اخبار داغ

رئیس بهزیستی الیگودرز خبر داد:

طرح پیشگیری از تنبلی چشم در 52 پایگاه در سطح شهرستان در حال اجراست

طرح پیشگیری از تنبلی چشم در 52 پایگاه در سطح شهرستان در حال اجراست
پولادوندگفت: طرح پیشگیری از تنبلی چشم و سایر اختلالات بینایی ویژه کودکان سه تا 6 ساله در 52پایگاه سنجش برای معاینه 8هزار کودک در سطح شهرستان در حال اجراست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا،اسفندیار پولادوند رئیس بهزیستی الیگودرز در گفت وگو با سفیر افلاک گفت: سال گذشته  7 هزار و 251 کودک ۳ تا ۶ سال در 50 مرکز سنجش بینایی طی اجرای این طرح درسطح شهرستان معاینه شدند  که از تعداد 42مورد آمبلیوپی تشخیص داده شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک,

 

,

 وی ادامه داد: آمبلیوپی یا تنبلی چشم یکی از علل شایع کم بینایی و نابینایی یک چشمی یا گاهی دو چشمی در کودکان است که در بسیاری موارد قابل درمان است و برای پیشگیری و تشخیص زودرس آمبلیوپی، سنین طلایی وجود دارد که آن هم زیر ۵ سالگی است.

,

 

,

پولادوند اضافه کرد: به منظورکاهش شیوع و بروز آمبلیوپی هر ساله با همکاری خانه های بهداشت، مراکز پیش دبستانی و مهد های کودک در سطح شهرستان طرح پیشگیری از تنبلی چشم و سایر اختلالات بینایی اجرا می شود.

,

 

,

رئیس بهزیستی شهرستان الیگودرز اظهار داشت:  امسال برای اجرای برنامه طرح پیشگیری از تنبلی چشم در سال جاری 52پایگاه سنجش بینایی توسط 52مربی آموزش دیده در نقاط  شهری و روستایی در نظر گرفته شده است و پیش بینی می شود  8هزار کودک مورد معاینه قرار گیرد.

,

 

,

وی یادآور شد: این طرح از اول آبان  تا ۳۰ آذرماه در مراکز سنجش بینایی، مهدهای کودک و خانه های بهداشت اجرا می شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه