اخبار داغ

در راستای نهادینه شدن فرهنگ مبارزه با مواد مخدر:

مردم برای برچیدن اعتیاد و مواد مخدر خود دست به کار شدند

مردم برای برچیدن اعتیاد و مواد مخدر خود دست به کار شدند
دهیار روستای خان آباد از عزم راسخ مردم این روستا برای مبارزه با مواد مخدر خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از کورنگ ، مهدی لطفی دهیار روستای خان آباد از توابع بخش مرکزی شهرستان کبودراهنک و دبیر شورای فرهنگی این روستا اظهارداشت:مردم روستای خان آباد در اقدامی خودجوش در راستای مقابله با اعتیاد و مصرف مواد مخدر در جامعه آستین همت بالا زده و  خود به پای کار آمده اند تا با کمک آن ها ریشه مواد مخدر در جامعه این روستا برچیده شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کورنگ,

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص مبارزه با رسوخ فرهنگ های فساد انگیز در سطح جوامع اسلامی افزود:امروز بیش از هر زمان دیگر بر ما واجب شده است تا با بروز و رواج فرهنگ مفسده انگیز درسطح جوامع اسلامی مبارزه نمائیم.

,

لطفی اعتیاد به مواد مخدر را از مهم ترین آسیب های اجتماعی جوامع امروزی دانست و گفت:معضل اعتیاد در جامعه متاسفانه تاثیرات چشمگیری در وضیعت های فرهنگی،ااقتصادی و بهداشتی خواهد داشت.

,

وی ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص آسیب های مواد مخدر در جامعه  و اعتیاد به مواد را پدیده ای شوم و حربه ای از جانب دشمنان نظام علیه جوانان این ملت عنوان کردواضافه داشت:دشمنان نظام راه های مختلفی برای غلبه بر جوانان این مرز و بوم ازموده اند و خوشبختانه به کرار دچار شکست شده اند و امروز برای عملی کردن نیت های شوم خود سعی در ایجاد رخنه و نفوذ از طریق مواد مخدر دارندو

,

مهدی لطفی مبارزه با این معضل اجتماعی را در در زیرمجموعه اقدامات  آتش به اختیار فرهنگی دانست و تصریح کرد:تاریخ این کشور نشان از این موضوع است که هر وقت ملت ایران خود چیزی را نخواهند هیچ قدرتی و هیچ دولتی قادر به تحمیل آن بر مردم نیست و به نظر بنده برچینی معضل مواد مخدر در جامعه فقط و فقط به دستان خود این مردم اتفاق خواهد افتاد.

,

وی کمک و بهره گیری از قدرت و ظرفیت نیروها و نهاد های دولتی در حمایت از اجرای طرح پیشگیری از اعتیاد در جوامع  را مهم شمرد و تاکید کرد:استفاده از ظرفیت فرهنگی و آموزشی در راستای پیشگیری و روشنگری در خصوص آسیب های مواد مخدر در جامعه می تواند کمک شایانی به مردم و متولیان فرهنگی برای ریشه کن کردن این معضل اجتماعی باشد.

,

دهیار روستای خان آباد در تشریح مرحله اول مبارزه با اعتیاد در این روستا گفت:در مرحله اول  به همت اهالی محترم روستا،اعضای شورای روستا،معتمدین و اعضای شورای فرهنگی روستا  و پایگاه مقاومت بسیج جلسه ای تشکیل و مقرر شد صورتجلسه ای مبنی بر منع فروش و توزیع مواد مخدر در روستا توسط همه اهالی روستا تائیید شود که این مهم با امضای بیش از 90درصد اهالی روستا به تایید رسید.

,

مهدی لطفی در خصوص تشکیل  جلسه دوم شورای فرهنگی روستا که حدود یک ماه بعد از جلسه اول برگزار شده است بیان کرد:در جلسه دوم که با حضور اعضای خانواده معتادین و فروشندگان مواد مخدر برگزار شد خواسته مردم برای آن ها بازگو و طی ضرب العجلی فوری از آن ها خواسته شد که به این کار خود پایان دهند.

,

وی همچنین از تشکیل کلاس های مشاوره ای و روشنگری برای خانواده های معتادین به مواد مخدر در سطح روستا خبر داد وافزود:طی برگزاری  کلاس های مختلف مشاوره ای در خصوص اعتیاد و آسیب های آن خوشبختانه تعداد کثیری هم اکنون همکاری های لازم جهت ترک عزیزان خود را انجام داده اند.

,

وی در پایان در خصوص بازتاب این عملکرد شورای فرهنگی روستا خاطر نشان کرد:به همت اهالی و مسئولین روستا الحمدالله فروشندگان مواد مخدر در این روستا به شدت منزوی شده و تعدادی نیز ترک این کار را کرده اند.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه