اخبار داغ

رئیس شورای استان کربلا در جمع زائران مازندرانی:

رزمندگان ایرانی با یاری عراق در مقابل گروه‌های تروریستی قرار گرفتند

رزمندگان ایرانی با یاری عراق در مقابل گروه‌های تروریستی قرار گرفتند
رئیس شورای استان کربلا با اشاره به مزین شدن نام حسینیه بزرگ موکب فاطمه الزهرا(س) مازندران به نام شهید حججی، گفت: رزمندگان ایرانی با یاری دو ملت عراق و سوریه در مقابل گروه‌های تروریستی قرار گرفتند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از بلاغ، نصیف جاسم التمیمی بعد از ظهر امروز در جمع زائران مازندرانی در موکب فاطمه الزهرا(س) مازندران در کربلای معلی، با اشاره به افزایش تعداد زائران اربعین حسینی نسبت به سال گذشته، اظهار کرد: امسال با توجه به پیش‌بینی‌های به عمل آمده، شاهد افزایش تعداد زائران اربعین نسبت به سال‌های گذشته بودیم و این نسبت در میان زائران غیر عراقی بیشتر مشهود است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,

وی افزود: بعد از مردم عراق، زائران ایرانی بیشترین شرکت کننده در مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی را تشکیل می‌دهند و این رقم در شکل‌گیری موکب‌های ایرانی نیز جلوه‌گر است و تا کنون شاهد همدلی و وفاق موکب‌های ایرانی با موکب داران عراقی بودیم.

رئیس شورای استان کربلا یکی از پیام‌ها و کارکردهای پیاده‌روی و زیارت اربعین را همدلی و وحدت در میان پیروان و محبان اهل بیت(ع) با محوریت سیدالشهدا(ع) دانست و تصریح کرد: موضوع اربعین حسینی یک واقعه جهانی و یک رویداد بی‌نظیر در حال گسترش است که آحاد دلسوختگان اهل بیت را در شهر کربلا در ایام اربعین گرد هم آورده است.

این مسؤول به بازدید خود از موکب‌های ایرانی در شهر کربلا اشاره کرد و خاطرنشان کرد: از حضور موکب‌ها و ستادهای مردمی ایرانی در کربلا که با جدیت و بدون در نظر گرفتن ملیت به خدمت‌رسانی مشغول هستند، استقبال می‌کنیم.

جاسم‌التمیمی موکب فاطمه الزهرا(س) مازندران را یک موکب جامع و کامل توام با مدیریت منسجم برشمرد و یادآور شد: برادران ایرانی به ویژه موکب مازندران با مدیریتی سازمان یافته با داشتن کمترین امکانات خدمات مطلوب و شایسته‌ای در حوزه اسکان و پذیرایی زائران ارائه می‌دهند.

وی با ابراز تمایل برای تهیه امکانات در زمینه آموزش موکب‌داری برای موکب‌داران عراقی، گفت: یکی از نیازهای خدمات‌رسانی شایسته زائران اربعین، تبادل تجربیات موکب‌داری و کارهای ستادی است و حاضر به همکاری با طرف‌های ایرانی در کنار برادران عراقی برای انتقال تجربیات هستیم.

رئیس شورای استان کربلا با بیان این که دشمنان اسلام از نزدیکی دو ملت ایران و عراق ناراحت و نگران هستند، تصریح کرد: باید دو ملت ایران و عراق همدلانه بر اساس اشتراکات دینی، مذهبی و ریشه‌های عمیق پیوند دهنده دو ملت زمینه استحکام،انسجام و برادری را در بین خود فراهم کنند.

این مسؤول اضافه کرد: تکریم زائران سیدالشهدا(ع) از نگاه مردم عراق بسیار مهم است و خوشحال هستیم که در موکب فاطمه الزهرا(س) مازندران خدماتی متنوع توام با تکریم زائران انجام می‌شود.

جاسم‌التمیمی افزود: یکی از خدمات بسیار مهم و چشمگیر موکب مازندران خدمات درمانی توسط پزشکان ایرانی است که در کنار پزشکی مدرن به حوزه پزشکی سنتی و ماساژ درمانی هم توجه می‌کنند.

این مقام عراقی با اشاره به مزین شدن نام حسینیه بزرگ این موکب به نام شهید حججی، تصریح کرد: رزمندگان ایرانی با یاری دو ملت عراق و سوریه در مقابل گروه‌های تروریستی قرار گرفتند و با تقدیم شهدای افتخار آفرین در جبهه مقاومت، اضمحلال تروریست‌های تکفیری‌ را فراهم کردند.

وی از سفر آینده خود به استان مازندران برای بررسی قابلیت‌های توسعه همکاری‌های اقتصادی و فرهنگی خبر داد و گفت: میزان همکاری و مشارکت مردم ایران و عراق با توجه به سابقه تاریخی و ظرفیت‌های دو کشور مطلوب نیست و باید زمینه توسعه همکاری ها فراهم شود.

دبیر ستاد اربعین راهیان کربلا مازندران نیز با تقدیر از حضور رئیس شورای استان کربلا و مساعدت مسؤولان عراقی، اظهار کرد: خدمات انجام شده از سوی موکب‌های ایرانی در قبال خدمات مردم و دولت عراق به زائران اربعین ناچیز است و امیدواریم با مساعدت دولت محلی عراق، زمینه‌های افزایش خدمات رسانی به زائران اربعین بدون در نظر گرفتن ملیت‌ها تا سقف اسکان روزانه 10 هزار نفر صورت گیرد.

محمدحسین طبرستانی افزود: در موکب فاطمه الزهرا(س) مازندران پذیرش زائران از کشورهای مختلف انجام می‌شود و هیچ تفاوتی بین زائران از نگاه خادمان این موکب وجود ندارد زیرا رسالت اصلی این موکب خدمتگزاری به زوار و مجاورین حرم سیدالشهدا(ع) است.

دبیر ستاد اربعین راهیان کربلا مازندران با اشاره به تقدیم نذورات اربعین و هدایای مردم مازندران به موکب های عراق، تصریح کرد: برنج‌های اهدایی کشاورزان مازندران برای اربعین حسینی در جهت تهیه غذا برای زائران اربعین در بین برخی از موکب‌های عراقی توزیع شد و در کنار آن هدایایی از سوی کودکان مازندران برای کودکان زائر عراقی هم توزیع می‌شود.

وی با بیان برخی برنامه‌های فرهنگی در این موکب، گفت: نماز جماعت در سه وقت شرعی در حسینیه شهید حججی موکب فاطمه الزهرا(س) مازندران همراه با مراسم عزاداری و زیارت‌های سفارش شده از سوی اهل بیت(ع) برگزار می‌شود و شاهد حضور زائران و مسؤولان عراقی در این مراسم نیز هستیم.
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
 
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه