اخبار داغ

کارشناس سلامت روان مرکز بهداشت پلدشت خبر داد:

سلامت روان راهکاری برای افزایش راندمان کاری

سلامت روان راهکاری برای افزایش راندمان کاری
کارشناس سلامت روان مرکز بهداشت پلدشت گفت: کشورهای پیشرفته و صنعتی دنیا به این نتیجه رسیده اند که برای افزایش بهره وری و سود بیشتر راهی جز توجه به سلامت جسمی، روانی و رفاه نیروی کار وجود ندارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ، زهرا یوسفی در گفت و گو با آراز سسی، با اشاره به سلامت روان گفت: کشورهای پیشرفته و صنعتی دنیا به این نتیجه رسیده اند که برای افزایش بهره وری و سود بیشتر راهی جز توجه به سلامت جسمی، روانی و رفاه نیروی کار وجود ندارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آراز سسی,

وی تصریح کرد: اهمیت دادن به انسان به عنوان مهم ترین منبع تولید و کار در جامعه، متخصصین حوزه سلامت را برآن داشته تا به ابعاد سلامت روان در کنار سلامت جسم نیز بپردازند و باتوجه به شیوع بالای اختلالات روانپزشکی در دنیا و همچنین تأثیر مشکلات اقتصادی و اجتماعی در ایجاد و افزایش استرس های روانی و اجتماعی در جامعه و تأثیر این مشکلات ساختار اقتصادی- اجتماعی، افزایش هزینه ها، کاهش بهره وری تولید و آسیب های روانی مزمن در محیط های کاری، فدراسیون جهانی سلامت روان (WFMH) شعار روز جهانی سلامت روان را به « سلامت روان در محیط کار » نام گذاری نموده است.

,

 

,

کارشناس سلامت روان مرکز بهداشت پلدشت افزود: هدف از این شعار رسیدن به یک توافق جهانی در زمینه اهمیت بخشیدن و ارتقاء سلامت روان و بهزیستی در محیط های کاری است، از این رو پرداختن به این موضوع در پیشگیری از آسیب های روانی، کاهش عوارض اقتصادی و اجتماعی ناشی از مشکلات روانشناختی، افزایش توانمندی نیروهای کار و رشد بهره وری در جامعه مؤثر است.

,

 

,

به گفته وی در یک نگاه کلی اهمیت روز جهانی “سلامت روان در محیط کار” زمانی مشخص می شود که تعادل بین کار و زندگی خانوادگی برای بسیاری از کارکنان در اولویت قرار گیرد.

,

 

,

یوسفی با اشاره به آمار موجود گفت: کارکنان از محیط های کاری حمایت می کنند که، محیط کار برای سلامت و بهزیستی آنان تلاش کند.

,

 

,

وی با تاکید به تعریفی از استرس تصریح کرد: استرس پاسخ غیر اختصاصی بدن به هر موقعیتی که نیاز به سازگاری داشته باشد است که خواه خوشایند یا ناخوشایند می شود.

,

 

,

کارشناس سلامت روان مرکز بهداشت پلدشت با اشاره به برخی از نشانه های استرس افزود: بی حوصلگی شدید، حساسیت شدید نسبت به انتقاد، بروز اختلال در خواب، علایم تنش نظیر جویدن ناخن، افزایش مصرف سیگار و الکل، سوء هاضمه و نداشتن تمرکز گوشه ای از این علایم است.

,

 

,

یوسفی با اشاره به پیامدهای فردی گفت: پیامدهای جسمی این بیماری در کوتاه مدت شامل تپش قلب، برافروختگی، لرزش و تحریک پذیری بوده و در بلند مدت بیماری های قلبی، اختلالات گوارشی، سردرد و اختلال خواب گوشه ای از آنها است.

,

 

,

وی با اشاره به نشانه های هشدار دهنده وجود استرس شغلی تصریح کرد: احساس عدم توانایی در انجام مسئولیت های کار، تغییرات قابل توجه در وزن، احساس خستگی مداوم، از دست دادن علاقه به فعالیت های قبلی لذت بخش، تحریک پذیری بالا، وجود سردردهای مکرر، مصرف داروهای روان گردان و خواب بدون تجویز پزشک و احساس مداوم نگرانی یا اندوه است.

,

 

,

کارشناس سلامت روان مرکز بهداشت پلدشت افزود: یوگا ، ورزش های هوازی، کوهنوردی، شنا، کش دست، خواندن شعر، گفتن لطیفه، یادآوری خاطره خوشایند، استفاده از ذکرها، ضربه بالش گوشه ای از راه های مقابله با استرس است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه