اخبار داغ

سفیر کشور سوئد از زیستگاه‌ها و مناطق پارک ملی گلستان بازدید کرد + تصاویر

سفیر کشور سوئد از زیستگاه‌ها و مناطق پارک ملی گلستان بازدید کرد + تصاویر
خانم «هلنا سانجلند» سفیر کشور سوئد از زیستگاه‌ها و مناطق پارک ملی گلستان بازدید کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نیلکوه خانم هلنا سانجلند سفیر سوئد در حاشیه بازدید از پارک ملی گلستان از علاقه مندی کشورش برای توسعه همکاری‌های بین‌المللی در حوزه محیط‌زیست، تغییرات اقلیمی، حفاظت از حیات وحش و اکو توریسم با ایران خبر داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نیلکوه ,

nilkooh2732 1

, nilkooh2732 1,

وی با اشاره به جاذبه‌های بکر و دیدنی طبیعت و حیات وحش پارک ملی گلستان تصریح کرد: از سال گذشته ورود گردشگران سوئدی به ایران افزایش داشته است و با توجه به پتانسیل‌های طبیعی و اکولوژیک ایران این روند، سیر صعودی بازدید دوستداران محیط‌زیست سوئد از ایران ادامه خواهد یافت.

,

سفیر سوئد اظهار کرد: از دیدن گله های قوچ و میش، آهو و کبک خیلی خوشحال هستم و این موضوع این نوید را می‌دهد که باید در حفاظت از حیات وحش غنی این منطقه کوشا باشیم.

,

«امیر عبدوس» مدیرکل حفاظت محیط‌زیست گلستان افزایش همکاری‌های بین‌المللی در حوزه محیط‌زیست میان ایران و کشورهای اروپایی را مهم ارزیابی کرد و گفت: محیط‌زیست حدومرز نمی‌شناسد و هر مشکلی در عرصه جغرافیایی در هر کشوری رخ دهد آثارش در سایر کشورها نمایان می‌شود.

,

پارک ملی گلستان 92 هزار هکتار مساحت دارد و بیش از 309 گونه جانوری و گیاهی در این پارک وجود دارند.

,

پارک ملی گلستان در سال 1977 میلادی از سوی یونسکو به‌عنوان ذخیره‌گاه زیست‌کره به ثبت رسیده است و این پارک که علاوه بر تنوع اقلیم، تنوع پوشش گیاهی، تنوع جانوری هم دارد در حوزه سرزمینی استان‌های سمنان، خراسان شمالی، گلستان با مدیریت متمرکز استان گلستان اداره می‌شود.

,

nilkooh2732 1

, nilkooh2732 1,

 

,

nilkooh2732 1

, nilkooh2732 1,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه