اخبار داغ

از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس:

وقتی زن عضو گروهک های ضد انقلاب از گذشته اش پشیمان می شود

زن عضو گروهک های ضد انقلاب که در گردنه ورمکان دستگیر شده بود، انتظار داشت بعد از دستگیری مورد بی احترامی و اذیت و آزار از جانب رزمندگان سپاه اسلام قرار بگیرد، اما وقتی با برخورد انسانی و اسلامی رزمندگان سپاه اسلام رو به رو شد، از کرده خود پشیمان شد و توبه کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از پیشمرگ روح الله، در قسمت قبل از سلسله خاطرات محمدرضا کیهانی از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس، گوشه ای از جنایات گروهک های ضد انقلاب در حق مردم مظلوم کردستان را منتشر کردیم. در ادامه خاطرات این رزمنده هشت سال دفاع مقدس را منتشر می کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پیشمرگ روح الله,

در پایگاه شهر موچش مستقر بودیم که خبر رسید نیروهای ضد انقلاب در روستای خامسان ـ از توابع شهرستان کامیاران ـ مستقر هستند. ما هم خیلی سریع سوار ماشین شدیم و به طرف روستای خامسان به راه افتادیم. کوه های بلند و صعب العبوری ما بین روستای خامسان و شهر موچش وجود دارد و ما باید این کوه های بلند را دور می زدیم تا به روستای خامسان می رسیدیم.

نیروهای ضد انقلاب روی یکی از ارتفاعات مشرف به روستای خامسان مستقر شده بودند و امکان نزدیک شدن ما به آن ها وجود نداشت، به همین خاطر با کمک توپخانه توانستیم این ارتفاعات را هدف قرار دهیم و بعد از تار و مار شدن نیروهای ضدانقلاب به طرف ارتفاعات صعود کنیم.

در این درگیری یک تن از رزمندگان سپاه اسلام شهید یوسف غفاری به شهادت رسید. اما تعداد زیادی از نیروهای ضد انقلاب در این عملیات به درک واصل شدند و تعداد زیادی نیز به اسارت در آمدند.

شهید یوسف غفاری به کمک یکی از همرزمانش برای نیروهای مستقر در خامسان جیره غذایی آورده بود، اما در مسیر برگشت، نیروهای ضد انقلاب با لباس مبدل ژاندارمری کنار جاده ایستاده بودند و شهید غفاری به خیال اینکه نیروهای ژاندارمری برای تأمین جاده در آن مکان مستقر شده اند، به آن ها نزدیک شده بود، اما آن از خدا بی خبرها شهید غفاری را در نهایت بی رحمی به شهادت رسانده بودند.

وقتی خبر شهادت و نحوه شهادت شهید یوسف غفاری منتشر شد، با تمام نیروهای مستقر در محور کامیاران هم قسم شدیم که حتماً این تیم جنایتکار را به سزای اعمالشان برسانیم ـ با مشارکت نیروهای حاج میکاییل حمه گلانی ـ . در نهایت بعد از عملیات تعقیب و گریز توانستیم نیروهای ضد انقلاب را در اطراف دکل ورمکان به کمین بیاندازیم. تمام نفرات این تیم به درک واصل شدند و تنها یک زن که زخمی شده بود به اسارت رزمندگان سپاه اسلام در آمد.

نیروهای حاج میکاییل حمه گلانی در تمام عملیات هایی که در روستاهای اطراف کامیاران انجام می شد، حضور فعالی داشتند و با مجاهدت و رشادتی ستودنی در این عملیات ها شرکت می کردند. هر چند این نیروهای عضو سازمان پیشمرگان مسلمان کرد بودند، اما به نیروهای حاج میکاییل حمه گلانی مشهور بودند. نیروهای حاج میکاییل در محور سنندج ـ کامیاران و در روستای نشور مستقر بودند و به محض اینکه خبر حضور نیروهای ضدانقلاب در یکی از روستاهای منطقه به گوششان می رسید، خیلی زود به منطقه اعزام می شدند و رشادت خوبی از خود به نمایش می گذاشتند.

در میان نیروهای حاج میکاییل چریک هایی حضور داشتند که در درگیری توانمندی خاص خود را به نمایش می گذاشتند و در هر موقعیتی نیروهای دشمن را به زانو در می آوردند. یکی از نیروهای حاج میکاییل که جوان خوش قد و قامتی هم بود، سکه ای را به آسمان پرتاب می کرد و بلافاصله با اسلحه ای که در دست داشت، سکه را مورد هدف قرار می داد.

زن عضو گروهک های ضد انقلاب که در گردنه ورمکان دستگیر شده بود، انتظار داشت بعد از دستگیری مورد بی احترامی و اذیت و آزار از جانب رزمندگان سپاه اسلام قرار بگیرد، اما وقتی با برخورد انسانی و اسلامی رزمندگان سپاه اسلام رو به رو شد، از کرده خود پشیمان شد و توبه کرد و در نهایت هم اطلاعات خوبی در اختیار رزمندگان سپاه اسلام قرار داد.

این زن تواب بعد از اینکه تمام اطلاعاتی را که داشت در اختیار ما قرار داد، پیشنهاد داد که وارد سازمان پیشمرگان مسلمان کرد شود و سلاح به دست بگیرد تا گذشته تاریک خود را پاک کند. اما مرام رزمندگان سپاه اسلام این گونه بود که زنانی که می خواهند در جبهه حضور داشته باشند، در پشت خط مقدم و در کارهای فرهنگی و پشتیبانی خدمت بکنند.

, ,

شهید یوسف غفاری

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!