اخبار داغ

امکانات امامزاده سیده معصومه(س)کهک قم در معرض نابودی+تصاویر

امکانات امامزاده سیده معصومه(س)کهک قم در معرض نابودی+تصاویر
امام زاده زینب خاتون(س) کهک ملقب به سیده معصومه(س) با قدمت بالای خود، مورد توجه اهالی کهک، زائرین و مسافران بسیاری است که متأسفانه در سایه بی توجهی مسئولان شهری و استانی امکانات موجود در آن رو به نابودی می رود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از قم فردا، استان قم به دلیل بافت معنوی خود از گذشته های دور تا به امروز محل حضور امامزادگان و بزرگان بوده و شهرکهک شهری در 30 کیلومتری کلانشهر مذهبی قم دارای مردمان مذهبی، خون گرم و مهمان نوازی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا، , قم فردا،, قم فردا, قم فردا,

آستان حضرت زینب خاتون معروف به امام زاده سیده معصومه(س)کهک از نوادگان امام موسی کاظم (ع) می باشد که در دامنه کوهی درشمال غربی شهر کهک واقع شده که اسکلت اصلی این بنا به پیش از دوران صفوی تعلق دارد.

,

برجسته ترین اثر هنری بازمانده از امامزاده معصومه(س)، ضریح منبت گره کاری و گل میخ کوبی شده آن است که تاریخ 979 هـ. ق برروی آن حک شده و امروزه زینت بخش موزه باغ فین کاشان است.

,

حال آن که این امام زاده با قدمتی که دارد در سایه بی توجهی و کم توجهی مسئولان شهر و استان واقع شده است؛ تصاویر گرفته شده از این امام زاده خبر از خشک شدن درختانی می دهد که می توانند در فصل تابستان پناهگاه خوبی برای زائران و مسافران این امام زاده باشند.

,

همچنین اتاق های مخروبه خالی که در فضای این امام زاده واقع شده می توانست منبع درآمد زایی و محل اسکان زائران و مسافران این دیار باشد که متاسفانه همه این موارد در سایه بی توجهی متولیان و مسئولان قرار گرفته اند و هیچ اقدامی در جهت زیبا سازی و بهره گیری در جهت استفاده بهینه از این فضای معنوی صورت نمی گیرد.

,
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
, ,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه