اخبار داغ

مدیر امور آب منطقه ای بروجرد:

410 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل سدهای بروجرد نیاز است

410 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل سدهای بروجرد نیاز است
مدیر امور آب منطقه ای بروجرد گفت: 410 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل سدهای بروجرد نیاز است و با اعتبارات اندک نمی توان این پروژه ها را تکمیل کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سفیر افلاک "امین  بهنیا" مدیر امور آب منطقه ای بروجرد گفت: پیشرفت سدهای شهرستان در گرو تامین اعتبارات به موقع است و نیاز است اعتبارات متناسب با اجرای پروژه پیش بینی شود تا این سدها در زمان مقرر به بهره برداری برسند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک, سفیر افلاک,

 

,

وی با اشاره به سد آبسرده افزود: حدود پنج ماه پیش پیمانکار پروژه تغییر کرد و قرار شد این پروژه ظرف مدت سه سال تکمیل و به بهره برداری رسد و تا کنون 6 درصد پیشرفت فیزیکی داشته که امسال از یک میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته، هنوز مبلغی به دست پیمانکار نرسیده است و با این روند اعتبارات، کار به کُندی پیش می رود.

,

 

,

به گفته وی برای تکمیل سد آبسرده 300 میلیارد تومان اعتبار نیاز است و تا کنون اقداماتی مانند خاکبرداری بدنه و انفجارات انجام شده اما از اعتبارات برای این طرح خبری نیست.

,

 

,

بهنیا میزان اعتبار لازم برای سد شهید بروجردی را 110 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: اعتبار این پروژه طی 2 سال گذشته صفر بوده در حالی که نیاز است هر ساله 30 میلیارد تومان اعتبار برای این سد در نظر گرفته شود تا به بهره برداری برسد.

,

 

,

وی بیان کرد: با بهره برداری از سد شهید بروجردی بخش عمده ای از مشکلات کم آبی و بی آبی در روستاهای بروجرد مرتفع می شود و نیاز است که به این پروژه توجه شود و اعتبارات مورد نیاز تخصیص داده شود.

,

 

,

مدیر امور آب منطقه ای بروجرد با اشاره به حذف پروژه سد گلرود افزود: به دلایلی این پروژه از سیستم وزارت نیرو حذف شد اما در تلاش هستیم تا آب هایی که از سراب گلرود سراریز می شوند با مدیریت برای آبیاری باغات و دیگر مصارف استفاده شود.

,

 

,

به گفته وی هدف اصلی، جلوگیری از خروج آب های شهرستان بروجرد است اما در صورت تامین اعتبارات و تلاش برای تکمیل و بهره برداری از سد ها می توان اقدامات بهتری را انجام داد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه