اخبار داغ

مدیرعامل انجمن ضایعات نخاعی هرمزگان:

ایجاد اشتغال و کسب درآمد هدف نهایی انجمن ضایعات نخاعی/پرداخت نشدن مطالبات بیمه معلولان توسط سازمان بهزیستی

ایجاد اشتغال و کسب درآمد هدف نهایی انجمن ضایعات نخاعی/پرداخت نشدن مطالبات بیمه معلولان توسط سازمان بهزیستی
مدیرعامل انجمن ضایعات نخاعی هرمزگان با اشاره به پرداخت نشدن مطالبات بیمه معلولان توسط سازمان بهزیستی، گفت: اعتبارات بهزیستی در مسیر درست صرف نمی شود و با گذشت چهار دهه از انقلاب هنوز نتوانسته ایم معلولین روستایی را تحت پوشش قرار دهیم و این افراد از داشتن ویلچر و کالاهای بهداشتی مورد نیازشان محرومند و برای حمایت از آن ها هیچ تلاشی نمی شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فرشید معنایی، مدیرعامل انجمن ضایعات نخاعی استان هرمزگان در گفتگو با خبرنگار هرمز، اظهار کرد: در سال 1381 با موسسه رعد الغدیر در تهران آشنا شدم و با همکاری آنان و خیرین توانستیم انجمنی مشابه آن را در هرمزگان تاسیس کنیم و در سال 1390 مرکز آموزشی فنی حرفه ای انجمن ضایعات نخاعی آغاز به کار کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

مدیرعامل انجمن ضایعات نخاعی هرمزگان با اشاره به شمار افراد مشغول در این مرکز، تصریح کرد: 80 نفر در مرکز آموزشی فنی حرفه ای مشغول به کار هستند که از این تعداد 42 نفز معلول جسمی حرکتی و مابقی آنان نیروی متخصص، اقشار ضعیف و زنان سرپرست خانوار هستند.

,

بیرون کشاندن ضایعات نخاعی از انزوا نخستین هدف انجمن است

, بیرون کشاندن ضایعات نخاعی از انزوا نخستین هدف انجمن است, بیرون کشاندن ضایعات نخاعی از انزوا نخستین هدف انجمن است,

معنایی با تاکید بر اینکه اولین هدف انجمن ضایعات نخاعی از آموزش بیرون کشاندن ضایعات نخاعی از انزوا است، گفت: کلاس هایی که در انجمن ضایعات نخاعی برگزار می شود شامل خیاطی، کامپیوتر و صنایع دستی معرق کاری، ساقه گندم و تابلوسازی صدف است.

,

, ,

وی در خصوص هزینه این کلاس های آموزشی، بیان کرد: این کلاس ها برای معلولین جسمی حرکتی رایگان است و برای خانواده معلولان ضایعات نخاعی نیم بها و عموم مردم به صورت آزاد محاسبه می شود.

,

ایجاد اشتغال و کسب درآمد هدف نهایی انجمن ضایعات نخاعی 

, ایجاد اشتغال و کسب درآمد هدف نهایی انجمن ضایعات نخاعی , ایجاد اشتغال و کسب درآمد هدف نهایی انجمن ضایعات نخاعی ,

مدیرعامل انجمن ضایعات نخاعی هرمزگان با اشاره به تمایل معلولان به استقلال، اظهار کرد: این کلاس ها تنها با هدف گذراندن اوقات فراغت اعضای انجمن برگزار نمی شود و هدف نهایی ما ایجاد اشتغال و کسب درآمد برای آنان است.

,

معنایی گفت: مبتلایان به ضایع نخاعی دچار بحران های روحی می شوند ما در این انجمن به معلولین کمک می کنیم تا به خودباوری برسند و امید به زندگی را در آن ها افزایش می دهیم.

,

وی با اشاره به اینکه اکثر معلولان ضایعات نخاعی در گذشته سالم بودند و در اثر حادثه ای دچار این مشکل شده اند، تصریح کرد: امکانات رفاهی و ساختار شهر به طوری ایجاد شده است که آسایش شهروندان معلول را به هیچ وجه در نظر نگرفته است، آنان بعد از معلولیت این کمبودها را می بینند و تصور می کنند دیگر عضو جامعه نیستند و آنان را دچار افسردگی می کند.

,

مدیرعامل انجمن ضایعات نخاعی هرمزگان با تاکید بر اینکه اقدامات انجمن بیش از وظایف آن است، بیان کرد: کارهایی که ما انجام می دهیم در حوزه مسئولیت های مدیرانی است که در راس کار قرار دارند و بودجه و اعتبار دریافت می کنند.

,

, ,

از تولیدات ما حمایت نمی شود/ اجناس مشابه تولیدات ما از چین وارد می شود

, از تولیدات ما حمایت نمی شود/ اجناس مشابه تولیدات ما از چین وارد می شود, از تولیدات ما حمایت نمی شود/ اجناس مشابه تولیدات ما از چین وارد می شود,

معنایی با اشاره به ظرفیت های بی نظیر استان هرمزگان، گفت: مواد اولیه صنایع دستی ما به طور کامل در استان وجود دارد و ما برای تولید آن نیازی به واردات نداریم اما متاسفانه از تولیدات ما حمایت نمی کنند و سفارشات عمده ای نداریم و همچنین اجناس مشابه تولیدات ما از چین وارد می شود.

,

وی افزود: این صنایع می تواند بازار کار گسترده ای ایجاد کند و ما حتی توانایی صادرات را هم داریم اما این صنعت مهجور مانده و بسیاری از مردم فعالیت ما را نمی شناسند.

,

برای عرضه محصولاتمان یک مکان دائمی نداریم

, برای عرضه محصولاتمان یک مکان دائمی نداریم, برای عرضه محصولاتمان یک مکان دائمی نداریم,

مدیرعامل انجمن ضایعات نخاعی هرمزگان ادامه داد: شهرداری و بهزیستی در این زمینه هیچ حمایتی از ما نمی کنند و ما برای عرضه محصولاتمان یک مکان دائمی نداریم و به علت ظرافت تولیدات ما حدود 30 درصد از آنها در حین جا به جایی آسیب می بینند.

,

, ,

معنایی با اشاره به اینکه انجمن قصد ساخت بازار صنایع دستی را دارد، تصریح کرد: بی توجهی مسئولان باعث شد که خود انجمن بازاری را در رو به روی در ورودی آن طراحی کند اما برای ساخت آن بودجه کافی را نداریم و زمان زیادی برای جمع آوری این مبلغ احتیاج داریم.

,

پرداخت نشدن مطالبات بیمه معلولان توسط سازمان بهزیستی

, پرداخت نشدن مطالبات بیمه معلولان توسط سازمان بهزیستی, پرداخت نشدن مطالبات بیمه معلولان توسط سازمان بهزیستی,

وی با اعتراض به پرداخت نشدن مطالبات بیمه معلولان توسط سازمان بهزیستی، گفت: اعتبارات بهزیستی در مسیر درست صرف نمی شود و با گذشت چهار دهه از انقلاب هنوز نتوانسته ایم معلولین روستایی را تحت پوشش قرار دهیم و این افراد از داشتن ویلچر و کالاهای بهداشتی مورد نیازشان محرومند و برای حمایت از آن ها هیچ تلاشی نمی شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه