اخبار داغ

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

استعفای حریری در راستای ادامه بی ثباتی منطقه است/اتفاقات اخیر عربستان در راستای واگذاری قدرت از "ملک سلمان" به "محمد بن سلمان" است

استعفای حریری در راستای ادامه بی ثباتی منطقه است/اتفاقات اخیر عربستان در راستای واگذاری قدرت از "ملک سلمان" به  "محمد بن سلمان" است
عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطر نشان کرد: سعد حریری بر موج ترور پدرش شوار شد و سعودی ها هم حمایت کردند، البته ترور رفیق حریری هم با مستند سازی که حزب الله لبنان انجام داد و در رسانه ها منتشر شد که چگونه هواپیماهای رژیم صهیونیستی ماشین رفیق حریری را ره گیری می کردند که نشان میداد همان ترور قطعا کار رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد جواد جمالی عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با انقلاب نیوز اظهار داشت: پدر " سعد حریری"  یعنی " رفیق حریری" و هم خود سعد حریری یک تابعیت مضاعف عربستان سعودی را دارند، اولین سوالی اساسی که پیش می آید این است که سعد حریری به عنوان نخست وزیر لبنان خود را بیشتر عربستانی می داند یا لبنانی می داند؟

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, انقلاب نیوز,

سعد حریری در حد نخست وزیری لبنان نبود

وی بیان داشت: البته با توجه به این که خود رفیق حریری هم از تجار به نام لبنان بود و تابعیت کشور عربستان را هم داشت تجاربی داشت، اما احساس می شود که سعد حریری روی موج احساسات به دلیل ترور پدرش سوار شد و به این مقام رسید و گرنه هیچ زمینه سیاسی و اجتماعی برای وی وجود نداشت و در حدی هم نبود که به نخست وزیری لبنان برسد.
,
, سعد حریری در حد نخست وزیری لبنان نبود,
,
,

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطر نشان کرد: سعد حریری بر موج ترور پدرش شوار شد و سعودی ها هم حمایت کردند، البته ترور رفیق حریری هم با مستند سازی که حزب الله لبنان انجام داد و در رسانه ها منتشر شد که چگونه هواپیماهای  رژیم صهیونیستی ماشین رفیق حریری را ره گیری می کردند که نشان میداد  همان ترور قطعا کار  رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی بود.
,
,

جمالی تصریح کرد: سعودی ها چند سال برای این مسئله مقاومت کردند و الان هم به دنبال تشنج آفرینی در منطقه از جمله عراق و سوریه بوده و هستند و می خواستند لبنان را هم وارد صحنه تشنج کنند کما اینکه خود سعد حریری بارها از داعش حمایت کرده بود و با زد و بندهایی که داشتند جبهه النصره و برخی از عناصر خود فروخته را در کوه های "عرسال" مستقر کرد که خوشبختانه با هوشیاری حزب الله لبنان این توطئه ناکام ماند.
,
,

عربستان هزینه های زیادی برا متشنج کردن منطقه کرد
,
, عربستان هزینه های زیادی برا متشنج کردن منطقه کرد,

وی افزود: به نظر می رسد چند دلیل برای استعفای سعد حریری از نخست وزیر لبنان در این شرایط وجود دارد، یکی اینکه عربستان این همه هزینه کرد از جمله هزینه های سیاسی، اجتماعی اقتصادی و نظامی تا منطقه را بحران زده کند اما خوشبختانه در کشورهای عراق و سوریه موفق نبوده و در منجلاب یمن هم گرفتار شده است.
,
,

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: یکی از مخالفین به ریاست جمهوری رسیدن "میشل عون" در لبنان همین عربستان سعودی بود ولی مجبور شد به این مسئله تمکین کند بنابراین لبنان هم به نوعی از دست رفته می دید.
,
,

جمالی اظهار داشت: موضوع بعدی این است که سعودی ها از "ملک سلمان" به  "محمد بن سلمان" در یک شرایط گذار هستند و می بینیم که این روزها زنجیره ای از اقدامات در حال شکل گیری است ، برکناری بسیاری از کسانی که در دوران "ملک عبدالله" مسئولیت داشتند و به نوعی با "محمد بن نایف" ولیعهد قبلی در ارتباط بودند و آنها را به عنوان فساد اقتصادی و اتهامات مختلف بازداشت کردند و هم اکنون هم در حال محاکمه هستند، کشته شدن مشکوک برخی از مقامات سعودی همزمان با این قضیه در سقوط هلکوپتر نیز این موضوع را قوت می بخشد.
,
,

عربستان سعودی به نیابت از آمریکا علیه ایران دشمنی می کند
,
, عربستان سعودی به نیابت از آمریکا علیه ایران دشمنی می کند,

وی با اشاره به اقدامات خصمانه سعودی ها در تشنج آفرینی در منطقه و دشمنی با نظام جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: از طرفی می توان گفت که سعودی ها کاملا به نیابت از ترامپ رئیس جمهور آمریکا علیه ایران در منطقه تلاش می کنند اخیرا هم "الجبیر" وزیر امور خارجه عربستان سعودی مجددا اتهاماتی را به نظام جمهوری اسلامی ایران نسبت دارد و همسو با آن ائتلاف ضد یمن، ایران را برای دادن موشک به یمن متهم کرد و همزمان ترامپ در ژاپن همین مسائل را مطرح کرد.
,
,

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان داشت: به نظر می رسد که اعمالی که صورت می گیرد همگی در یک بسته ای قرار دارند که به صورتی مکمل و کامل کننده یکدیگر هستند و سعودی ها تصور می کردند که با استعفای سعد حریری از نخست وزیری لبنان،  جامعه لبنان را متشنج می کنند ، این سیاست عربستان سعودی است هر جایی که نمی توانند اقدامی کنند مانند تروریست ها در جای دیگری تشنج آفرینی می کنند.
,
,

وی افزود :اقدامات سعودی ها امروزه عین تروریست ها است که از این خانه به آن خانه برای ایجاد رعب و وحشت تیر اندازی می کنند.
,
,

جمالی گفت: تصمیم "میشل عون" رئیس جمهور لبنان مبنی بر اینکه استعفای سعد حریری مادامی که خارج از خاک لبنان است مورد پذیرش نیست و وی باید به لبنان بازگردد و این استعفاء را رسما تحویل بدهد بسیار هوشمندانه بود مطمعنا ملت و احزاب سیاسی لبنان این بلوغ سیاسی را دارند که متوجه شوند حرکت این چنینی و استعفای نخست وزیر یک کشور در حالی که در خاک یک کشور دیگر حضور دارد خفت بار و ذلت بار است.
,
,

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: تا حالا سابقه نداشته که یک مقام مسئول به عنوان نخست وزیر یک کشور با مقامات کشور دیگری ملاقات کند و در آن کشور اعلام استعفاء کند این مسئله سخیف و زشت تا به امروز سابقه نداشته است و می تواند از یک آدم بی تجربه مانند سعد حریری که عامل سیاسی عربستان است سر بزند.
,
,

جمالی در پایان گفت: این حرکت سعد حریری مذبوحانه است و فقط برای نگه داشتن شعله بی ثباتی منطقه است البته این شعله خاموش خواهد شد باید منتظر ماند و دید که سعودی ها ، رژیم صهیونیست و آمریکا چه ماده افزودنی دیگر برای این شعله تدارک دیده اند باید منتظر چنین حرکاتی که هدفش صرفا دور کردن منطقه از ثبات و آرامش است  از سوی سعودی هاو  آمریکایی ها بود که در نهایت به نفع رژیم صهیونیستی است.
,
,

انتهای پیام/
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه