اخبار داغ

عضو مجلس خبرگان رهبری مطرح کرد:

مهم‌ترین عامل پیشرفت، باور داشتن به توانایی‌ها و ظرفیت های داخلی است/عده ای به غلط "ما نمی توانیم" را به مردم القا می کنند

مهم‌ترین عامل پیشرفت، باور داشتن به توانایی‌ها و ظرفیت های داخلی است/عده ای به غلط "ما نمی توانیم" را به مردم القا می کنند
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه باید با افکاری که به مردم « ما قادر نیستیم» را القا می‌کند مبارزه کرد گفت: مبارزه در این راه متفاوت است یعنی گاهی با منطق و استدلال می‌توان در این راه مبارزه کرد، دومین راه هم این است که این دسته از افراد که تریبون‌دار هستند را از دسترس خارج کرد، چرا که این افراد باورهای مردم را سمی می‌کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام عسکر دیرباز در گفتگو با  قم فردا، با اشاره به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر وجود تفاله آن دسته از افرادی که پیشرفت ایران را در گرو گرویدن به غرب می‌دانستند، ابراز داشت: مهم‌ترین عامل پیشرفت هر کشوری باور داشتن نیروهای انسانی آن کشور به توانایی‌ها و ظرفیت‌های خود است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا,

وی ادامه داد: اگر نیروهای انسانی یک کشور باورشان این باشد که برای پیشرفت باید به کشورهای دیگر تکیه کنند و کاری از خودشان برنمی‌آید، آن کشور همچنان مصرف‌کننده باقی خواهد ماند و پیشرفتی نخواهد داشت.

,

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: افرادی که مانند روحانیون، اساتید دانشگاه‌ها، معلمان و رسانه‌ها که صاحب نفوذ بالایی در جامعه هستند اگر این باور را به نسل بعد از خود القا کنند که ما با داشتن هویت، گذشته و توانمندی قابل اعتنا می‌توانیم پیشرفت‌های متعددی برای کشور رقم بزنیم؛ اگر این باورهای در اذهان و باورهای مردم یک جامعه نهادینه شود نتایج بسیار خوبی را در رفتار و عمل آن‌ها بروز خواهد داد.

,

دیرباز با بیان اینکه باید با افکاری که به نسل بعد « ما نمی‌توانیم» و « ما قادر نیستیم» را القا می‌کند مبارزه کرد اضافه داشت: مبارزه در این راه متفاوت است یعنی گاهی با منطق و استدلال می‌توان در این راه مبارزه کرد که اتفاقا راه بهتر هم همین است، دومین راه این است که آن دسته از افراد دارای این تفکر که تریبون‌دار و در دسترس مردم هستند را از دسترس خارج کرد، چرا که این افراد اگر مغرض باشند یا مأمور القای چنین تفکراتی به مردم یک جامعه باشند و یا حتی نادان باشند همانند سم خطرناک هستند و باورهای مردم را سمی می‌کنند و همانگونه که سم را باید از دسترس خارج کرد، لازم است این افراد را نیز از دسترس خارج کرد.

,

وی ادامه داد: فرمایش مقام معظم رهبری در این خصوص به این مسئله اشاره دارد که افرادی که در جامعه دارای تریبون هستند و بر افکار عمومی تأثیر می‌گذارند باید سلامت فکری و اعتقادی را داشته باشند تا اعتقادات سالم را در راستای هویت‌دادن، توانمند بودن و امیدوار کردن مردم به جامعه انتقال دهند.

,

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: در همه جوامع مجموعه مشکلاتی وجود دارد ولی نباید ناامید شد و باید برای رفع آنان تلاش کرد، بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب باید با کسانی که القای یأس و ناامیدی در جامعه دارند مقابله منطقی داشت.

,

دیرباز مغزهای متفکر و خواص جامعه که امور فکری جامعه را پیش می‌برند را از ارکان مهم مقابله با جریان فکری ناامیدکننده و القا کننده ناتوانی در جامعه دانست و گفت: خواص جامعه که پیرامون مبانی تفکر در جامعه پژوهش می‌کنند و مبانی صحیح را به دست می‌آورند بهترین گروه برای مقابله با این طرز تفکر هستند، خواص در بین اساتید دانشگاه، حوزه‌های علمیه، پاسدارها و ... پیدا می‌شوند.

,

وی عنوان کرد: ساختارهای اجتماعی باید به گونه‌ای شکل بگیرد که « ما می‌توانیم» تفکر غالب بر جامعه برسد و اگر به صد در صر نمی‌رسد نزدیک به صد در صد شود و تفکر « ما نمی‌توانیم به صفر در صد برسد و اگر نمی‌رسد به حداقل در جامعه برسد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه