اخبار داغ

پاسخ دانشگاهیان به توهین به مقدسات در دانشگاه آزاد اسلامی اراک

پاسخ دانشگاهیان به توهین به مقدسات در دانشگاه آزاد اسلامی اراک
در پی اهانت یکی از اساتید دانشگاه آزاد اراک در هنگام تدریس به پیامبر اسلام(ص) و سایر مقدسات اسلامی، امروز جمعی از دانشگاهیان با امضای طوماری، ضمن محکومیت اشاعه چنین تفکرات انحرافی در فضای دانشگاه آزاد اسلامی، پیگیری مجدانه این موضوع را از ریاست این واحد آموزشی خواستار شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نسل فردا؛ حجت‌الاسلام ایوب سلحشورنیا مسئول نهاد رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان مرکزی عصر امروز در جمع دانشگاهیان این دانشگاه با اشاره اتفاقات اخیر در دانشگاه آزاد اسلامی اراک و اهانت یکی از اساتید این دانشگاه به پیامبر گرامی اسلام(ص) و مقدسات، گفت: متاسفانه با بررسی‌های انجام شده این اولین بارنبوده که این استاد چنین موضوعاتی را در کلاس مطرح کرده و مبانی دینی و مقدسات اسلامی را مورد تمسخر قرار داده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نسل فردا,

وی با اشاره به برخی از موارد مطرح‌ شده از سوی این استاد افزود: ایشان مدعی است که اسلام باعث بسیاری از آسیب‌های اجتماعی بوده و چندین بار هم پیامبر مکرم اسلام(ص) را با نام کوچک و آن هم با تحقیر یاد کرده است. این استاد هتاک در بخش دیگری از سخنانش مسئله سند ۲۰۳۰ را مطرح و دلیل مخالفت علما و مراجع را با این موضوع، مادی و سهم خواهی عنوان کرده است، که این خود توهین به علما و بزرگان جامعه و شخص رهبری معظم انقلاب است.

,

حجت‌الاسلام سلحشورنیا با تاکید بر اینکه ما می‌خواهیم بر اساس ایدئولوژی اسلام به رشد و تعالی دست پیدا کنیم، گفت: افرادی هستند که نمی‌خواهند اجازه دهند، مدارج عالیه را طی کنیم.

,

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان مرکزی تصریح کرد: هیچ‌کس مجاز نیست که هر آنچه را که می‌خواهد به زبان بیاورد و به بهترین آفریده خداوند که ما در روز چندین بار در نماز بر ایشان درود می‌فرستیم، توهین کند.

,

وی ادامه داد: استادی که جذب هیئت‌ علمی می‌شود باید اعتقاد قلبی و عملی به اسلام داشته باشد؛ دانشگاه جای انسان‌هایی نیست که تربیت را نمی‌فهمند و دروغ می‌گویند و به بزرگ‌ترین شخصیت‌ها اهانت می‌کنند.

,

حجت‌الاسلام سلحشورنیا تأکید کرد: برخی افراد آگاهانه یا ناآگاهانه به دنبال جمع‌آوری امضاء در تائید این استاد هستند، باید از آنان پرسید اگر مطالبی را که این استاد در کلاس مطرح‌ کرده است خود بشنوند بازهم تائید می‌کنند که یک استاد بی‌سواد و بدون مطالعه سر کلاس برود و نسبت‌های ناروا به بزرگان جامعه و پیامبر گرامی اسلام(ص) بدهد؛ یعنی این افراد تایید می‌کنند که استادی پیامبر عظیم أان اسلام(ص) را تحقیر کند و به ایشان توهین کند؟ به این دوستان توصیه می‌کنم حواسشان باشد چه چیزی را امضا می‌کنند.

,

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان مرکزی با اشاره به اینکه نگاه به چنین مسائلی نباید احساسی باشد، گفت: معارف دینی امروز ما ساده به دست نیامده‌ است، زحمت‌های بسیاری برای آن کشیده شده است، حال بنده سؤالی دارم که این دوستان اگر مدافع آزادی بیان هستند و دلشان برای ابراز عقیده می‌سوزد به خاطر بیاورند چند سال قبل که آقای هاشمی در یکی از واحدهای دانشگاهی دانشگاه آزاد حضور پیدا کردند و با سخنان منتقدانه یکی از افراد مواجه شد بلافاصله رئیس و معاون فرهنگی آن واحد از سوی ریاست وقت دانشگاه آزاد اسلامی فوری اخراج شدند. آن موقع چرا عده‌ای نگفتند آزادی بیان زیر سؤال رفت؟ آیا باید باور کنیم چنین افرادی دغدغه آزادی بیان دارند؟

,

گفتنی است جمعی از دانشگاهیان در پایان مراسم سخنرانی با امضای طوماری، ضمن محکومیت اشاعه چنین تفکرات انحرافی در فضای دانشگاه آزاد اسلامی، پیگیری مجدانه این موضوع را از ریاست این واحد آموزشی خواستار شدند.

,

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

, 1, 1, 2, 2, 3, 3, 4, 4, 5, 5, 6, 6, 7, 7, 8, 8, 9, 9, 10, 10, 11, 11, 12, 12,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه