اخبار داغ

رئیس اداره تعاون روستایی بروجرد:

سیب درجه ۳ باغداران مشمول خرید تضمینی شد

سیب درجه ۳ باغداران مشمول خرید تضمینی شد
رئیس اداره تعاون بروجرد گفت: سیب درجه 3 باغداران بروجردی از فردا چهارشنبه به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ و به نقل از سفیر افلاک "محمد حسین نوابی" رئیس تعاون روستایی بروجرد گفت: یک مرکز برای خرید تضمینی سیب درجه 3 باغداران بروجردی در نظر گرفته شده که از فردا چهارشنبه باغداران بروجردی که تمایل دارند می توانند سیب های درجه 3 را تحویل این مرکز دهند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک,

 

,

وی اضافه کرد: هر کیلو سیب با قیمت 280 تومان از کشاورزان خریداری می شود و در این مرکز نگهداری خواهد شد.

,

 

,

همچنین "رضا امینی" رئیس جهاد کشاورزی بروجرد افزود: امسال 30 هزار تن سیب پائیزه در بروجرد برداشت شد که حدود 30 درصد از این سیب ها به صورت سیب درجه 3 هستند و سیب درجه 3 به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری می شود.

,

 

,

وی بیان کرد: امسال از سیب های تولیدی، 10 هزار تن سیب درجه 3 بودند که کشاورزان می توانند با تحویل آنها به مرکز، هزینه را دریافت کنند و این اقدام از خراب شدن سیبها جلوگیری می کند.

,

 

,

به گفته وی امسال تولید سیب در بروجرد نسبت به سال گذشته 50 درصد افزایش یافته بود و علاوه بر تکمیبل ظرفیت سردخانه های شهرستان به میزان 9 هزار تن، از ظرفیت سردخانه های استان های همدان، مرکزی، نهاوند و خرم آباد استفاده شده است.

,

 

,

امینی اظهار داشت: برخی از استانها مانند اصفهان هم بخشی از سیب شهرستان را خریداری کردند اما با توجه به مقدار زیاد سیب تولیدی، به برخی از استانها اطلاع رسانی کردیم که در صورت تمایل برای تامین میوه شب عید از سیب بروجرد خریداری نمایند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه