اخبار داغ

محمدرضا مهدلو شهردار جدید زرند شد

محمدرضا مهدلو شهردار جدید زرند شد
پس از گذشت بیش از دو ماه از عمر شورای پنجم شهر زرند، بالاخره آقای محمدرضا مهدلو فرماندار کنونی کوهبنان و بخشدار سابق زرند به عنوان شهردار جدید زرند انتخاب شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زرند، روز گذشته جلسه شورای شهر زرند با موضوع بررسی برنامه های مکتوب کاندیداهای شهرداری و انتخاب شهردار زرند از بین دو گزینه موجود ، برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به,  نقل از , صبح زرند, ، روز گذشته جلسه شورای شهر زرند با موضوع بررسی برنامه های مکتوب کاندیداهای شهرداری و انتخاب شهردار زرند از بین دو گزینه موجود ، برگزار شد.,

این جلسه که از ساعت ۱۵:۳۰ آغاز شده بود، حدود یک ساعت در پشت درب های بسته و بدون حضور خبرنگاران برگزار شد و پس از آن جهت رأی گیری برای انتخاب شهردار، از خبرنگاران خواسته شد که در جلسه حضور یابند.

,

ایرج رحمانی رئیس شورای شهر زرند، قبل از آغاز رأی گیری اظهار داشت: اعضای شورا پس از برگزاری چندین جلسه و شنیدن صحبت های دو کاندیدا بصورت شفاهی، به این نتیجه رسیدند که هر چه زودتر شهردار را انتخاب شود.

,

وی افزود: به همین منظور، امروز شهردار زرند با رأی گیری از بین آقای احمد محمدی و محمدرضا مهدلو توسط اعضای هفت نفره شورا ، انتخاب خواهد شد و مراحل آن طی خواهد شد.

,

پس از صحبت های رحمانی، رأی گیری آغاز شد و آقای محمدرضا مهدلو فرماندار فعلی کوهبنان با ۴ رأی از احمد محمدی شهردار سابق زرند که تنها ۳ رأی داشت پیشی گرفت و بعنوان شهردار آینده زرند انتخاب شد.

,

رئیس شورای شهر زرند، پس از انتخاب شهردار، خاطر نشان کرد: قبل از اینکه شهردار انتخاب شد، فارغ از اینکه چه شخصی باشد، هر هفت نفر اعضای شورای شهر متفق القول شدیم که شهردار را تنها نگذاریم و کار نظارتی خود را با جدیت و تعامل ادامه دهیم.

,

وی افزود: برای مهندس محمدی هم آرزوی توفیق و سربلندی داریم و امیدواریم از تجربه وی در پست های دیگر شهرستان زرند همچون گذشته استفاده شود.

,

عباس ایرانمنش همچنین ابراز کرد: این اختلاف رأی در انتخاب شهردار ، می تواند یک نقطه قوت برای شهردار آینده باشد، چرا که شهردار آینده می داند افرادی در شورا مخالف انتخاب وی بوده اند لذا سعی بر این می نماید که با کار و تلاش برای موفقیت در سِمَت خود، نظر این اعضا را نیز جلب کند.

,

سید عباس تهامی بعنوان یکی از اعضای شورای شهر که رأی مخالف به آقای مهدلو داده بود، اظهار داشت: زمانی که مردم در انتخابات شوراها به ما رأی دادند، با این هدف رأی دادند که ما به شهر خدمت کنیم، به همین منظور ما تلاش خود را انجام دادیم تا شخصی را که از لحاظ عملکرد برای شهرداری مناسب بود انتخاب شود.

,

وی ادامه داد: حال که شخص دیگری رأی آورده، ما باز هم این شخص منتخب را تنها نمی گذاریم و پشت آقای مهدلو بعنوان شهردار جدید محکم خواهیم ایستاد، نه بخاطر شخص و جناح، بلکه بعنوان خدمتگزاران مردم به شهردار کمک خواهیم کرد.

,

در ادامه، رحمانی رئیس شورا در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران که آیا آقای مهدلو از فرمانداری کوهبنان استعفا داده اند یا خیر، گفت: تا کنون نیازی نبوده ولی قبلا با استانداری هماهنگی شده و مشکلی نیست و از حالا که بعنوان شهردار زرند انتخاب شده باید این کار رخ دهد.

,

وی در پاسخ به ادامه سوال که اگر با استعفای آقای مهدلو موافقت نشود آیا احمد محمدی بعنوان شهردار آینده انتخاب می شود یا خیر؟ اظهار داشت: خیر، مجددا جلسه شورای برگزار شده و از بین گزینه های آینده، باز با رای گیری یک شخص دیگر انتخاب خواهد شد.

,

در ادامه، مهدی برهانی نژاد بعنوان سخنگوی شورای شهر زرند، در جلسه ای جداگانه با خبرنگاران به سوالات آنها پاسخ داد.

,

برهانی نژاد به خبرنگاران گفت: اصلی ترین وظیفه شورا انتخاب شهردار است و ۶۰ درصد کار شورا با انتخاب شهردار انجام می شود.

,

وی بیان کرد: آقای مهدلو اکنون بعنوان شهردار جدید زرند به فرمانداری معرفی خواهند شد و پس از تایید استانداری، کار خود را در شهرداری آغاز خواهند کرد.

,

عضو شورای شهر گفت: ما برای انتخاب شهردار بیش از ۱۰ گزینه داشتیم که پس از آن به ۴ نفر کاهش پیدا کردند و از بین این ۴ نفر، دو نفر که سابقه مدیریتی خاص داشتند به مرحله پایانی راه یافتند.

,

وی افزود: نکته مثبت شورای شهر این بود که گزینه سیاسی معرفی نکردند و هیچ گونه نگاه سیاسی در انتخاب شهردار نبود.

,

وی یادآور شد: دو تن از اعضای شورا (ایرانمنش و رحمانی) نیز کاندیدای شهرداری بودند ولی انصراف دادند تا هیچ گونه سوء برداشت و سوء تفاهم نشود.

,

سخنگوی شورا تصریح کرد: جا دارد از زحمات آقای رضا یزدانپناه در زمانی که بعنوان سرپرست شهرداری بودند نیز تشکر و قدردانی کنیم.

,

وی در ادامه گفت: آقای مهدلو شاید به عنوان یک گزینه ناشناخته در بین مردم باشد ولی قبلا بخشدار زرند بوده و تا کنون بعنوان فرماندار کوهبنان عملکرد خوبی داشته و با توجه به این پیشینه کاری خوب، حتما در شهرداری زرند نیز موفق خواهند بود.

,

عضو شورا در ارتباط با این سوال که با توجه به اینکه از دو کاندیدا در جلسه قبل خواسته شده بود تا برنامه های خود را مکتوب ارائه کنند ولی در این جلسه بدون توجه به برنامه های مکتوب، رأی گیری انجام شد، پاسخ داد: این دو کاندیدا برنامه های خود را مکتوب اعلام کردند ولی ما با توجه به صحبت های شفاهی آنها در جلسه قبل، به این جمع بندی رسیدیم که امروز رءی گیری نماییم.

,

وی در پاسخ به این سوال که نقطه عطف برنامه های مهدلو چه بود؟ اظهار داشت: از مهمترین برنامه های وی رسیدگی به کارهای عمرانی بود ولی نقطه عطف برنامه های آقای محمدی بیشتر کارهای فرهنگی بود.

,

برهانی نژاد به مقایسه ای دیگر از محمدی و مهدلو پرداخت و گفت: مهندس محمدی از جانبازان دفاع مقدس با ۳۵ درصد جانبازی بودند ولی آقای مهدلو علاوه بر جانبازی ۵۰ درصدی، از آزادگان و خانواده شهدای نیز می باشد.

,

وی افزود: کار آقای مهدلو با توجه به نفوذ فضای مجازی و افزایش درخواست های مردمی در این فضا، بسیار زیاد خواهد بود و وظیفه وی نیز سنگین تر خواهد شد.

,

وی ادامه داد: مهندس محمدی در فضای مجازی بسیار فعال بود ولی به نوعی خود روابط عمومی شده بود و به جای همه مسئولان شهرداری جواب می داد و اگر صفحه وی در فضای مجازی را نگاه کنید می بینید که در تمام عکس‌ها، خودش حضور دارد.

,

مهدی برهانی نژاد در پایان ضمن تشکر از خبرنگاران گفت: حضور شما خبرنگاران در این دوره از شورا، باعث شده تا اعضای شورای شهر با دقت بیشتر به کار خود ادامه دهند.

,

اینک ضمن تبریک به جناب آقای محمدرضا مهدلو بعنوان متخب شورا برای شهرداری زرند، بعنوان پل ارتباطی مردم و مسئولین، باید چند نکته را از اعضای شورا به شرح ذیل مطالبه نماییم:

,

*در جلسه قبلی شورا اعلام شده بود که دو کاندیدا برنامه های مکتوب خود را ارائه نمایند تا اعضای شورا مطالعه کنند و بر اساس آن اعلام نظر نمایند ولی در این جلسه مشاهده شد که اعضا هیچ توجهی به این برنامه های مکتوب نداشته اند که این خود دو نکته ذیل را در پی دارد:

,

-اولاً، بعضی از اعضای شورا قبلا اعلام کرده بودند اگر ما محمدی را در دور اول انتخاب می کردیم یعنی یک شهردار را بدون برنامه انتخاب کرده بودیم؛ اما حالا که برنامه ارائه شده، چه توسط آقای مهدلو و چه توسط آقای محمدی، دیدیم که اعضای شورا یک صفحه از برنامه ها را هم نخوانده اند.

,

-ثانیاً، چرا برنامه های فرد منتخب برای شهرداری زرند، در اختیار خبرنگاران (و حتی در اختیار بعضی از اعضای شورا) قرار نگرفت، تا با انتشار آن، مردم بدانند که شهردار جدید قصد انجام چه کارهایی را دارد و اینگونه خود شهردار هم نسبت به انجام برنامه های ارائه شده خود، احساس تکلیف بیشتر نماید.

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه