اخبار داغ

فرماندار گالیکش؛

نوغانداری از زمان‌های بسیار دور در گالیکش رواج داشته است / زنجیره تولیدات ابریشم باید احیا شود

نوغانداری از زمان‌های بسیار دور در گالیکش رواج داشته است / زنجیره تولیدات ابریشم باید احیا شود
فرماندار گالیکش گفت: نوغانداری از زمان‌های بسیار دور در گالیکش رواج داشته و زنجیره تولیدات ابریشم باید در این شهرستان احیا شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نیلکوه حسن خسروی در دیدار با خانم‌ها آتابای رییس میراث فرهنگی گالیکش و رضوی مدیرعامل مؤسسه توسعه پایدار محیط‌زیست اظهار داشت: بامطالعه، شناسایی پتانسیل موجود روستایی و آموزش، زنجیره تولیدات ابریشم و صنعت نوغانداری که علی‌رغم قدمت در منطقه، در سالیان اخیر تا حدودی کمرنگ شده، دوباره احیا کرده و رونق ببخشند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نیلکوه ,

1509419790 1

, 1509419790 1,

وی افزود: نوغانداری از زمان‌های بسیار دور در گالیکش رواج داشته و کارگاه‌های زیادی در این منطقه به این کار اشتغال داشته‌اند.

,

خسروی اضافه کرد: مردم از همین داشته‌های از پیش افتاده خود، تولید و اشتغال‌زایی می‌کنند و هنوز نیز بخشی از این کارگاه‌ها فعالیت دارند.

,

وی با اشاره به وجود قابلیت‌های بسیار گالیکش در این زمینه بخصوص در بخش ابریشم‌بافی گفت: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به‌عنوان اقتصاد مقاومتی نام‌گرفته، دولت تدبیر و امید با فراهم کردن بستر مطالعات، تحقیقات و سرمایه‌گذاری، زمینه را برای شکوفایی مجدد این حرفه آماده ساخته و از توسعه این سرمایه‌های نهفته حمایت و پشتیبانی می‌کند.

,

لازم به ذکر است در این نشست همچنین در خصوص مطالعه تنوع کیفیت ابریشم و الیاف پشمی در دامداری، امکان‌سنجی، مواد اولیه و تنوع بازار، بازاریابی و جذب سرمایه‌گذار با فرماندار شهرستان گالیکش بحث و تبادل‌نظر شد.

,

در همین راستا، مدیرعامل NGO مذکور به همراه طوسی بخشدار لوه و رؤسای ادارات صنعت، معدن و تجارت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، جهاد کشاورزی، آموزش فنی و حرفه‌ای و میراث فرهنگی شهرستان گالیکش در جلسه‌ای که با محوریت اشتغال‌زایی، کاهش بیکاری، نحوه دریافت تسهیلات و وام‌های مشاغل خانگی و کارآفرینی در مسجد صاحب‌الزمان (عج) روستای چقربش‌قارداش از توابع بخش لوه این شهرستان برگزار شد به سؤالات روستاییان در این زمینه‌ها، پاسخ گفتند.

,

گفتنی است رئیس میراث فرهنگی و گردشگری گالیکش به همراه مدیرعامل و کارشناسان مؤسسه توسعه پایدار محیط‌زیست از کارگاه‌های ابریشم‌بافی روستاهای آب‌پران، ترجنلی، قوشه‌چشمه و چقربش‌قارداش شهرستان گالیکش نیز بازدید کردند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه