اخبار داغ

تناقض ثبات در تعرفه برق خوزستان

تناقض ثبات در تعرفه  برق خوزستان
درحالی روزهای داغ خوزستان سپری شد که امسال برای مردم خوزستان این گرما با آمدن قبوض برق دوچندان شد. قبوضی که علاوه بر مبالغ نجومی دارای بخش های از جمله عوارض برق بود و در برخی قبوض همین عامل باعث افزایش قابل توجه مبلغ شده بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اهوازنوین :درحالی روزهای داغ خوزستان سپری شد که امسال برای مردم خوزستان این گرما با آمدن قبوض برق دوچندان شد. قبوضی که علاوه بر مبالغ نجومی دارای بخش های از جمله عوارض برق بود و در برخی قبوض همین عامل باعث افزایش قابل توجه مبلغ شده بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اهوازنوین ,

با سرد شدن تب قبض های برق و فروکش کردن صدای اعتراض مردم مظلوم خوزستان، حسن کریمی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز در صحبت با دیگر رسانه ها در این خصوص گفت: تعرفه تعیین شده برای قبوض برق اهواز به عنوان منطقه گرم یک در کشور از سال گذشته تاکنون هیچگونه تغییری نداشته است.

,

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز تصریح کرد: مشترکینی که الگوی مصرف تعیین شده برای منطقه یک را رعایت کرده باشند، ضریب ۱۸۰ریال در قبض برق برای آن‌ها محاسبه شده است ولی اگر مشترکی بیش از سقف تعیین شده مصرف کرده باشد تعرفه برای آن‌ها از طریق سیستم رایانه‌ای محاسبه در پلکان بعدی مندرج در جدول ماهیانه محاسبه خواهد شد.

,

کریمی ضمن رد کردن دریافت هزینه مقره‌شویی و سایر عملیات در قبوض برق از مردم، گفت: این مسایل مطرح شده غیر واقع بوده و تمام شهروندان گرامی می‌توانند قبوض خود را با جداول مندرج در قبض سال گذشته مقایسه و‌ مشاهده کنند که از نظر ضریب ریالی هیچگونه افزایش بهای مصرف انرژی در قبض آن‌ها اعمال نشده است.

,

این درحالی است که ۲۴شهریور امسال هدایت‌الله خادمی نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وعده‌ها برای کاهش تعرفه‌های برق مصرفی مناطق گرمسیری از جمله خوزستان عملی نشده است، گفت: براساس قوانین و توافقات صورت گرفته با وزارت نیرو باید هزینه قبض برق مصرفی مناطق گرمسیری با تعرفه کمتر از سایر نقاط کشور محاسبه شود اما قبوضی که اخیرا برای مردم آمده این را نشان نمی‌دهد و مردم توان پرداخت آن را ندارند.

,

علاوه بر آن برای برخی مناطق خوزستان نیز تعرفه معادل اردبیل محاسبه شده است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه