اخبار داغ

محتمل ترین گزینه استانداری اردبیل؛

بهنام جو؛ چهره‌ای اجرایی یا سیاسی

بهنام جو؛ چهره‌ای اجرایی یا سیاسی
یک ماه و اندی از رفتن مجید خدابخش از استانداری اردبیل می گذرد و انتخاب جانشین برای او، هنوز به نتیجه نرسیده است و هر هفته بعد از گمانه زنی‌های مختلف، انتخاب استاندار جدید تمدید می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سبلان‌ما، یک ماه و اندی از رفتن مجید خدابخش از استانداری اردبیل می گذرد و انتخاب جانشین برای او، هنوز به نتیجه نرسیده است و هر هفته بعد از گمانه زنی‌های مختلف، انتخاب استاندار جدید تمدید می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان‌ما,

در این میان گزینه‌های مختلفی از جمله سید شهاب الدین چاووشی و سید جواد نگارنده برای نشستن بر کرسی استانداری اردبیل مطرح شده است و اتفاقا بر اساس همین فضاسازی‌های رسانه‌ای، هر هفته یکی از گزینه‌ها، تا مرز جلوس بر صندلی استانداری اردبیل نیز پیش رفته؛ اما نهایت امر، هیمن بوده که اردبیل در یک‌ماه گذشته بی استاندار مانده است.

,

 حال این روزها و شاید در 24 ساعت مانده به انتخاب و معرفی استاندار جدید اردبیل توسط وزارت کشور، این اکبر بهنام‌جو است که به عنوان جدی‌ترین گزینه برای تصدی‌گری این مسئولیت مطرح می شود.

,

چهره ای که بیش از آنکه به عنوان فرد سیاسی مطرح باشد، به عنوان چهره‌ای عمرانی شناخته می شود؛ قطعا مرور کارنامه کاری بهنام‌جو در طی سالیان گذشته نیز، موید همین مسئله است.

,

ریاست مسکن و شهرسازی استان گیلان، تصدی‌گری شهرداری شهر انزلی، مدیریت پروژه توسعه حرم حضرت علی (ع) و صحن فاطمه زهرا(س) در بخش طراحی و نظارت و دیگر اقدامات او همه دلیل محکمی بر عمرانی بودن بهنام‌جو است.

,

البته بهنام جو سابقه حضور 7 ساله در اردبیل را نیز در کارنامه کاری خود دارد و همین کافی است تا مردمان این استان، بیش از آنکه به مثابه سیاست دولت، از او به عنوان گزینه غیر بومی استانداری یاد کنند؛ او را بومی بشناسند.

,

 بهنام جو از سال 78 با حکم وزیر وقت، به عنوان معاون عمرانی استانداری اردبیل منصوب شد و قریب به 7 سال در دوران استانداری حمید طهایی و سید جواد نگارنده، این مسئولیت را برعهده داشت؛ البته بسیاری بر این باورند که زیربنای برخی از پروژه‌های مهم استان از جمله، سدخداآفرین، سبلان،عمارت و نیز آغاز و اتمام برخی بزرگراهها، در زمان حضور او در استانداری اردبیل بنا نهاده شده است.

,

اما شاید یک از ویژگی‌هایی که شخص "بهنام جو" را از دیگر گزینه‌های استانداری اردبیل متمایز می‌کند، در وضعیت و شرایط فعلی خود اردبیل نهفته است.

,

این روزها اردبیل بیش از آنکه برای عبور از بن بست محرومیت و توسعه نیافتگی، نیاز به وجود صنایع و کارخانجات و...، داشته باشد، نیازمند اقدامات موثر در حوزه گردشگری و توریست پذیری است.

,

صنعت گردشگری که امروزه، در ردیف صنعت‌های پردرآمد،پاک و کم هزینه قرار گرفته است؛ هرچند در استانی که ظرفیت منحصر به فردی در این حوزه دارد، این موضوع مغفول مانده است.

,

البته توجه به حوزه گردشگری، صرفا به معنای نفی اهمیت فعالیت‌های عمرانی و توجه به جذب سرمایه گذار برای راه اندازی کارخانه‌ها و کارگاههای تولیدی،نیست؛ اما آن چیزی که در شرایط فعلی می‌تواند مسیر توسعه ای استان را شتاب بخشد، ورود تخصصی به حوزه گردشگری است.

,

و در این میان با توجه به سبقه کاری بهنام جو، از جمله مدیرعاملی شرکت‌های گردشگری در امر مطالعه احداث هتل و آب‌درمانی مجموعه‌های توریستی، شاید نقطه اتکایی باشد برای امیدواری در جهت حرکت موثر در این حوزه.

,

در هر حال آن چیزی که این روزها و در خصوص استاندار اردبیل مطرح می‌شود، فقط بر پایه حدس و گمان و نیز براساس برخی کلیدواژه‌هایی است که مسئولان و بویژه نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی در اختیار رسانه‌ها قرار می‌دهند و انتخاب هر فردی از سوی وزارت کشور برای سکانداری استانداری اردبیل حتی غیر از گزینه‌های مطرح شده نیز، محتمل است.

,

یادداشت: مصطفی محمدی

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه