اخبار داغ

گزارشی از حال و هوای موکب اربعین در بروجرد+عکس

دل‌های حسینی که به زائران اربعین خدمت می‌کنند/رضایت امام حسین(ع)، هدف خادمان اربعین

دل‌های حسینی که به زائران اربعین خدمت می‌کنند/رضایت امام حسین(ع)، هدف خادمان اربعین
خادمانی در موکب شهید بروجردی مشغول به خدمت زائران اربعین هستند که این روزها نتوانسته اند در کربلا و پیاده روی حضور داشته باشند اما عشق و ارادت به حسین(ع) باعث شده تا این روزها به زائران اربعین خدمت کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ و به نقل از سفیر افلاک هر چه به اربعین نزدیک می شویم موجی از عشاق حسین(ع) به سمت کربلا راهی می شوند، این روزها هر کسی در حال رفتن به سمت سرزمین کربلاست، با شور و شوق از همه خداحافظی می کنند و قدم در راه کربلا می گذارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک, هر چه به اربعین نزدیک می شویم موجی از عشاق حسین(ع) به سمت کربلا راهی می شوند، این روزها هر کسی در حال رفتن به سمت سرزمین کربلاست، با شور و شوق از همه خداحافظی می کنند و قدم در راه کربلا می گذارند.,

 

,

وقتی به تصاویر کربلا و نجف در رسانه ها خیره می شوی، وصف این همه عشق و ارادت سخت است، با پای پیاده قدم هایی برمی دارند که در مسیر حسین(ع) حرکت کردن است، نام حسین(ع) که در میان باشد پیر و جوان نمی شناسد همه عاشقانه حرکت می کنند.

,

خادم

, خادم,

اما این روزها کسانی در موکب ها و مسیر راه به کربلا دیده می شوند که به کربلا نرفته اما خدمت به زائر حسین(ع) را افتخاری بزرگ می دانند، در آرزوی دیدن گنبد کربلا و حال و هوای آن سرزمین هستند اما اینجا صدها کیلومتر نرسیده به کربلا به تک تک زائران اربعین خالصانه خدمت کنند.

,

 

,

موکب هایی که ده ها خادم با ارادت و خلوص از چند روز مانده به اربعین تا چند روز بعد از اربعین خادم زائران می شوند، برایشان فرقی نمی کند پای دیگ باشند یا ظرف ها را بشویند، غذا بسته بندی کنند تا چای تازه دم برای زائر حسین(ع) آماده کنند.

,

 

,

اینجا بروجرد است، در میدان آیت اله بروجردی(ع) از فاصله ای دور علامت موکب شهید محمد بروجردی دیده می شود، اتوبوس ها و خودروهای شخصی که حامل زائران حسین(ع) هستند در این موکب توقف می کنند، چای تازه دمی می نوشند، غذایی میل می کنند و راهی کربلا می شوند.

,

خادم

, خادم,

حال و هوای موکب شهید بروجردی این روزها و شب ها دیدنی است، بوی کربلا را می توان از صدها کیلومتری احساس کرد و اینجا خادمانی هستند که خالصانه چندین روز خدمت کنند، در میان این خادمان پیر و جوان، زنان و مردانی دیده می شود که هر کدام مشغول کاری هستند.

,

 

,

هوا تاریک شده، آرام وارد چادری می شویم که از دور صدای صلوات و یا حسین(ع) شنیده می شود، چندین نفر از خانم هایی را می بینیم که پای دیگ غذا ایستاده و مشغول آماده کردن شام زائران هستند، کمی جلوتر می رویم، یکی برنج پاک می کند، دیگری در حال تدارک غذای فرداست، چند نفر هم هماهنگی برای کشیدن غذا را انجام می هند.

,

خادم

, خادم,

"افتخار پورغلامحسینی" یکی از خادمان زائران حسین(ع) در موکب شهید بروجردی در گفت و گو با سفیر افلاک گفت: خیلی دوست داشتم در مراسم پیاده روی اربعین شرکت کنم اما به دلایلی نتوانستم در این همایش بزرگ شرکت کنم و 2 سال است در این موکب به عنوان آشپز خدمت می کنم.

,

 

,

وی اضافه کرد: 12 روز در ایام اربعین هر روز از ساعت 8 صبح تا 7 شب در حال تدارک غذا برای زوار هستیم و احساس می کنم سعادت بزرگی است که به زائران خدمت کنم و بعد از این چند روز وقتی به زندگی برمی گردم تغییر بسیار زیادی را در زندگی احساس می کنم.

,

خادم

, خادم,

این خادم حسین(ع) افزود: با حضور در این موکب و خدمت به زائران بیشتر به خدا نزدیک می شوم و تا کنون فقط یکبار توفیق نصیبم شده و به کربلا رفته ام اما وقتی در اینجا به زائران هم خدمت می کنیم این هم لطفی است که نصیب ما شده است.

,

 

,

"پروین کردی" یکی دیگر از خادمان زائر حسین(ع) گفت: 2 سال است که در این موکب به عنوان آشپز خادم زائران هستیم و با خدمت به زائران احساس سبکی می کنم و هر روز اشتیاق بیشتری برای خدمت داریم.

,

خادم

, خادم,

وی اضافه کرد: نیت کرده ام تا زمانی که زنده هستم در ایام اربعین به زائران امام حسین(ع) خدمت کنم و از دیدن این زائران که راهی کربلا می شوند، بسیار لذت می برم.

,

 

,

آری همه آمده اند تا خادم زائران امام حسین(ع) باشند، همه آمده اند تا در مسیر حسین(ع) حرکت کنند، آمده اند تا ارادت خود را به حسین(ع) اینگونه نشان دهند.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه