اخبار داغ

رئیس کمیته امام مطرح کرد:

درآمد میلیاردی دولت از حذف یارانه‌ غیرنیازمندان

درآمد میلیاردی دولت از حذف یارانه‌ غیرنیازمندان
رئیس کمیته امام با تاکید بر اینکه پیشنهاد حذف یارانه بگیران غیرنیازمند را علاوه بر رئیس جمهور به دولتمردان نیز داده است،گفت: اگر با پیشنهاد کمیته امداد موافقت شود سالانه ۲۲ هزار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای دولت درآمد ایجاد خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از فارس، پرویز فتاح در پاسخ به این سئوال که آیا کمیته امداد پیشنهادی رسمی به دولت برای حذف غیر نیازمندان از دریافت یارانه مستقیم ارائه کرده است، گفت:به دولت پیشنهاد دادیم که یک سری از افراد غیر نیازمند از دریافت یارانه حذف شوند اما کمیته امداد تصمیم‌گیرنده نیست و تنها مسئول این کار است.  وی افزود:اما به عنوان فردی که در جامعه هستیم و مردم و نیازمندان را می‌بینیم صرفاً یک پیشنهاد دادیم و این پیشنهاد فقط رسانه‌ای نبود بلکه در جلسات خصوصی هم آن را مطرح کرده‌ایم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

فتاح با اشاره به اینکه منابع دولت و درآمدهای آن دچار کاهش شده است،اظهار داشت: در اصل هدفمندی هم آمده است که بخشی از این منبع باید به سمت تولید برود که متاسفانه این منابع به تولید داده نمی‌شود.

,

به گفته وی، هدفمندی یارانه‌ها و پرداخت مستقیم یارانه با هدف رفع بیکاری و رونق اشتغال تصویب شد اما در عمل با نرفتن این منابع به سمت تولید خلاف اصل هدفمندی یارانه‌ها عمل شد.

,

فتاح تاکید کرد:سوال ما این است که چرا قانون هدفمندی یارانه‌ها اجرا نمی‌شود و جواب دولت هم این است که منابعی که حاصل می‌شود کفاف پرداخت نقدی یارانه را می‌دهد.

,

رئیس کمیته امام در پاسخ به این سوال که پیشنهاد حذف چه تعداد را به دولت ارائه کرده‌اید، گفت: پیشنهاد ما این است که 50 درصد را حذف کنند و برای 50 درصد جامعه که حدود 35 میلیون نفر می‌شود یارانه مستقیم را مجددا پرداخت کنند.

,

وی افزود: اگر با این پیشنهاد کمیته امداد موافقت شود و این تعداد یارانه‌بگیر که نیازمند نیستند حذف شوند، 22 هزار میلیارد و 500 میلیون تومان برای دولت درآمد ایجاد خواهد شد.

,

فتاح در پاسخ به این سوال که آیا این پیشنهاد حذف به صورت رسمی به دولت ارائه شده است، گفت: کمیته امداد این پیشنهاد را رسمی ارائه نکرده است، بلکه آن را به اکثر دولتمردان ارائه کرده است، اما خود دولت هم به این موضوع اشراف دارد و مخالف نیست اما از لحاظ اجرایی و شرایط اجتماعی و ملاحظاتی که دارند این کار انجام نمی‌شود. وی افزود: اگر به صورت کارشناسی این کار انجام شود هیچ کس متضرر نمی‌شود،تمام این منبع به سمت مردم بازمی‌گردد و افراد نیازمند و ضعیف جامعه هم این یارانه را دریافت کرده و قطع نخواهد شد.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه