارکنان و مدیران هنرستان‌ها عنوان کرد.

,

 

,

رییس آموزش و پرورش کاشمر با اشاره به موضوع ساماندهی نیروی انسانی در کاشمر گفت: در کاشمر به اجبار ناچار شدیم 70 نفر از همکاران متوسطه را به مقطع ابتدایی بفرستیم و باید بگوییم که تحمیل یک پایه به مقطع ابتدایی و افزایش این مقطع از پنج پایه به شش پایه باری را بر دوش آموزش و پرورش تحمیل کرد که هم برای مقطع ابتدایی مشکل به وجود آورد و هم نارضایتی دبیران متوسطه را در پی داشت ضمن اینکه ساماندهی نیروی انسانی را هم با مشکل مواجه ساخت.

,

 

,

طاهریان ادامه داد: متأسفانه ما هنوز نمی دانیم که امتحانات پایانی دانش‌آموزان سوم متوسطه و یازدهم به چه شکلی خواهد بود و در این موقع سال باید وزارتخانه یک فکر جدی در این مورد داشته باشد.

,

 

,

وی افزود: دانش‌آموزان پایه چهارم ما واقعا دغدغه جدی دارند ضمن اینکه در ابتدای سال که شورای دبیران برگزار می‌شود غالبا این سئوال مطرح است که چنانچه دانش‌آموزی از کنکور باز بماند تکلیف ما چه خواهد شد و خیلی از موارد دیگر از این دست مورد سؤال است.

,

 

,

طاهریان اظهار داشت: مشکلاتی که امروز با آن مواجه هستیم به خاطر تصمیماتی است که در گذشته انجام شده و این مشکلات همچنان ادامه دارد، بنابراین اراده مصممی که به ‌صورت قاطع و اصولی برای حل این معضلات برنامه‌ریزی کند لازم است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه