اخبار داغ

وضعیت نگران‌کننده آلودگی هوای مشهد

وضعیت نگران‌کننده آلودگی هوای مشهد
رئیس مرکز پایش آلاینده‌های زیست‌محیطی مشهد گفت: میزان غلظت آلاینده‌ها در فضای شهر امروز به 134 رسیده است که شاخص نگران‌کننده‌ای است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رضا اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: ما در زمینه‌ آلودگی هوا در سطح شهر مشهد وضعیت هشدار اعلام کرده‌ایم. هم‌اکنون هم  تقریباً همه ایستگاه‌های سطح شهر در وضعیت هشدار آلودگی هوا قرار دارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی و مقابله با آلودگی هوای شهر بر عهده‌ی اداره‌کل محیط زیست و استانداری است و ما دستورالعمل وظایف سازمان‌ها و ارکان‌های گوناگون را در وضعیت هشدار مشخص کرده‌ایم. همچنین در هنگام هشدار وضعیت آلودگی هوا به سازمان‌های گوناگون ابلاغ می‌شود که برای جلوگیری از افزایش بیشتر آلودگی، از فعالیت اتوبوس‌های دودزا و آتش زدن شاخه و برگ و زباله‌ها و ... جلوگیری شود.

,

رئیس مرکز پایش آلاینده‌های زیست‌محیطی مشهد توضیح داد: پایداری آلودگی هوا در فضای شهر مشهد از صبح امروز به وجود آمده و روند غلظت آلاینده‌ها از بامداد امروز افزایش یافته است. در حال حاضر هم شاخص آلودگی هوا در شهر مشهد 134 بوده که نسبت به روزهای گذشته عدد بالایی است. امیدواریم که در عصر امروز از میزان غلظت آلاینده‌ها کاسته شود.

,

وی با اشاره به اینکه وزش بادها در کاهش میزان آلاینده‌های موجود در فضا یاری‌کننده است، ادامه داد: مهمترین مساله برای کاهش آلودگی امروز هوا وزش باد است که باعث تخلیه آلاینده‌ها از سطح شهر می‌شود، در همین راستا افرادی که حساسیت تنفسی دارند چون بیماران قلبی و عروقی، زنان باردار که تا حدامکان از فعالیت‌های سنگین در محیط‌های باز و رفت و آمد به هسته مرکزی شهری اجتناب کنند.

,

اسماعیلی توضیح داد: ما از ابتدای سال 217 روز را پشت سر گذاشته‌ایم که در سال جاری تنها 9 روز هوای پاک داشته‌ایم و 179 روز سالم داشته‌ایم و 29 روز هم هوای ناسالم برای گروه‌های حساس وجود داشته است این درحالی است که در مدت مشابه سال 1395 تعداد روزهای پاک 17 روز ، روزهای سالم 164 روز و 33 روز ناسالم برای گروه‌های حساس بوده است.همچنین برای تمام گروه‌ها  یک روز ناسالم بوده است.

,


انتهای پیام

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه