اخبار داغ

در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه مطرح شد

13 آبان نمادی از مقاومت اسلامی در مقابل دسیسه های دشمن/ مشتی محکم بر دهان دشمنان اسلام می زنیم

13 آبان نمادی از مقاومت اسلامی در مقابل دسیسه های دشمن/ مشتی محکم بر دهان دشمنان اسلام می زنیم
در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه در سیستان وبلوچستان مطرح شد که در راهپیمایی 13 آبان بار دیگر همه مردم ایران با شعارهای کوبنده خود مشتی محکم بر دهان دشمنان اسلام خواهند زد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون، حجت‌‌الاسلام احمد راهداری امام جمعه موقت شهرستان زاهدان ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه در مصلای قدس زاهدان، ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: خداوند تبارک و تعالی هر صفاتی در وجود انسان خلق کرده ضروری بوده است، دروغ، ستم، ظلم، غیبت، ریا از صفات منفی انسانهاست اما گاهی انسانها از این صفات استفاده می‌کنند سفارشهای متعددی از پیامبر  و معصومین روایت شده که انسان ها باید جلوی خشم و غضب را بگیرند پیغمبر اسلام بسیار تاکید کردند که و به امت خود سفارش کردند جلوی خشم خود را بگیرید.
وی با بیان اینکه هرگاه انسان بتواند خشم و غضب خود را کنترل کند خشنودی خداوند را به دنبال دارد، گفت: در این زمینه خداوند نعمت های خود را بر او افزون می‌کند و انسان می‌تواند از خشم خدا محفوظ بماند.
امام جمعه موقت زاهدان بیان کرد: دولت جدید آمریکا برنامه ای دارد که بتواند دولت کنونی عراق را برکنار کند و دولتی از کردها به روی کار بیاید، یکی دیگر از برنامه های آمریکا تشویق عربستان سعودی به تشکیل روابط بین دو دولت عراق و عربستان است.
وی گفت: این نقشه های شوم آمریکا در منطقه و این اهدافی که در سر دارند و با مذاکره با اسرائیل و عربستان و دست حمایت های کشور های اروپایی می خواهند نفوذ خود را در منطقه بیشتر کنند.
راهداری افزود: 13 ابان  سال 1357لایحه کاپیتالاسیون و لانه جاسوسی آمریکا و حوادثی که در آن زمان رخ داد از جمله تبعید امام و شهادت جمعی از دانش اموزان باعث شد که 13 ابان روز دانش اموز نامگذاری شود.
امام جمعه موقت زاهدان ادامه داد: مردم ایران فردا در روز راهپیمایی 13 آبان بار دیگر همه با شعارهای کوبنده خود مشتی محکم بر دهان دشمنان اسلام  خواهند زد.
وی گفت: نکته دیگر 13 آبان این است که امام این روز را انقلاب دوم تعبیر کردند زیرا تسخیر لانه جاسوسی به دست دانشجویان خط امام ذلت امریکا را نشان داد.
راهداری بیان کرد: نباید حرف‌های آمریکا را باور کنیم که امروزه می بینیم دولت مردان ما هم دیگر اعتمادی به کشورهای مذاکره کننده ندارند، نکته بعد مبارزه با استکبار است که بسیاری صفت‌های منفی در آنها وجود دارند که ما موظف هستیم در راهپیمایی 13 ابان برای مبارزه با استکبار شرکت کنیم.
 
13 آبان نمادی از مقاومت اسلامی در مقابل دسیسه های دشمن است
حجت الاسلام والمسلمین مجتبی بامری امام جمعه شهرستان سراوان در خطبه های سیاسی و عبادی این هفته خود با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با رئیس جمهور روسیه گفت: همکاری ایران و روسیه برای مقابله مشترک با تهدید های آمریکا مفید است و می توانیم در مبادلات اقتصادی خود دلار را حذف کنیم.
وی در ادامه افزود: آمریکا تروریست پرور و به دنبال ایجاد اختلاف و دسیسه می باشد و این در حالی است که تهران و مسکو می توانند، در میدان های دشوار اهداف مشترکی را دنبال کنند.
امام جمعه شهرستان سراوان با اشاره به اینکه 13 آبان ماه روز ملی مبارزه با استکبار جهانی است که سفارت آمریکا توسط دانشجویان خط امام راحل تسخیر شد، اظهار داشت: لانه جاسوسی آمریکا پس از انقلاب به دنبال پی ریزی طرح هایی برای تضعیف انقلاب اسلامی بود، که بتواند ضربه مهلکی به بنیاد این کشور بزند.
وی با بیان به اینکه 13 آبان ماه نمادی از مقاومت اسلامی در مقابل دسیسه های دشمنان است، تصریح کرد: در پی افشای چهره شیطانی آمریکا توسط امام خمینی (ره) فتنه های دشمنان شناخته و به موقع خنثی شد.
حجت الاسلام و المسلمین بامری خاطر نشان کرد: 13 آبان ماه خنثی کننده فتنه ها و توطئه های دشمن بود که مزدوران این لانه جاسوسی به اسارت گرفته شدند و جوانان ما این پیام را به دنیا دادند که با ایمان قلبی می توان در مقابل شیطان بزرگ ایستاد.
وی با اشاره به سالروز اربعین شهادت امام حسین (ع) اذعان داشت: امام حسین (ع) نماد شجاعت و ایستادگی در مقابل دشمنان است و اربعین همیشه فرصتی برای پاک شدن روح و جسم می باشد.
امام جمعه شهرستان سراوان با اشاره به فرمایشات امام صادق (ع) عنوان کرد: اگر انسان ها می دانستند که زیارت قبر امام حسین (ع) چقدر فضیلت دارد، از شوق آن می مردند.
 
سیاست استکبار ستیزی یکی از اصول غیرقابل تغییر انقلاب اسلامی است
حجت الاسلام والمسلمین عظیم بامری در خطبه های نماز جمعه این شهر به برگزاری اولین یادواره شهدای قوم بامری و عبداللهی، اشاره کرد و گفت: این یادواره هم به صورت کیفی و هم کمی بسیار خوب و زیبا برگزار شده بود.
امام جمعه دلگان در ادامه به 13 آبان ماه روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش آموز اشاره کرد و افزود: این روز یادآور سه واقعه مهم در تاریخ معاصر ایران است که در سه دوره مختلف رخ داده است.
حجت الاسلام والمسلمین بامری با تاکید بر اینکه این روز به همین دلیل در تاریخ کشور به عنوان روزی بیادماندنی به ثبت رسانده است، عنوان کرد: تبعید امام راحل به ترکیه در 13 آبان سال 1343 در قبال اعتراض بنیان گذار فقید انقلاب اسلامی در برابرتصویب قانون ننگین کاپیتولاسیون که سند بردگی ملت ایران را امضاء کرده بودند.
وی اظهار کرد: امام خمینی (ره)را  به جرم خروش در مقابل استکبار و آمریکا توسط عوامل دست نشانده آنان در ایران تبعید شد.
خطیب جمعه دلگان با بیان اینکه دومین رویداد 13 آبان سال 1357 بود، ادامه داد: به دنبال اعتراض دانش آموزان و دانشجویان در دانشگاه تهران نسبت به ظلم رژیم شاه که منجر شهادت جمعی از دانش آموزان شد.
حجت الاسلام بامری با اشاره به اینکه سومین رویداد 13 آبان در سال 1358 بود که لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام تسخیر شد، اضافه کرد: عنوان این سه واقعه تاریخی است که نمی توان هیچ یک از این رویدادها را از نظر اهمیت بر دیگری ارجح دانست چرا که هر کدام در دوره وقوع تاثیرگذاری خاص خودش را داشته است و شرایط را به نحوی تغییر داده اند.
وی با تاکید بر اینکه نمایندگان مجلس شورای اسلامی این 13 آبان را به نام روز مبارزه با استکبار جهانی نامگذاری کرده اند، گفت: سیاست استکبار ستیزی به عنوان یکی از اصول غیرقابل تغییر انقلاب اسلامی است.
امام جمعه دلگان بیان کرد: همواره در مراسمات گوناگون از جمله 13 آبان به عنوان نماد اعتراض و مقاومت ملت مسلمان ایران در برابر زورگویی، زیادی خواهی، مداخله جویی و افزون طلبی مستکبران و بویژه آمریکای جنایتکار بر آن تاکید ویژه شده است.
حجت الاسلام والمسلمین بامری با تاکید بر اینکه بدون تردید هر کشوری که سیاست های خود را بر پایه عناصر برگرفته از روحیه استکباری استوار سازد، مخاطب مردم مسلمان ایران در روز مبارزه با استکبار جهانی است، گفت: به تبع آن مورد اعتراض و تبری و برائت جستن مردم ایران قرار خواهد گرفت.
خطیب جمعه دلگان با بیان اینکه نفی روحیه استکباری در فرهنگ انقلاب اسلامی هیچگاه رویکرد شعاری و در واقع تاکتیکی نبوده است، افزود: به دلیل تاثیرگذاری وسیع آن بر امنیت ملی می بایست از ظرفیت های آن در شرایط مختلف به صورت حداکثری بهره جست.
وی با اشاره به اینکه نفی روحیه استکباری به عنوان یک راهبرد استراتژیک است نه به عنوان شعار، خاطرنشان کرد: در قبال دو راهبرد اصلی آمریکا شامل ایجاد شکاف و ایجاد انشقاق داخلی میان مردم و حاکمیت و ایجاد شرایط تحریمی جدید و افزایش فشارهای بیرونی به منظور تبدیل مولفه های اجماع ساز و قدرت ملی به موضوعات مورد اختلاف و مناقشه در مواضع اخیر هیئت حاکمه آمریکا به ویژه در سخنان رئیس جمهور آن کشور به صراحت مورد تایید قرار گرفته است.
 
 
راهپیمایی 13 آبان درس بزرگی به کشورهای زورگو خواهد داد
حجت السلام والمسلمین مهدی کریمی با اشاره به راهپیمایی فردا اظهار کرد: در ۱۳ آبان سه حادثه مهم اتفاق افتاده است در وحله اول در سال ۱۳۴۳ وقتی دستگاه خود فروخته پهلوی قانون کاپیتولاسیون را تصویب می کند بر طبق این قانون هر جرمی که آمریکایی ها در ایران مرتکب شوند نباید بازخواست شوند که امام راحل بدون ترس بر این قانون اعتراض شدید کردند و فرمودند شما اتباع آمریکایی را بر ایرانی مسلط کرده اید.
وی در تشریح این قانون ننگین افزود: اگر یک ایرانی، سگ آمریکایی را با خودرو زیر بگیرد باید محاکمه شود ولی اگر یک آمریکایی دانشمند ایرانی را زیر بگیرد کسی نباید از او بازخواست کند.
کریمی در خصوص حمله دوم استکبار به مردم ایران در 13 آبان اشاره کرد: مناسب دوم ۱۳ آبان در سال ۱۳۵۷ بود که در پی آن دانش آموزان و دانش جویان ما در اعتراض به خاندان پهلوی به خاک و خون کشیده شدند.
امام جمعه موقت چابهار حادثه سوم یا به تعبیر امام انقلاب دوم کشور را این گونه بیان کرد: حادثه سوم تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانش جویان پیرو خط امام بود که در سال ۱۳۵۸ اتفاق افتاد و سفارت آمریکا تبدیل به مقر فساد برای توطئه علیه کشور شده بود که توسط دانش آموزان تسخیر شد که امام آن را انقلاب دوم نامیدند.
وی ضمن دعوت مردم به حضور همگانی در راهپیمایی فردا توصیه کرد: فردا روز ملی مبارزه با استکبار است و ما فریاد های خودمان را از عمق وجود بر آمریکای جهان خوار بر خواهیم آورد تا مستکبران بدانند ایران دیگر جای زورگویی و عرض اندام نیست.
کریمی علت دشمنی آمریکا با ایران را به این دلیل عنوان کرد: ایران از سال ۵۷ حیات خلوت آمریکا بود و ذخایر ما در اختیار آنان بود و حتی در درس های آموزش و پرورش ما هم دخالت می کردند، حتی وزرا و سفیران ما را هم انتخاب می کردند و هنگامی که از این منابع سرشار دستش کوتاه شد دشمنی اش چند برابر شد.
این روحانی شیعه علت دشمنی ما با آمریکا از کودتای ۲۸ مرداد به این طرف عنوان کرد و ادامه داد: آمریکایی ها زمینه استبداد را در کشور فراهم کرده بودند و امروز هر توطئه ای که در کشورها وجود دارد، نقش آمریکا در آن به وضوح دیده می شود می خواهند با زور خودشان را آقای دنیا معرفی کنند و دنبال این هستند که مستقیما در کشورهای دنیا دخالت کنند.
وی اظهار کرد: آمریکایی ها نقش مخربی بعد از ۲۲ بهمن در کشور ایفا کردند، جنگ تحمیلی را صدام ملعون با چراغ سبز آمریکا آغاز کرد، ۲۰۰ هزار جوان ما را در این جنگ به خاک و خون کشیدند، چه مستقیم و چه غیرمستقیم با ما وارد جنگ شدند، این ها با ما دشمنند و ایران به علت زورگویی های استکباری از لحاظ سیاسی و اجتماعی نمی تواند با آنها سر سازش داشته باشد.
کریمی در خصوص حمله فیزیکی ایران و آمریکا گفت: ما راه خودمان را انتخاب کرده ایم و آمریکا جرأت حمله به ایران را ندارد، امروز ترامپ با ژست بی حیایی و وقاحت تمام ملت ما را تروریست می خواند ملت ایران نمی تواند سرسازش با آنها داشته باشند حتی توان موشکی ما را زیر سوال می برند تا سیاسیون ایران دوباره به میز مذاکره بنشینند و سیاستمداران ایرانی بدانند رابطه دو کشور مانند رابطه گرگ و میش است.
وی خاطرنشان کرد: امروز دشمن به جنگ فرهنگی وارد شده است و می خواهند آداب، رسوم و فرهنگ ما را نابود کنند و بوسیله ماهواره و فضای مجازی پوشش ما را هدف تیر قرار داده اند.
امام جمعه موقت چابهار در خصوص زیارت اربعین کربلای معلی تصریح کرد: اربعین بزرگترین حربه فرهنگی اسلام است و رسانه های دشمن اجتماع ۲۹ میلیونی در اربعین را نادیده می گیرند و الان می گویند شیعیان با مسئله اربعین حج را زیر سوال می برند! بسیاری از اهل سنت هم در این زیارت حضور دارند و آمریکایی ها قصد کم رنگ کردن کربلای حسینی را داشته و دارند.
وی تقوا در زندگی به همراه حب امام حسین (ع) را کلید بهشت خواند و عنوان کرد: زیارت اربعین یکی از نشانه های مهم اهل بیت می باشد و نوعی تجلی ایثار، گذشت و فداکاری است و در عراق چقدر مهمان نوازانه به زوار اربعین خدمت می کنند‌ تقوا در زندگی مومن نقش اساسی بر عهده دارد و خداوند همواره انسان با تقوا را در زندگی هدایت می کند‌.

استکبار ستیزی یکی از اصولی ترین خطوط انقلاب اسلامی ایران است
حجت الاسلام سید شجاع الدین ابطحی امام جمعه ایرانشهر ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، بااشاره به آثار مهم تقوا در قرآن کریم اظهار داشت: اگر انسان در جامعه اسلامی صبر، تقوا، شکیبایی و پرهیزگاری داشته باشد از مکر و توطئه دشمنان در امان خواهد ماند و می تواند به راحتی با آن مقابله کند.
وی بااشاره به راهپیمایی عظیم اربعین خطاب به مسئولین گفت: اربعین حسینی نماد فرامنطقه ای جهان اسلام و شیعیان است و مسئولین باید همه با هم تمام سعی و تلاش خود را در برگزاری هر چه بهتر مراسم عظیم اربعین داشته باشند و اجازه ندهند کسی چوب لای چرخ آن بگذارد.
امام جمعه ایرانشهر با اشاره به سخنی یکی از علما مبنی بر معرفی امام زمان(عج) از طریق نهضت سرخ عاشورا و اهمیت آن قبل از ظهور افزود: امام زمان (عج) خود را از طریق جد بزرگوارش حضرت سیدالشهدا(ع) معرفی می کند و برهمه ما واجب است تا قبل از ظهور آن حضرت، سرور و سالار شهیدان و نهضت همیشه جاودانش را به دنیا نشان دهیم.
حجت الاسلام ابطحی مبارزه با استکبارجهانی و آمریکا را یکی از اصلی ترین خطوط انقلاب اسلامی ایران بیان کرد و گفت: با گذشت چهل سال از عمر انقلاب هرگز ملت ایران با پیروی از رهنمودها و تاکیدات امام راحل (ره) و رهبر معظم انقلاب از مبارزه با استکبار و آمریکا دست برنداشته و همواره آن را تقویت می کنند.
وی تصریح کرد: مقاومت و ایستادگی دربرابر استکبار جهانی و آمریکا تنها راه مقابله با آنها است که امت اسلامی باید آن را انجام دهد  و هرگز عقب نشینی نکند و تجربه در کشورهای سوریه، عراق نشان داده که این راه جواب خواهد داد.
امام جمعه ایرانشهر با اشاره به تصویب تحریم کاتسا معروف به مادر تحریم از سوی آمریکا، آن را تیر خلاصی به برجام دانست و اظهار داشت: تصویب تحریم های جدید آمریکا از جمله کاتسا معروف به مادر تحریم ها پس از اقداماتی که جمهوری اسلامی در راستای توافق نامه برجام که شامل تعطیلی بخشی از هسته ای می شود، انجام داد تیر خلاصی بود که آمریکا به برجام زد و آنهایی که می خواستند از باغ برجام، سیب و گلابی برداشت کنند، بدانند که کاتسا این باغ را به آتش کشید و برجام را دفن کرد.
حجت الاسلام ابطحی افزود: همان گونه که رهبری در دیدار با رئیس جمهور روسیه مطرح کردند یکی از راه منزوی کردن آمریکا حذف دلار از مبادلات تجاری و استفاده از پول ملی همانند کشورهایی که انجام دادند است و این مسئله می تواند روی آمریکا اثر گذار باشد.
وی خطاب به دولت مردانی که منتقدان برجام را زبان نفهم و بیسواد می دانستند، گفت: شما که زبان مذاکره و دنیا را یاد داشتید به مردم برای تصویب تحریم های جدید پاسخ دهید و بگوید چرا تحریم ها برخلاف وعده ها شدیدتر شد.
امام جمعه ایرانشهر افزود:  تحریم های آمریکا علیه ایران همیشگی بوده اما چرا برخلاف حرف امام جامعه مبنی بر بی اعتماد آمریکا، به آنها اعتماد کردید، کاتسا مسئله جدیدی نیست ولی امروز دولت مردان باید پاسخگوی مردم در این زمینه باشند.

حضور در راهپیمایی 13 آبان وظیفه ای همگانی است
مولوی عبدالرحیم ریگیان پور در خطبه های نماز جمعه این هفته، اظهار کرد: استغفار باعث دوری از گناه است، کسی که زیاد استغفار کند خداوند از هر اندوهی برایش گشایشی فراهم کند و از هر تنگنایی راه خروجی و از جایی که گمان ندارد روزی‌اش دهد.
وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب دردیدار با دانش آموزان و دانشجویان، افزود: در هیچ جای دنیا رهبری به قدرت رهبر انقلاب در مبارزه با استکبارجهانی نیست و ایشان همواره با بیانات روشنگرانه خود، توطئه های آمریکا را خنثی کردند و با قدرت ایمان و توکل و تبعیت از فرامین رهبر انقلاب می توانیم در مقابل دسیسه های دشمن مقاومت کنیم و این رمز بقای انقلاب اسلامی ایران است.
وی با بیان اینکه حضور در راهپیمایی 13 آبان وظیفه ای همگانی است، خاطرنشان کرد: مردم مرزدار میرجاوه باید پرشورتر از سال های گذشته در راهپیمایی استکبارستیزی 13آبان شرکت کنند و با مشت های گره کرده خود به دشمنان ثابت کنند ملت ایران هرگز دست از آرمان های مقدس خود برنحواهد داشت.
مولوی ریگیان پور با اشاره به ورود چندین هزار زائر پاکستانی از مرز میرجاوه، تاکید کرد: با توجه به افزایش ورود زائرین پاکستانی به کشور، مسئولین تولیت آستان قدس رضوی باید هر چه زودتر برای ساخت زائرسرا اقدام کنند تا بتوانم آن طوری که شایسته زائرین اباعبدالله الحسین است از زوار پاکستانی پذیرایی کنیم ، اکنون نیز مردم و مسئولین استان تمام توان خود را برای خدمات رسانی به زوار به کار گرفته و دولت باید توجه بیشتری به این شهر مرزی و مهم استان داشته باشد.
وی با بیان اینکه ریختن خون برادر مسلمان و بی گناه حرام است، بیان کرد: اختلاف و برادرکشی بین برادران دینی جایز نیست، اسلام دین رافت و مهربانی است و باید با تکیه برآموزه های دینی نسبت به برادران دینی خود مهربان باشیم و از اختلاف و نزاع بپرهیزیم.
امام جمعه اهل سنت شهرستان میرجاوه اذعان کرد: کمک به مسلمانان مظلوم میانمار وظیفه همه مسلمین جهان است و مردم می توانند برای کمک به برادران دینی خود در میانمار، کمک های خود را به هلال احمر تحویل دهند.

دشمن را خوب بشناسیم
حجت الاسلام والمسلمین محمود پارسا در خطبه اول نماز جمعه این هفته شهر بنجار به ضرورت توجه به مسائل اخلاقی در جامعه اشاره و تصریح کرد: راه علاج مشکلات اخلاقی و آسیبهای اجتماعی عمل به آیات صریح قران و فرمایشات ائمه معصومین است که می تواند سعادت دنیا و آخرت را تضمین کند.
وی در خطبه دوم بعد از سفارش به تقوای الهی، به 13 آبان اشاره کرد و افزود: سه رویداد مهم تاریخی در آن زمان باعث به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی ایران شد.
حجت الاسلام پارسا اضافه کرد: دشمنان اسلام هنوز هم به دشمنی خود ادامه می دهند بنابراین باید دشمن را خوب بشناسیم و بتوانیم در مقابل دسیسه های آن موضع واحدی بگیریم که قطعا باعث پیروزی ما و شکست دشمن خواهد شد.
وی تاکید کرد: شهید فهمیده به همه ثابت کرد که انسان برای حفظ ارزشها باید از جان بگذرد تا اسلام و انقلاب باقی بماند.
امام جمعه شهر بنجار در ادامه با توجه به اهمیت فضای سبز و تولید اکسیژن توسط درختها خاطرنشان کرد: سرانه فضای سبز در کشور 11 متر مربع است و سرانه فضای سبز منطقه سیستان کمتر از 6 متر مربع تست که با همدلی ایجاد شده میان دولت و مردم اقدامات خوبی انجام شده و باید مداومت داشته باشد و مردم عزیز و فهمیم نیز در کنار و روبروی منازل خود با ایجاد باغچه و فضای سبز کمک به  بالا بردن سرانه فضای سبز در منطقه بکنند.
وی اظهار کرد: در متون دینی کاشت درخت اهمیت بسیار زیادی دارد تا جایی که پیامبر اکرم فرمودند که هر فرد نهالی بکارد خدا در بهشت برایش نهالی می کارد  و حضرت علی هم در طول 25 سال توانست 60 هزار نخل بکارد بنابراین همه با هم تلاش کنیم تا فضای زندگی ما سر سبز و شاداب باشد.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون، ,
,
,
,
,
,
,
,
,
, 13 آبان نمادی از مقاومت اسلامی در مقابل دسیسه های دشمن است,
,
, .,
,
, :,
, ب,
,
,
,
, سیاست استکبار ستیزی یکی از اصول غیرقابل تغییر انقلاب اسلامی است,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, راهپیمایی 13 آبان درس بزرگی به کشورهای زورگو خواهد داد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, استکبار ستیزی یکی از اصولی ترین خطوط انقلاب اسلامی ایران است,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, حضور در راهپیمایی 13 آبان وظیفه ای همگانی است,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه