اخبار داغ

حجت‌الاسلام رئیسی:

اربعین، قدرت راهبردی و نرم جهان اسلام است

اربعین، قدرت راهبردی و نرم جهان اسلام است
تولیت آستان قدس رضوی اربعین را قدرت راهبردی و نرم جهان اسلام دانست و گفت: راهپیمایی اربعین نهضتی است که سالکان این مسیر از سر دلدادگی به اهل بیت(ع) در این مسیر گام می‌نهند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آستان نیوز، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی در آئین بدرقه خدام و زوار اربعین حسینی که در صحن انقلاب اسلامی حرم مطهر رضوی برگزار شد، اربعین را نمود و نمادی برای بقاء پیام حیات بخش عاشورا خواند و اظهار کرد: نهضت عاشورا با فطرت انسان‌‌ها سخن دارد؛ دفاع از مظلوم، اخلاق، ایثار و از خودگذشتگی پیام‌هایی از عاشوراست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آستان نیوز,


عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: نجات و حیات اخلاق انسانی در گروی پاسداشت عاشوراست؛ مفاهیمی که در نهضت عاشورا خلق شد مایه نجات انسان در همه اعصار و قرون است.

,
,

 

,

وی با بیان اینکه اربعین تابلو و پرچم بلندی پیش روی انسان معاصر است تا پیام عاشورا گم نشود، اظهار کرد: قطرات اشک محبان اهل بیت(ع) برای اباعبدالله الحسین(ع) قدرت نرم اسلام و نظام اسلامی است.

,


عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: اربعین قدرت راهبردی و قدرت نرمی برای اسلام و جنبش‌های اسلامی است تا این قدرت نرم در مقابل جهانیان به نمایش گذاشته شود.

,
,


وی با اشاره به این مطلب که راهپیمایی اربعین نهضتی است که سالکان این مسیر از سر دلدادگی به اهل بیت(ع) در این مسیر گام می‌نهند، ابراز کرد: راهپیمایی اربعین در رسانه‌های مستکبران سانسور می‌شود تا قدرت راهبردی اسلام نمود نداشته باشد.

,
,


تولیت آستان قدس رضوی راهپیمایی اربعین را نمایشی عظیم و حضور پر معنایی از دلدادگان امام حسین(ع) خواند و بیان کرد: راهپیمایی اربعین جلوه‌هایی از وحدت و انسجام ملت مسلمانان، گرایش به معنویت و تدین، استکبار ستیزی، دشمن شناسی، دشمن ستیزی و ایستادگی در راه هدف است.

,
,


وی گفت: بارگاه مطهر اباعبدالله الحسین(ع) نه تنها میعادگاه فرشتگان و ملائک بلکه زمینیان نیز هست و اربعین جلوه‌‌ای از تشکیل امت واحده اسلامی و نوید بخش ظهور حضرت ولی عصر(عج) برای تحقق عدالت در جهان است.

,
,


حجت الاسلام و المسلمین رئیسی با بیان اینکه اربعین جلوه حرکت پایدار و رو به جلو برای امت اسلامی است، عنوان کرد: حضور در این راهپیمایی عظیم عبور از همه سیطره‌های کمیت در عالم و پیوست به خیل عظیمی از کیفیت عشق و دلدادگی به معنویت است.

,
,


تولیت آستان قدس رضوی اضافه کرد: گویا قرار است به نام حسین بن علی(ع) عالم متحول و دل‌ها را در عالم تسخیر این امام همام شود، موکب‌ها در اربعین منحصر به مسلمانان نیست، بلکه تمام ادیان توحیدی در این راهپیمایی حضور دارند.

,
,


وی اباعبدالله الحسین(ع) را مظهر تمدن در جهان معرفی و اظهار کرد: راهپیمایی اربعین به هیچ دولت و حزبی وابسته نیست بلکه تنها متعلق به مردم است.

,
,


عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به هجمه‌های دشمنان به مقوله زیارت، اظهار کرد: امروز جهالیت مدرن زندگی انسان معاصر را مورد هجمه قرار داده است و این حضور از جامعه انسانی جهل زدایی می‌کند.

,
,


وی اضافه کرد: امروز زیارت در تربیت نفوس انسان‌ها بسیار اثرگذار است و به همین دلیل از سوی مستکبران به شدت مورد هجوم قرار می‌گیرد، اربعین برای آن است که عاشورا در تمام لایه‌های زندگی انسان معاصر ساری و جاری شود.

,
,


حجت الاسلام رئیسی با تأکید بر این مطلب که انقلاب اسلامی یکی از جلوه‌های مهم نهضت عاشوراست. تصریح کرد: پیش از انقلاب اربعین‌ها در هر یک از شهرهای این کشور تحول ایجاد می‌کرد تا سرانجام انقلاب اسلامی محقق شد.

,
,


وی ادامه داد: پیاده‌روی اربعین جلوه دلدادگی و عشق به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و ایمان به خداوند متعال است. تمام ایستادگی‌ها و مقاومت‌ها در عالم درس گرفته از عاشورای حسین بن علی(ع) است.

,
,


حجت الاسلام و المسلمین رئیسی حضور خادمان رضوی در ایستگاه‌های خدمت‌رسانی اربعین، موجب ارتقاء شور معنوی این راهپیمایی دانست و گفت: خادمان رضوی در مرز مهران، مسیر راهپیمایی اربعین و سامرا به زائران حسینی خدمت رسانی خواهند داشت. ان‌شاءالله تمام تلاش‌های خدام و زائران در پیشگاه الهی محفوظ خواهد بود و اجر آن را اباعبدالله الحسین(ع) خواهد داد.

,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه