اخبار داغ

در گفت و گو با یک کارشناس فضای مجازی مطرح شد؛

سایه شوم نیستی بر سر جان هایی که به باد رفت/چالش شیطانی نهنگ آبی و کم توجهی مسئولان در آگاه سازی جامعه

سایه شوم نیستی بر سر جان هایی که به باد رفت/چالش شیطانی نهنگ آبی و کم توجهی مسئولان در آگاه سازی جامعه
کارشناسان امر از مجموعه هایی از جمله مرکز ملی بازی های رایانه ای انتظار دارند از طریق مدارس و معلم های پرورشی و تربیتی برای آگاهی رسانی به والدین و معلمان در راستای استفاده بهتر از بازی های رایانه ای وارد عمل شوند و گام های مؤثری بردارند، چالش شیطانی نهنگ آبی، همچنان جان می گیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانابه نقل از رودآور؛ چند ماهی است که چالش نهنگ آبی بر سر زبان‌‌ها افتاده است و چند روز پیش هم خبری مربوط به بازی نهنگ آبی و خودکشی دو نوجوان اصفهانی در شبکه های خبری منتشر شد که نگرانی مسئولان وخانواده ها از این قبیل بازی ها را دو چندان کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, رودآور,

همچنان مسئولان امر کم توجه و البته شاید بتوان گفت بی توجه به وضعیت بازی ها و شبکه های بدون مجوز هستند و آن رسیدگی که باید باشد دیگر نیست.

از این رو برای شناخت بیشتر درباره مخرب بودن چنین بازی هایی به گفت و گو با «محمد یعقوبی» مسئول سازمان فضای مجازی سراج در استان همدان نشستیم تا ارائه مواردی درباره بازی نهنگ آبی سطح آگاهی کاربران اینترنت بیش از پیش افزایش یابد.

 

رودآور: نهنگ آبی از کجا آمد؟

یعقوبی: اسم نهنگ آبی که به خاطر رفتار شبیه به خودکشی این حیوان دریایی بزرگ به آن اطلاق شده است، در حقیقت یکی از اتفاقات بسیار عجیب طبیعت؛ پدیده به خشکی نشستن نهنگ‌های آبی است که نشان از خودکشی آن ها دارد.

و اما در ظاهر شروع بازی در سال 2013 و از روسیه بود،  عبارتF57  که در بعضی از بخش های بازی دیده می‌شود ، یکی از اسم های گروهی به نام «گروه مرگ» در شبکه اجتماعی روسی زبان VKontakte دیده می شود و همین گروه در چند کشور دیگر دنیا هم پراکنده شده اند.

رودآور: روند اجرای این بازی خطرناک چگونه است و چه افرادی بیشتر گرفتار می شوند؟

یعقوبی: چالش این بازی یک نرم افزار و اپلیکیشن قابل دانلود نیست،  همان طور که از اسمش پیدا است، با یک چالش رو به رو هستیم که متاسفانه افراد دارای مشکلات روحی و روانی مثل مازوخیسم (خودآزاری) و یا افسردگی حاد را درگیر خودش می‌کند.

در واقع مثل چالش سطل آب یخ که چند سال قبل به شدت محبوب شد؛ این بازی هم به شبکه‌های اجتماعی وارد شد و افراد مستعد را به چالش کشید، به همین خاطر بیشتر نوجوان که دوست دارند خودشان را به دیگران و به ویژه به خودشان ثابت کنند، برای اثبات نترس بودنشان وارد این بازی می‌شوند.
در چالش نهنگ آبی در عرض 50 روز، 50 وظیفه به کاربر محول می‌شود ، جالب این است که اگر کاربر بعد از تمام هر مرحله، از نتیجه کار عکس نگرفته و برای به اصطلاح مدیر بازی ارسال نکند ، مجوز دسترسی به مرحله بعدی را پیدا نمی‌کند.

رودآور: در کدام مرحله کاربر به فکر خودشکی می افتد؟
یعقوبی:
  در آخرین مرحله بازی کاربر مجبور به خودکشی می‌شود، همه مراحل توسط یک مدیر دنبال شده و از برآورده شدن آن ها اطمینان حاصل می‌کند، اعمال بازی شامل دیدن فیلم‌های ترسناک، گوش دادن به موسیقی‌های وحشتناک و لطمه زدن به اعضای خود مثل بریدن لب و حک کردن یک شکل روی بازو است!

رودآور: نام و نشانی از طراح بازی جنون آمیز است؟
یعقوبی:
 فیلیپ بوکین یه دانشجوی روان‌شناسی بود که از دانشگاه اخراج شد، این شخص ادعای ساخت بازی چالش نهنگ آبی را مطرح کرده است، به نظر می رسد نخستین خودکشی به خاطر چالش نهنگ آبی در سال 2015 اتفاق افتاده باشد.

این شخص گفته که هدفش از ایجاد بازی نهنگ آبی، تمیز کردن جامعه با مجبور کردن افراد به درد نخور به خودکشی است.!

رودآور: چرا و چه زمان این بازی محبوب شد؟
یعقوبی:
 در سال 2016 در روسیه، بازی نهنگ آبی به شدت بین نوجوانان محبوب شد، تا جایی که چندین خودکشی غیر مرتبط با آن هم گزارش شد، البته این محبوبیت زمانی زیاد شد که یک خبرنگار، با تهیه مطلبی جنجالی، چند مورد خودکشی‌ غیر مرتبط را به چالش نهنگ آبی مرتبط ساخت.

رودآور: چرا از شیوه بازی برای انتقال معانی شیطانی استفاده می کنند؟
یعقوبی:
 به نظر انتقال مفاهیم در قالب زبان بازی، تاثیر بیشتری دارد و این موضوع توسط مخربان صلح و دوستی درک شده  است و در بین بازی های مفید گاهی اندیشه های شیطانی هم تبدیل به یک بازی شده و نهنگ آبی یکی از این بازی های شیطانی است.

رودآور: برای حفاظت از جوانان چه تدبیری اثربخش است؟
یعقوبی: 
در این بین و برای صیانت از جوانان و نوجوانان مهمترین وظیفه را در کنار خانواده و حاکمیت بر عهده دارند، رسانه های رسمی و اجتماعی برای اطلاع رسانی بد عمل نکردند ولی باید مراقب باشیم کار رسانه ای دغدغه ایجاد کند نه ترس . ترس ناشی از بی اطلاعی است، در حالی که وظیفه رسانه اطلاع رسانی است.
این بازی از بسیاری از فروشگا‌ه های نرم‌افزاری حذف شده و از روش معمول هم از داخل ایران قابل دسترس نیست، به طور قطع دولتی ها باید با مدیران vk برای عدم اشاعه خشونت از طریق این شبکه اجتماعی مذاکره کنند. البته این شبکه اجتماعی در ایران مسدود است، اما باید تلاش های بیشتری از سوی مسئولان امر انجام شود.

توسعه فرهنگ استفاده از تبلت و سیم کارت خاص برای بچه ها و نظارت مستمر والدین به فعالیت های فرزندانشان در فضای مجازی امری ضروری است.

رودآور: و حرف آخر؟

یعقوبی: به طور قطع بخش خصوصی برای توسعه این حوزه که بازار خوبی هم پیش رو دارد، باید دعوت به فعالیت بیشتر شود اما متأسفانه هیچ گونه حمایتی توسط مجموعه های مرتبط در عمل انجام نشده است.

به گزارش رودآور، کارشناسان امر از مجموعه هایی از جمله مرکز ملی بازی های رایانه ای انتظار دارند از طریق مدارس و معلم های پرورشی و تربیتی برای آگاهی رسانی به والدین و معلمان در راستای استفاده بهتر از بازی های رایانه ای وارد عمل شوند و گام های مؤثری بردارند، چالش شیطانی نهنگ آبی، همچنان جان می گیرد.

زنگنه

انتهای پیام/

,

همچنان مسئولان امر کم توجه و البته شاید بتوان گفت بی توجه به وضعیت بازی ها و شبکه های بدون مجوز هستند و آن رسیدگی که باید باشد دیگر نیست.

از این رو برای شناخت بیشتر درباره مخرب بودن چنین بازی هایی به گفت و گو با «محمد یعقوبی» مسئول سازمان فضای مجازی سراج در استان همدان نشستیم تا ارائه مواردی درباره بازی نهنگ آبی سطح آگاهی کاربران اینترنت بیش از پیش افزایش یابد.

 

رودآور: نهنگ آبی از کجا آمد؟

یعقوبی: اسم نهنگ آبی که به خاطر رفتار شبیه به خودکشی این حیوان دریایی بزرگ به آن اطلاق شده است، در حقیقت یکی از اتفاقات بسیار عجیب طبیعت؛ پدیده به خشکی نشستن نهنگ‌های آبی است که نشان از خودکشی آن ها دارد.

و اما در ظاهر شروع بازی در سال 2013 و از روسیه بود،  عبارتF57  که در بعضی از بخش های بازی دیده می‌شود ، یکی از اسم های گروهی به نام «گروه مرگ» در شبکه اجتماعی روسی زبان VKontakte دیده می شود و همین گروه در چند کشور دیگر دنیا هم پراکنده شده اند.

رودآور: روند اجرای این بازی خطرناک چگونه است و چه افرادی بیشتر گرفتار می شوند؟

یعقوبی: چالش این بازی یک نرم افزار و اپلیکیشن قابل دانلود نیست،  همان طور که از اسمش پیدا است، با یک چالش رو به رو هستیم که متاسفانه افراد دارای مشکلات روحی و روانی مثل مازوخیسم (خودآزاری) و یا افسردگی حاد را درگیر خودش می‌کند.

در واقع مثل چالش سطل آب یخ که چند سال قبل به شدت محبوب شد؛ این بازی هم به شبکه‌های اجتماعی وارد شد و افراد مستعد را به چالش کشید، به همین خاطر بیشتر نوجوان که دوست دارند خودشان را به دیگران و به ویژه به خودشان ثابت کنند، برای اثبات نترس بودنشان وارد این بازی می‌شوند.
در چالش نهنگ آبی در عرض 50 روز، 50 وظیفه به کاربر محول می‌شود ، جالب این است که اگر کاربر بعد از تمام هر مرحله، از نتیجه کار عکس نگرفته و برای به اصطلاح مدیر بازی ارسال نکند ، مجوز دسترسی به مرحله بعدی را پیدا نمی‌کند.

رودآور: در کدام مرحله کاربر به فکر خودشکی می افتد؟
یعقوبی:
  در آخرین مرحله بازی کاربر مجبور به خودکشی می‌شود، همه مراحل توسط یک مدیر دنبال شده و از برآورده شدن آن ها اطمینان حاصل می‌کند، اعمال بازی شامل دیدن فیلم‌های ترسناک، گوش دادن به موسیقی‌های وحشتناک و لطمه زدن به اعضای خود مثل بریدن لب و حک کردن یک شکل روی بازو است!

رودآور: نام و نشانی از طراح بازی جنون آمیز است؟
یعقوبی:
 فیلیپ بوکین یه دانشجوی روان‌شناسی بود که از دانشگاه اخراج شد، این شخص ادعای ساخت بازی چالش نهنگ آبی را مطرح کرده است، به نظر می رسد نخستین خودکشی به خاطر چالش نهنگ آبی در سال 2015 اتفاق افتاده باشد.

این شخص گفته که هدفش از ایجاد بازی نهنگ آبی، تمیز کردن جامعه با مجبور کردن افراد به درد نخور به خودکشی است.!

رودآور: چرا و چه زمان این بازی محبوب شد؟
یعقوبی:
 در سال 2016 در روسیه، بازی نهنگ آبی به شدت بین نوجوانان محبوب شد، تا جایی که چندین خودکشی غیر مرتبط با آن هم گزارش شد، البته این محبوبیت زمانی زیاد شد که یک خبرنگار، با تهیه مطلبی جنجالی، چند مورد خودکشی‌ غیر مرتبط را به چالش نهنگ آبی مرتبط ساخت.

رودآور: چرا از شیوه بازی برای انتقال معانی شیطانی استفاده می کنند؟
یعقوبی:
 به نظر انتقال مفاهیم در قالب زبان بازی، تاثیر بیشتری دارد و این موضوع توسط مخربان صلح و دوستی درک شده  است و در بین بازی های مفید گاهی اندیشه های شیطانی هم تبدیل به یک بازی شده و نهنگ آبی یکی از این بازی های شیطانی است.

رودآور: برای حفاظت از جوانان چه تدبیری اثربخش است؟
یعقوبی: 
در این بین و برای صیانت از جوانان و نوجوانان مهمترین وظیفه را در کنار خانواده و حاکمیت بر عهده دارند، رسانه های رسمی و اجتماعی برای اطلاع رسانی بد عمل نکردند ولی باید مراقب باشیم کار رسانه ای دغدغه ایجاد کند نه ترس . ترس ناشی از بی اطلاعی است، در حالی که وظیفه رسانه اطلاع رسانی است.
این بازی از بسیاری از فروشگا‌ه های نرم‌افزاری حذف شده و از روش معمول هم از داخل ایران قابل دسترس نیست، به طور قطع دولتی ها باید با مدیران vk برای عدم اشاعه خشونت از طریق این شبکه اجتماعی مذاکره کنند. البته این شبکه اجتماعی در ایران مسدود است، اما باید تلاش های بیشتری از سوی مسئولان امر انجام شود.

توسعه فرهنگ استفاده از تبلت و سیم کارت خاص برای بچه ها و نظارت مستمر والدین به فعالیت های فرزندانشان در فضای مجازی امری ضروری است.

رودآور: و حرف آخر؟

یعقوبی: به طور قطع بخش خصوصی برای توسعه این حوزه که بازار خوبی هم پیش رو دارد، باید دعوت به فعالیت بیشتر شود اما متأسفانه هیچ گونه حمایتی توسط مجموعه های مرتبط در عمل انجام نشده است.

به گزارش رودآور، کارشناسان امر از مجموعه هایی از جمله مرکز ملی بازی های رایانه ای انتظار دارند از طریق مدارس و معلم های پرورشی و تربیتی برای آگاهی رسانی به والدین و معلمان در راستای استفاده بهتر از بازی های رایانه ای وارد عمل شوند و گام های مؤثری بردارند، چالش شیطانی نهنگ آبی، همچنان جان می گیرد.

زنگنه

انتهای پیام/

,

همچنان مسئولان امر کم توجه و البته شاید بتوان گفت بی توجه به وضعیت بازی ها و شبکه های بدون مجوز هستند و آن رسیدگی که باید باشد دیگر نیست.

از این رو برای شناخت بیشتر درباره مخرب بودن چنین بازی هایی به گفت و گو با «محمد یعقوبی» مسئول سازمان فضای مجازی سراج در استان همدان نشستیم تا ارائه مواردی درباره بازی نهنگ آبی سطح آگاهی کاربران اینترنت بیش از پیش افزایش یابد.

 

رودآور: نهنگ آبی از کجا آمد؟

یعقوبی: اسم نهنگ آبی که به خاطر رفتار شبیه به خودکشی این حیوان دریایی بزرگ به آن اطلاق شده است، در حقیقت یکی از اتفاقات بسیار عجیب طبیعت؛ پدیده به خشکی نشستن نهنگ‌های آبی است که نشان از خودکشی آن ها دارد.

و اما در ظاهر شروع بازی در سال 2013 و از روسیه بود،  عبارتF57  که در بعضی از بخش های بازی دیده می‌شود ، یکی از اسم های گروهی به نام «گروه مرگ» در شبکه اجتماعی روسی زبان VKontakte دیده می شود و همین گروه در چند کشور دیگر دنیا هم پراکنده شده اند.

رودآور: روند اجرای این بازی خطرناک چگونه است و چه افرادی بیشتر گرفتار می شوند؟

یعقوبی: چالش این بازی یک نرم افزار و اپلیکیشن قابل دانلود نیست،  همان طور که از اسمش پیدا است، با یک چالش رو به رو هستیم که متاسفانه افراد دارای مشکلات روحی و روانی مثل مازوخیسم (خودآزاری) و یا افسردگی حاد را درگیر خودش می‌کند.

در واقع مثل چالش سطل آب یخ که چند سال قبل به شدت محبوب شد؛ این بازی هم به شبکه‌های اجتماعی وارد شد و افراد مستعد را به چالش کشید، به همین خاطر بیشتر نوجوان که دوست دارند خودشان را به دیگران و به ویژه به خودشان ثابت کنند، برای اثبات نترس بودنشان وارد این بازی می‌شوند.
در چالش نهنگ آبی در عرض 50 روز، 50 وظیفه به کاربر محول می‌شود ، جالب این است که اگر کاربر بعد از تمام هر مرحله، از نتیجه کار عکس نگرفته و برای به اصطلاح مدیر بازی ارسال نکند ، مجوز دسترسی به مرحله بعدی را پیدا نمی‌کند.

رودآور: در کدام مرحله کاربر به فکر خودشکی می افتد؟
یعقوبی:
  در آخرین مرحله بازی کاربر مجبور به خودکشی می‌شود، همه مراحل توسط یک مدیر دنبال شده و از برآورده شدن آن ها اطمینان حاصل می‌کند، اعمال بازی شامل دیدن فیلم‌های ترسناک، گوش دادن به موسیقی‌های وحشتناک و لطمه زدن به اعضای خود مثل بریدن لب و حک کردن یک شکل روی بازو است!

رودآور: نام و نشانی از طراح بازی جنون آمیز است؟
یعقوبی:
 فیلیپ بوکین یه دانشجوی روان‌شناسی بود که از دانشگاه اخراج شد، این شخص ادعای ساخت بازی چالش نهنگ آبی را مطرح کرده است، به نظر می رسد نخستین خودکشی به خاطر چالش نهنگ آبی در سال 2015 اتفاق افتاده باشد.

این شخص گفته که هدفش از ایجاد بازی نهنگ آبی، تمیز کردن جامعه با مجبور کردن افراد به درد نخور به خودکشی است.!

رودآور: چرا و چه زمان این بازی محبوب شد؟
یعقوبی:
 در سال 2016 در روسیه، بازی نهنگ آبی به شدت بین نوجوانان محبوب شد، تا جایی که چندین خودکشی غیر مرتبط با آن هم گزارش شد، البته این محبوبیت زمانی زیاد شد که یک خبرنگار، با تهیه مطلبی جنجالی، چند مورد خودکشی‌ غیر مرتبط را به چالش نهنگ آبی مرتبط ساخت.

رودآور: چرا از شیوه بازی برای انتقال معانی شیطانی استفاده می کنند؟
یعقوبی:
 به نظر انتقال مفاهیم در قالب زبان بازی، تاثیر بیشتری دارد و این موضوع توسط مخربان صلح و دوستی درک شده  است و در بین بازی های مفید گاهی اندیشه های شیطانی هم تبدیل به یک بازی شده و نهنگ آبی یکی از این بازی های شیطانی است.

رودآور: برای حفاظت از جوانان چه تدبیری اثربخش است؟
یعقوبی: 
در این بین و برای صیانت از جوانان و نوجوانان مهمترین وظیفه را در کنار خانواده و حاکمیت بر عهده دارند، رسانه های رسمی و اجتماعی برای اطلاع رسانی بد عمل نکردند ولی باید مراقب باشیم کار رسانه ای دغدغه ایجاد کند نه ترس . ترس ناشی از بی اطلاعی است، در حالی که وظیفه رسانه اطلاع رسانی است.
این بازی از بسیاری از فروشگا‌ه های نرم‌افزاری حذف شده و از روش معمول هم از داخل ایران قابل دسترس نیست، به طور قطع دولتی ها باید با مدیران vk برای عدم اشاعه خشونت از طریق این شبکه اجتماعی مذاکره کنند. البته این شبکه اجتماعی در ایران مسدود است، اما باید تلاش های بیشتری از سوی مسئولان امر انجام شود.

توسعه فرهنگ استفاده از تبلت و سیم کارت خاص برای بچه ها و نظارت مستمر والدین به فعالیت های فرزندانشان در فضای مجازی امری ضروری است.

رودآور: و حرف آخر؟

یعقوبی: به طور قطع بخش خصوصی برای توسعه این حوزه که بازار خوبی هم پیش رو دارد، باید دعوت به فعالیت بیشتر شود اما متأسفانه هیچ گونه حمایتی توسط مجموعه های مرتبط در عمل انجام نشده است.

به گزارش رودآور، کارشناسان امر از مجموعه هایی از جمله مرکز ملی بازی های رایانه ای انتظار دارند از طریق مدارس و معلم های پرورشی و تربیتی برای آگاهی رسانی به والدین و معلمان در راستای استفاده بهتر از بازی های رایانه ای وارد عمل شوند و گام های مؤثری بردارند، چالش شیطانی نهنگ آبی، همچنان جان می گیرد.

زنگنه

انتهای پیام/

,

همچنان مسئولان امر کم توجه و البته شاید بتوان گفت بی توجه به وضعیت بازی ها و شبکه های بدون مجوز هستند و آن رسیدگی که باید باشد دیگر نیست.

,

از این رو برای شناخت بیشتر درباره مخرب بودن چنین بازی هایی به گفت و گو با «محمد یعقوبی» مسئول سازمان فضای مجازی سراج در استان همدان نشستیم تا ارائه مواردی درباره بازی نهنگ آبی سطح آگاهی کاربران اینترنت بیش از پیش افزایش یابد.

,

 

,

رودآور: نهنگ آبی از کجا آمد؟

, رودآور: نهنگ آبی از کجا آمد؟,

, , ,

یعقوبی: اسم نهنگ آبی که به خاطر رفتار شبیه به خودکشی این حیوان دریایی بزرگ به آن اطلاق شده است، در حقیقت یکی از اتفاقات بسیار عجیب طبیعت؛ پدیده به خشکی نشستن نهنگ‌های آبی است که نشان از خودکشی آن ها دارد.

, یعقوبی: ,

و اما در ظاهر شروع بازی در سال 2013 و از روسیه بود،  عبارتF57  که در بعضی از بخش های بازی دیده می‌شود ، یکی از اسم های گروهی به نام «گروه مرگ» در شبکه اجتماعی روسی زبان VKontakte دیده می شود و همین گروه در چند کشور دیگر دنیا هم پراکنده شده اند.

,

رودآور: روند اجرای این بازی خطرناک چگونه است و چه افرادی بیشتر گرفتار می شوند؟

, رودآور: روند اجرای این بازی خطرناک چگونه است و چه افرادی بیشتر گرفتار می شوند؟,

یعقوبی: چالش این بازی یک نرم افزار و اپلیکیشن قابل دانلود نیست،  همان طور که از اسمش پیدا است، با یک چالش رو به رو هستیم که متاسفانه افراد دارای مشکلات روحی و روانی مثل مازوخیسم (خودآزاری) و یا افسردگی حاد را درگیر خودش می‌کند.

, یعقوبی:,

در واقع مثل چالش سطل آب یخ که چند سال قبل به شدت محبوب شد؛ این بازی هم به شبکه‌های اجتماعی وارد شد و افراد مستعد را به چالش کشید، به همین خاطر بیشتر نوجوان که دوست دارند خودشان را به دیگران و به ویژه به خودشان ثابت کنند، برای اثبات نترس بودنشان وارد این بازی می‌شوند.
در چالش نهنگ آبی در عرض 50 روز، 50 وظیفه به کاربر محول می‌شود ، جالب این است که اگر کاربر بعد از تمام هر مرحله، از نتیجه کار عکس نگرفته و برای به اصطلاح مدیر بازی ارسال نکند ، مجوز دسترسی به مرحله بعدی را پیدا نمی‌کند.

,
,

رودآور: در کدام مرحله کاربر به فکر خودشکی می افتد؟
یعقوبی:
  در آخرین مرحله بازی کاربر مجبور به خودکشی می‌شود، همه مراحل توسط یک مدیر دنبال شده و از برآورده شدن آن ها اطمینان حاصل می‌کند، اعمال بازی شامل دیدن فیلم‌های ترسناک، گوش دادن به موسیقی‌های وحشتناک و لطمه زدن به اعضای خود مثل بریدن لب و حک کردن یک شکل روی بازو است!

, رودآور: در کدام مرحله کاربر به فکر خودشکی می افتد؟
یعقوبی:
,
,

رودآور: نام و نشانی از طراح بازی جنون آمیز است؟
یعقوبی:
 فیلیپ بوکین یه دانشجوی روان‌شناسی بود که از دانشگاه اخراج شد، این شخص ادعای ساخت بازی چالش نهنگ آبی را مطرح کرده است، به نظر می رسد نخستین خودکشی به خاطر چالش نهنگ آبی در سال 2015 اتفاق افتاده باشد.

, رودآور: نام و نشانی از طراح بازی جنون آمیز است؟
یعقوبی:
,
,

این شخص گفته که هدفش از ایجاد بازی نهنگ آبی، تمیز کردن جامعه با مجبور کردن افراد به درد نخور به خودکشی است.!

,

رودآور: چرا و چه زمان این بازی محبوب شد؟
یعقوبی:
 در سال 2016 در روسیه، بازی نهنگ آبی به شدت بین نوجوانان محبوب شد، تا جایی که چندین خودکشی غیر مرتبط با آن هم گزارش شد، البته این محبوبیت زمانی زیاد شد که یک خبرنگار، با تهیه مطلبی جنجالی، چند مورد خودکشی‌ غیر مرتبط را به چالش نهنگ آبی مرتبط ساخت.

, رودآور: چرا و چه زمان این بازی محبوب شد؟
یعقوبی:
,
,

رودآور: چرا از شیوه بازی برای انتقال معانی شیطانی استفاده می کنند؟
یعقوبی:
 به نظر انتقال مفاهیم در قالب زبان بازی، تاثیر بیشتری دارد و این موضوع توسط مخربان صلح و دوستی درک شده  است و در بین بازی های مفید گاهی اندیشه های شیطانی هم تبدیل به یک بازی شده و نهنگ آبی یکی از این بازی های شیطانی است.

, رودآور: چرا از شیوه بازی برای انتقال معانی شیطانی استفاده می کنند؟
یعقوبی:
,
,

, ,

رودآور: برای حفاظت از جوانان چه تدبیری اثربخش است؟
یعقوبی: 
در این بین و برای صیانت از جوانان و نوجوانان مهمترین وظیفه را در کنار خانواده و حاکمیت بر عهده دارند، رسانه های رسمی و اجتماعی برای اطلاع رسانی بد عمل نکردند ولی باید مراقب باشیم کار رسانه ای دغدغه ایجاد کند نه ترس . ترس ناشی از بی اطلاعی است، در حالی که وظیفه رسانه اطلاع رسانی است.
این بازی از بسیاری از فروشگا‌ه های نرم‌افزاری حذف شده و از روش معمول هم از داخل ایران قابل دسترس نیست، به طور قطع دولتی ها باید با مدیران vk برای عدم اشاعه خشونت از طریق این شبکه اجتماعی مذاکره کنند. البته این شبکه اجتماعی در ایران مسدود است، اما باید تلاش های بیشتری از سوی مسئولان امر انجام شود.

, رودآور: برای حفاظت از جوانان چه تدبیری اثربخش است؟
یعقوبی: 
,
,
,

توسعه فرهنگ استفاده از تبلت و سیم کارت خاص برای بچه ها و نظارت مستمر والدین به فعالیت های فرزندانشان در فضای مجازی امری ضروری است.

,

رودآور: و حرف آخر؟

, رودآور: و حرف آخر؟,

یعقوبی: به طور قطع بخش خصوصی برای توسعه این حوزه که بازار خوبی هم پیش رو دارد، باید دعوت به فعالیت بیشتر شود اما متأسفانه هیچ گونه حمایتی توسط مجموعه های مرتبط در عمل انجام نشده است.

, یعقوبی: ,

به گزارش رودآور، کارشناسان امر از مجموعه هایی از جمله مرکز ملی بازی های رایانه ای انتظار دارند از طریق مدارس و معلم های پرورشی و تربیتی برای آگاهی رسانی به والدین و معلمان در راستای استفاده بهتر از بازی های رایانه ای وارد عمل شوند و گام های مؤثری بردارند، چالش شیطانی نهنگ آبی، همچنان جان می گیرد.

,

زنگنه

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه