اخبار داغ

نائب رئیس جامعه مدرسین:

خدمات بشر دوستانه هلال احمر به امور فکری و فرهنگی نیز اختصاص یابد

خدمات بشر دوستانه هلال احمر به امور فکری و فرهنگی نیز اختصاص یابد
نائب رئیس جامعه مدرسین با اشاره به اینکه باید بخشی از امکانات هلال احمر صرف آموزش های دینی برای جوانان عضو هلال احمر شود، گفت: خدمات بشر دوستانه هلال احمر به امور فکری و فرهنگی نیز اختصاص یابد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  قم فردا،آیت الله حسینی بوشهری صبح امروز در دیدار مدیر کل جوانان جمعیت هلال احمر استان قم که درسالن اجتماعات جامعه مدرسین برگزارشد، با اشاره به اینکه در اسلام دو نوع وظیفه داریم، اظهار داشت: یک نوع وظیفه، وظایف فردی می باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا،, قم فردا،, قم فردا, قم فردا,

وی ادامه داد:نوع دوم وظیفه که اندک هم نیست و دارای ارزش بسیاری در اسلام است وظایف اجتماعی می باشد.

,

عضو خبرگان رهبری بااشاره به اینکه هر فردی در جامعه زندگی می کند و نمی تواندتک رو باشد، گفت: انسان موجودی فردی و اجتماعی است ولی بعُد اجتماعی بودن آن در ارتباط با سایر همنوعان کارکرد بیشتری دارد به همین دلیل  لازم است انسان خود را با اجتماع تطبیق دهد تا بتواند با همکاری هم نوعان برمشکلات پیروز شوند.

,

وی افزود: در دنیا، نهادهایی براساس کارکردهای اجتماعی راه اندازی شده و ازجمله آن، جمعیت هلال احمراست که دارای قابلیت بین المللی  می باشد

,

امام جمعه قم با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر با کمیته امداد و بهزیستی متفاوت است،عنوان داشت: این نهاد دارای ویژگی های خاصی است که از جمله آن رسیدگی به آحاد جامعه، بین المللی بودن و حضور جوانان دراین جمعیت و سازمان است.

,

وی بیان داشت: پیامبر(ص) برخی موارد برخی سمت ها را به جوانان می دادند، در جنگ ها داریم که فرماندهی لشکر را به جوانان می سپردند به دلیل روحیه و انگیزه بالا، زلال بودن روح و برخی موارد دیگر به جوانان اعتقاد خواصی داشتند.

,

نائب رئیس جامعه مدرسین با اشاره به اینکه امروز کشور در معرض آسیب های بسیاری قرار دارد، گفت: در شرایطی قرار داریم که جامعه و جوانان کشور، به دلیل تربیت نامناسب خانواده و جامعه و برخی موارد دیگر گرفتار باتلاق شده اند؛ همه این جوانان گرفتار در دام های شیطانی و خطرناک همانند دریگر هم سنان خود تحصیل هم کرده اند اما متاسفانه در باتلاق هایی گرفتار شده اند.

,

وی خاطرنشان کرد: امروز جوانانی که در سازمان هلال احمر قراردارند، نقش مهمی درهدایت سایرجوانانی دارند که گرفتار دامهای خطرناک فکری و فضای مجازی شده اند چون جوان حرف و سخن هم نوع خود را بهتر می فهمد، درک می کند و از نظرعاطفی  بهترمی تواند با او ارتباط برقرار کند و آن جوان گرفتار شده دردام را نجات دهد.

,

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به اینکه امروز دشمن روح و اندیشه جامعه و جوانان را هدف قرار داده است، گفت: امروز نجات روح می تواند خیلی از مشکلات جامعه را از بین ببرد، نسل جوان امید اسلام و کشورمی باشند، ولی متأسفانه جوانانی هستند که گرفتار آسیب های روحی، عقیدتی و فکری شده اند به همین دلیل لازم است،‌ بخشی  از سرمایه جمعیت هلال احمر برای آموزش و نجات جوانان ازعقائد باطل هزینه شود.

,

وی افزود: جمعیت هلال احمر جسم جامعه را نجات می دهد اما باید اقدام به نجات روح و فکر افراد هم صورت بگیرد، باید بخشی از امکانات هلال احمر صرف آموزش های دینی برای این جوانان عضو هلال احمر شود تا به عنوان مربیان دینی هم عمل کنند.

,

عضو خبرگان رهبری با اشاره به اینکه از خدمات بشر دوستانه می توان کار فرهنگی و فکری هم انجام بگیرد، یادآور شد: جوانان در سازمان جوانان جمعیت هلال احمر بر آموزه های دینی و عقیدتی برای درمان مشکلات فکری سایر جوانان درجامعه  همانند درمان جسم آنها مسلح شوند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه