اخبار داغ

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان کرمان؛

130 هزار نفر عضو فعال کتابخانه های عمومی استان کرمان هستند/ 24 آبان عضویت در کتابخانه های استان کرمان رایگان است

130 هزار نفر عضو فعال کتابخانه های عمومی استان کرمان هستند/ 24 آبان عضویت در کتابخانه های استان کرمان رایگان است
مدیر کل کتابخانه های عمومی استان کرمان گفت: عضویت رایگان در هفته کتاب از دیگر برنامه های ماست که سال گذشته 30 هزار نفر عضو کتابخانه های استان شدند که احتمالا امسال روز 24 آبان انجام می شود و مردم می توانند با مراجعه به کتابخانه ها به صورت رایگان عضو شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آرمان کرمان، محمد جواد حسین زاده در نشست خبری هفته کتاب و کتاب خوانی استان کرمان اظهار کرد: یکی از دستگاه هایی که به صورت مستقیم بحث کتابخوانی را دنبال می کند اداره کل کتابخانه های عمومی استان است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آرمان کرمان,

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمان با بیان اینکه استان کرمان یک استان فرهنگی است عنوان کرد: در حال حاضر 132 کتابخانه عمومی در استان کرمان داریم که بیش از یک میلیون و 600 هزار کتاب در این کتابخانه ها وجود دارد.

,

130 هزار نفر عضو فعال در کتابخانه های عمومی استان کرمان داریم

, 130 هزار نفر عضو فعال در کتابخانه های عمومی استان کرمان داریم, 130 هزار نفر عضو فعال در کتابخانه های عمومی استان کرمان داریم,

حسین زاده در ادامه عنوان کرد: بیش از 130 هزار نفر عضو فعال کتابخانه های عمومی استان هستند و در حال حاضر به صورت میانگین در سطح استان به ازای هر 20 هزار و 370 نفر یک کتابخانه عمومی و به ازای هر 100 نفر، 2 متر فضای کتابخانه ای داریم.

,

وی عنوان کرد: سال گذشته بیش از 2 میلیون و 900 هزار نفر به کتابخانه ها مراجعه که بیش از یک و ملیون 470 هزار جلد کتاب از کتابخانه های استان کرمان به امانت رفته است و در شش ماهه اول امسال نیز بیش از یک میلیون 500هزار نفر به کتابخانه ها مراجعه و بیش از 600 هزار جلد کتاب از کتابخانه های استان امانت گرفته شده است.

,

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان کرمان در ادامه عنوان کرد : بیش از 400 نفر نیروی متخصص در کتابخانه به مردم خدمات ارائه می کنند و سعی کردیم فضای کتابخانه را به سمت کارکرد مراکز فرهنگی ببریم و فعالیت های متعددی در طول سال برای کتابخانه پیشبینی شده است.

,

حسین زاده تصریح کرد: اگر ما به دنبال ترویج فرهنگ کتابخوانی هستیم از کودکان و نوجوانان باید این کار را شروع کرد که بخش کودک در همه کتابخانه های استان راه اندازی شده و بیش از 100 هزار جلد کتاب کوک و نوجوان خریداری کردیم.

,

وی راه اندازی بخش شهدا در کتابخانه های استان را یکی دیگر از فعالیت های ابتکاری این اداره کل برشمرد و افزود: چند سالی می شود که بخش کتب شهدا به عنوان یک کار نو رد کتابخانه های استان رد حال اجراست و کتاب هایی که در این عرصه چاپ شده است جمع آوری و در اختیار مردم قرار می دهیم.

,

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان کرمان بیان کرد: با توجه به اینکه کرمان از جمله استان هایی است که در طول سال کتاب های متعددی توسط مولفین و ناشرین کرمانی چاپ می کند ، یک ظرفیتی در کتابخانه های کرمان ایجاد کرده است که بخش کتب کرمان شناسی را داشته باشیم.

,

حسین زاده ادامه داد: همانطور که قبلا اعلام کرده بودیم بخش نابینایان را به زودی در کتابخانه های استان کرمان خواهیم داشت که با کمک شرکت سامسونگ بخش نابینایان کتابخانه مرکزی کرمان بازسازی می شود و هم چنین تا یک ماه آینده کتابخانه دیجیتال بخش کودک و بزرگسال را صورت خاص در کرمان راه اندازی خواهد کرد.

,

تا کنون 30 باب کتابخانه خیر ساز در استان کرمان راه اندازی شده است

, تا کنون 30 باب کتابخانه خیر ساز در استان کرمان راه اندازی شده است, تا کنون 30 باب کتابخانه خیر ساز در استان کرمان راه اندازی شده است,

وی خیرین کتابخانه ساز را یکی از ظرفیت های خوب استان کرمان برشمرد و خاطر نشان کرد: تا کنون 30 باب کتابخانه خیر ساز در استان کرمان راه اندازی شده است که 17 هزار متر مربع از فضای کتابخانه ای استان را خیرین ساخته اند.

,

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان کرمان خاطر نشان کرد: مردم کرمان در طول سال، کتاب های متعددی را به کتابخانه های استان اهدا می کنند که از ابتدای امسال تا کنون مردم بیش از 20 هزار جلد کتاب اهدا کردند که آن ها را در قالب برنامه نذر کتاب به مناطق جنوبی استان که امکانات و کتاب های کمتری ارسال می شود.

,

حسین زاده تاکید کرد: بحث عضویت رایگان در هفته کتاب از دیگر برنامه های ماست که سال گذشته 30 هزار نفر عضو کتابخانه های استان شدند که احتمالا امسال روز 24 آبان انجام می شود و مردم می توانند با مراجعه به کتابخانه ها به صورت رایگان عضو شوند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه