اخبار داغ

حکایتی از عاشقانه های اربعین حسینی؛

وصف حال خادمانی که خاک پای زائران را توتیای چشم می کنند+تصاویر

وصف حال خادمانی که خاک پای زائران را توتیای چشم می کنند+تصاویر
نگاه به خادمان این زائرسرا که می اندازی، هرچند میتوانی خستگی را در چهره شان ببینی اما باز هم به رویت شادمانه لبخند می زنند، چرا که اعتقاد آن ها بر این است که خدمت به زائران حسین(ع) اجر اخروی و دنیوی دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شازند ما، اینجا شهرستان شازند است؛ سرزمینی که در مسیر عاشقی قرار گرفته و روزانه میزبان صدها زائر اربعین حسینی از اقصی نقاط میهن اسلامی و حتی کشورهایی همچون افغانستان و پاکستان است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شازند ما,

 

,

زائرسرای حضرت زینب(س) در شهرستان شازند و در نزدیکی شهر مهاجران واقع شده و همه روزه پذیرای زوار و عاشقانی است که با پای دل، قدم در مسیر عاشقی نهاده و به سمت حریم محبوب رهسپارند.

,

, ,

 

,

نگاه به خادمان این زائرسرا که می اندازی، هرچند میتوانی خستگی را در چهره شان ببینی اما  باز هم به رویت شادمانه لبخند می زنند، چرا که اعتقاد آن ها بر این است که خدمت به زائران حسین(ع) اجر اخروی و دنیوی دارد. هر کدامشان به کاری مشغول هستند. یکی به برپایی چادر و دیگری به نصب پرچم و بنرها سرگرم است.

,

 

,

یکی چای و دیگری نان و غذا توزیع می کند، در این میان عده ای هم صبورانه به جمع آوری زباله ها می پردازند و به خود می بالند که در راه خدمت به زائران اربعین قدم برداشته اند.

,

گروهی مخلص که خدمت به زائرانی که دل خود را با ارباب گره زده اند را ذخیره دنیا و آخرت خود می دانند.

,

, ,

یکی از خادمان در گفتگو با خبرنگار شازند ما گفت: امسال تعدادی از دوستان من سعادت داشتند به کربلا مشرف شدند و در زمان رفتن به آنها گفتم من سعادت زیارت اباعبدالله(ع) را نداشتم و یکی از دوستانم گفت، اجر و ثوابی که تو در این زائرسرا بخاطر خدمت رسانی به زوار می بری کم از زیارت کربلا نیست.

,

وی افزود: ما از چند روز قبل از فرارسیدن اربعین حسینی در این زائر سرا حضور پیدا می کنیم و به خدمت رسانی به زائران حسینی می پردازیم و در این راه هرگز خستگی را به خود راه نمی دهیم.

,

یکی دیگر از خادمان با اشاره به اینکه من هرسال برای حضور در این زائرسرا و خدمت رسانی به زوار لحظه شماری می کنم عنوان کرد: هر چند سعادت حضور در کربلا را نداریم اما خدمت به زائران حسینی تسلّی خاطر ماست و کمی از داغ دوری از محبوب را می کاهد.

,

, ,

وی اضافه کرد: من کار زیادی نمی‌کنم برای این زائران، اما خدمت به زوار اباعبدالله(ع) به نمایندگی از مردم شهرستان شازند مزه دیگری دارد و دعای خیر این مسافران پیاده کوی دوست، دلچسب ترین پاداش برای رفع خستگی است.

,

حجت الاسلام فاضلی رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان شازند و مسئول کمیته اسکان ستاد اربعین شازند در گفتگو با خبرنگار ما گفت: در خصوص خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی، شهرستان شازند دارای یک زائر سرا در نزدیکی شهر مهاجران و یک موکب نیز در پلیس راه توره است.

,

وی افزود: در این زائرسرا و موکب به طور میانگین برای ۵۰۰ نفر طعام و میان وعده توزیع می شود و همچنین اسکان بیش از ۳۰۰ نفر را به طور روزانه در این مکان ها شاهد هستیم.

,

, ,

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان شازند ادامه داد: در این زائرسرا و موکب نزدیک به ۵۰ نفر از مردم شهرستان در حال خدمت رسانی به زائران هستند.

,

فاضلی همچنین به برپایی دو موکب از شهرستان شازند در کشور عراق اشاره و تصریح کرد: موکب شهر نجف در صحن حضرت زهرا (س) مستقر و موکب کربلای معلی در پشت خیمه گاه و پارک قدیمی کربلا برقرار شده است که در موکب کربلا روزانه بالای ۴ هزار میان وعده و ۶۰۰ نفر ظرفیت اسکان و بیش از ۱۲ تن میوه برای توزیع در نظر گرفته شده است و در موکب شهر نجف نیز بیش از ۵ هزار پذیرایی و بیش از ۱۰ هزار میان وعده را بین زائرین اربعین حسینی توزیع خواهند کرد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه