اخبار داغ

پشت پرده مرموز بازداشت شاهزادگان و مسئولان سعودی چیست؟

پشت پرده مرموز بازداشت شاهزادگان و مسئولان سعودی چیست؟
خبرگزاری رویترز بازداشت شاهزادگان، وزیران و مقام‌های کنونی و پیشین عربستان سعودی را اقدامی پیشگیرانه برای حذف چهره‌های قدرتمند سیاسی دانست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بازداشت‌ها یادآور کودتای سلطنتی در ماه ژوئن است که بن سلمان در جریان آن پسرعموی بزرگ خود «محمد بن نایف» وزیر کشور و ولیعهد پیشین را به زیر کشید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کودتای سلطنتی, بن سلمان, محمد بن نایف,

 

,

رویترز تصریح کرد، محمد بن سلمان در یکسال گذشته به تصمیم‌گیرنده نهایی در امور نظامی، سیاست خارجی، اقتصادی و اجتماعی تبدیل شده است. این موضوع ناخشنودی برخی اعضای خاندان سعودی را به دنبال داشته که ارتقای یکباره او را برنمی‌تابند.

, محمد بن سلمان,

 

,

این رسانه در ادامه می‌ افزاید: تحلیلگران می‌گویند که هدف از بازداشت‌ها ورای بحث فساد، برای حذف رقبای احتمالی ولیعهد در روند اصلاحات جاه‌طلبانه اوست.

,

 

,

«جیمز دورسی» تحلیلگر سیاسی از دانشکده مطالعات بین‌المللی راجاراتنام سنگاپور در این باره می‌گوید: شاهزاده محمد بجای ایجاد اتحاد، در پی گسترش مهار آهنین خود به دور اعضای خاندان حاکم، ارتش و گارد ملی است تا با آنچه به نظر می‌رسد مخالفتی گسترده‌تر با اصلاحات او و جنگ یمن باشد، مقابله کند.

, جیمز دورسی,

 

,

رویترز می‌افزاید: بازداشت‌ها در ادامه اقدام ماه سپتامبر حاکمان عربستان سعودی در سرکوب رقبای سیاسی صورت گرفت که در جریان آن 30 تن از علما، اندیشمندان و فعالان سیاسی این کشور بازداشت شدند.

,

 

,

رسانه‌های عربی روز یکشنبه از بازداشت چند شاهزاده، وزیر کنونی و شمار زیادی از تاجران و مسئولان پیشین عربستان سعودی به وسیله یک کمیته تازه تاسیس در این کشور به رهبری «محمد بن سلمان» خبر دادند.

,

 

,

در میان بازداشت‌شدگان اسامی افرادی همچون «متعب عبدالله بن عبدالعزیز» رئیس پیشین گارد ملی، «ولید بن طلال بن عبدالعزیز» سرمایه دار معروف و «ترکی بن عبدالله بن عبدالعزیر» امیر پیشین عربستان به چشم می‌خورد.

,

 

,

از دیگر اسامی اعلام شده، «سعید الدویش» رئیس هیات مدیره شرکت مخابرات عربستان و نیز «خالد الملحم» رئیس شرکت هواپیمایی سعودی است.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه