اخبار داغ

استاندار مرکزی؛

عدم مدیریت صحیح منابع مالی کشور/مدیریت یارانه ها نیازمند تصویب قوانین درست در مجلس

عدم مدیریت صحیح منابع مالی کشور/مدیریت یارانه ها نیازمند تصویب قوانین درست در مجلس
استاندار مرکزی گفت: ما در کشور با کمبود منابع مالی روبرو هستیم و با توجه به هزینه‌های بالای کشور، در پروژه‌های عمرانی به مشکل برمی‌خوریم که نیازمند مدیریت صحیح منابع مالی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری خمین نیوز سید علی آقا زاده، استاندار مرکزی امروز در جلسه شورای اداری شهرستان خمین با اشاره به برگزاری جلسات مختلف در سطوح مدیریتی متفاوت گفت: برگزاری جلسات، بویژه بحث‌های اقتصاد مقاومتی باید نتیجه داشته باشد، به طوری که نتیجه آن در عمل برای مردم ملموس باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پایگاه خبری خمین نیوز ,

کاهش جمعیت خمین در مدت ۱۰ سال، نشانه خوبی نیست

, کاهش جمعیت خمین در مدت ۱۰ سال، نشانه خوبی نیست, کاهش جمعیت خمین در مدت ۱۰ سال، نشانه خوبی نیست,

وی همچنین با اشاره به کاهش جمعیت شهرستان خمین گفت: با وجود اینکه شهرستان خمین در دوهه اخیر از فعال‌ترین شهرستا‌ن ها در بخش کشاورزی بوده است اما کاهش ۵ هزار نفری جمعیت شهرستان از سال ۸۵ تا کنون، نشانه خوبی نیست.

,

آقا زاده بیان کرد: اکثر این تعداد که از شهرستان مهاجرت کرده‌اند، از نیروهای جوان، فعال و کارآمد بوده اند که باعث شده بافت سنی شهرستان را به سمت سنین پیری پیش ببرد.

,

وی افزود: شهرستان خمین با توجه به اینکه زادگاه بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و در جایگاه بالایی است اما در استان مرکزی جزء کم برخودارترین شهرستا‌ها است.

,

رونق اقتصادی شهرستان در گرو اتمام پروژه‌های نیمه کاره است

, رونق اقتصادی شهرستان در گرو اتمام پروژه‌های نیمه کاره است, رونق اقتصادی شهرستان در گرو اتمام پروژه‌های نیمه کاره است,

آقازاده ادامه داد: اگر پروژه‌های مورد نظر و نیمه کاره شهرستان راه‌اندازی شود شاهد رونق اقتصادی و همچنین افزایش جمعیت خواهیم بود که نیازمند تلاش بیشتر مسئولین است.

,

منابع مالی کشور به خوبی مدیریت نمی‌شود

, منابع مالی کشور به خوبی مدیریت نمی‌شود, منابع مالی کشور به خوبی مدیریت نمی‌شود,

استاندار مرکزی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به عدم مدیریت درست در منابع کشور، گفت: ما در کشور با کمبود منابع مالی روبرو هستیم و با توجه به هزینه‌های بالای کشور، در پروژه‌های عمرانی به مشکل برمی‌خوریم که نیازمند مدیریت صحیح منابع است.

,

آقازاده بیان کرد: درآمد کشور سالانه ۳۰۰ هزار میلیارد تومان است که حدود ۲۲۰ تا ۲۵۰ هزار میلیارد تومان هزینه کشور است و تنها ۵۰ هزار میلیارد تومان برای اجرای امور عمرانی باقی می‌ماند، این در حالی است که برای اجرای پروژه‌های عمرانی حداقل به ۲۰۰ هزار میلیارد تومان منابع نیاز داریم.

,

پرداخت یارانه برای کشور همچون سم است

, پرداخت یارانه برای کشور همچون سم است, پرداخت یارانه برای کشور همچون سم است,

وی تصریح کرد: پرداخت یارانه یکی از مشکلات ناشی از عدم مدیریت منابع است که طی هشت سال انجام شده و برای کشور همچون سم تلقی می‌شود و باعث افزایش تورم و گرانی است.

,

آقازاده ادامه داد: اگر این منابع در هر استان صرف انجام امور عمرانی و رونق اقتصادی و همچنین توسعه زیرساخت‌ها شود، مشکلات کشور حل خواهد شد و ما شاهد رونق اقتصادی خواهیم بود که این موضوع نیازمند تصویب قوانین درست در مجلس شورای اسلامی است.

,

صنعت گردشگری یکی از عوامل مهم در کسب درآمد و رونق اقتصادی است

, صنعت گردشگری یکی از عوامل مهم در کسب درآمد و رونق اقتصادی است, صنعت گردشگری یکی از عوامل مهم در کسب درآمد و رونق اقتصادی است,

استاندار مرکزی در ادامه به صنعت گردشگری نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به سند چشم‌انداز ۱۴۰۴ ایران، درآمد کشور از این صنعت باید سالانه ۲۰ میلیارد دلار باشد این در حالی است که اکنون این درآمد تنها ۵ الی ۶ میلیارد دلار است که بخش عظیمی از آنها مربوط به صنعت گردشگری مذهبی است.

,

آقازاده بیان کرد: ما  از لحاظ اقلیمی و مکان‌های گردشگری و تفریحی، جزء ۵ کشور اول دنیا هستیم پس باید با مدیریت درست و برنامه‌ریزی دقیق از این صنعت استفاده کنیم.

,

وی در ادامه جلسه با اشاره به مشکلات صنایع خمین گفت: بایدکمیته‌‌ای برای پیگیری مشکلات مجتمع گل و گیاه، سایپا و مرغداری دو میلیون قطعه‌ای شهرستان تشکیل شود که باید به مدت دو هفته مشکلات آنها برطرف شود تا بتوانیم تا پایان سال این واحدها را به بهره‌برداری برسانیم.

,

آقازاده خاطر نشان کرد: با توجه به نرخ بیکاری در شهرستان، با رفع مشکلات این صنایع و قرار گرفتن آنها در مدار تولید، این نرخ کاهش خواهد یافت که باید با برنامه‌ریزی تا پایان سال حدود ۸/۱ نرخ بیکاری شهرستان کاهش یابد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه