اخبار داغ

کارشناس مسائل سیاسی مطرح کرد:

اربعین تا عمق نیویورک و کاخ سفید هم رفته است/اربعین فریاد علیه ظلم است

اربعین تا عمق نیویورک و کاخ سفید هم رفته است/اربعین فریاد علیه ظلم است
کارشناس مسائل سیاسی گفت: پدیده اربعین یک پدیده چند وجهی است یعنی هم ادامه عاشورا است و هم مقدمه ظهور است، پس باید گفت اربعین نقش خودش را به خوبی ایفا کرده است و اگر در برخی حوادث و افت و خیزها در جهان بشری چند صباحی هم منتهی به تعطیلی شود اما صدای اربعین امروز به کاخ سفید هم رسیده است، امروز صدای اربعین به نیویورک و مسکو و تا عمق اروپا و آفریقا رفته است و دیگر نمی توان آن را خاموش کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام حسن غفاری فر کارشناس مسائل سیاسی و بین المللی در گفتگو با خبرنگار انقلاب نیوز اظهار داشت: وقتی در منابع بسیار معتبر تاریخی شیعی و غیر شیعی به مقوله توبه حضرت آدم می رسیم می بینیم پدیده حسین بن علی(ع) پدیده ویژه ای است یعنی از ابتدای خلقت نقش امام حسین(ع) مشخص است و وقتی به ابتدای امامت هم می رسیم معروفترین داستان برای حضرت امیرالمومنین(ع) زمانی است که هنگام عبور از منطقه کربلا حضرت علی(ع)  صحنه عاشورا را ترسیم می کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, انقلاب نیوز,

وی بین داشت: در زمان حال هم مشاهده می کنیم که هالیوود در حال خلق و شبیه سازی نحوه کشته شدن و ظهور حضرت عیسی(ع) با پدیده سید الشهدا و حضرت حجت (ع) است، این سه تاریخ زمانی را وقتی به هم متصل می کنیم می بینیم که عاشورا و قیام امام حسین(ع) یک مسئله مقطعی ، دست ساز، جعلی و حکومتی نیست بلکه صرف نظر از منابع دینی نشان از فطری بودن این مسئله است که از عمق جان انسان بر می آید و غرب مدرن هم برای نجات خودش به این مسئله و پدیده امام حسین(ع) پناه آورده است.
,
,

اربعین فریاد علیه ظلم و ظالمان است
,
, اربعین فریاد علیه ظلم و ظالمان است,

کارشناس مسائل سیاسی تاکید کرد: با پذیرش این مطلب باید دید امام حسین(ع) چگونه می تواند مرتب در زمان ها و مکان های مختلف احیا شود، قیام امام حسین(ع) و پدیده عاشورا داری دو مقطع است، یک مقطع جهاد، مبارزه و جنگیدن و جهاد اصغر و به عبارتی جنگ سخت است، اما مقطع و بخش دوم پدیده عاشورا جنگ نرم، افشاگری حرکت در مسیر حق و فریاد برعلیه ظالم است که در روز اربعین مطرح می شود.
,
,

غفاری فر بیان داشت: نه تنها پدیده بشر با امام حسین(ع) و حضرت حجت(عج) مطرح می شود بلکه خود قیام امام حسین(ع) به دو پدیده عاشورا و اربعین تقسیم می شود در ایام دهه محرم مردم ارتزاق می کنند یعنی رزق فکری معنوی و اندیشه ای عاشورا را کسب می کنند و در اربعین بازخورد آن را نشان می دهند در واقع اربعین بازخورد دهه محرم در سراسر جهان اسلام است، مردم آنچه را که در محرم آموخته اند در اربعین عملی می کنند.
,
,

وی افزود: نکته بعدی که باید گفت این است که پدیده اسلام یک پدیده فرهنگی است یعنی در عین اینکه جهاد در عمق جان اسلام است اما در اسلام  جهاد فرهنگی مقدم بر جهاد نظامی است لذا رسول اکرم(س) با "قولوا لا اله الا لله تفلحوا" وارد شدند  یعنی حرکت اجتماعی پیامبر با شعار فرهنگی بود اما با معاندین و معارضین با اسلحه برخورد می کند اما با بدنه جامعه با اسلحه برخورد نمی کند.
,
,

اربعین مقدمه ظهور حضرت حجت است
,
, اربعین مقدمه ظهور حضرت حجت است,

استاد حوزه و دانشگاه خاطر نشان کرد: پدیده اربعین بخش ابتدایی حرکت پیامبر(ص) است و ظهور حضرت حجت(عج) و مبارزه با دشمن بخش بعدی حرکت پیامبر اسلام(ص) است پس باید با  پدیده اربعین پیام همه انبیا و پیام معنوی حضرت محمد(ص) را به گوش جهانیان برسانیم تا حجت بر مردم تمام شود.
,
,

کارشناس مسائل سیاسی گفت: پدیده اربعین یک پدیده چند وجهی  است یعنی هم ادامه عاشورا است و هم مقدمه ظهور است، پس باید گفت اربعین نقش خودش را به خوبی ایفا کرده است و اگر در برخی حوادث و افت و خیزها در جهان بشری چند صباحی هم منتهی به تعطیلی شود اما صدای اربعین امروز به کاخ سفید هم رسیده است، امروز صدای اربعین به نیویورک و مسکو وتا عمق اروپا و آفریقا رفته است و دیگر نمی توان آن را خاموش کرد.
,
,

وی خاطر نشان کرد: اینکه می گویند اسلام با امام حسین(ع) بقا پیدا می کند همین مسئله است امام حسین(ع) به سراسر عالم رفته است و امروزه اربعین یک پدیده جهانی است و نقش خودش را به درستی ایفا می کند، از عصبانیت دشمنان و دوست نماها می شود عمق این مسئله و تاثیر اربعین را متوجه شد.
,
,

غفاری فر تصریح کرد: آنهایی که اهل انصاف هستند را دعوت به یک نگاه آماری می کنیم آمار شرکت کنندگان ایرانی پیاده روی اربعین بیش از دو میلیون است و کل پیاده روی کننده گان اربعین قریب 20 میلیون نفر است. فرهیخته ترین شخصیت های مدیریتی قبول دارند که اگر هر پدیده مدیریتی در حوزه عظیم اجتماعی بتواند به 70 درصد اهداف خودش برسد، این یک معجزه است. با توجه به این نکته، اگر ما 70 درصد طرف اثباتی را در نظر بگیرم میشود  ۱۴ میلیون و در مقابل یعنی طرف سلبی آن 30 درصد است که میشود ۶ میلیون نفر و طرف ایرانی می شود ۶۰۰ هزار نفر، در حالی که هر محقق شرکت کننده در اربعین بخصوص جستجو گر در سراسر مسیر، در می یابد که به هیچ وجه بخودش اجازه نمی دهد، که مدعی شود این تعداد افراد در خلاف جهت اصلی اربعین هستند، بله بدلیل متعالی بودن، و ذو مراتب بودن این مسیر متعالی، از کمترین درصد همراهی با هدف تا بالاترین همراهی با هدف حضور دارند.
,
,

چشم همه به گنبد بین الحرمین است
,
, چشم همه به گنبد بین الحرمین است,

عضو موسسه امام خمینی بیان داشت: ممکن است کسانی که سوء ظن هم دارند در مسیر حرکت به افرادی مواجه شوند که دور از شان اصلی اربعین حرکت می کنند هیچ کسی این مسئله را انکار نمی کند اما در مجموع وقتی که نگاه می کنیم چشم همه به گنبد بین الحرمین است یعنی همه آنهایی که از نقاط مختلف دنیا از منزل راه می افتند تا نزدیکترین نقطه کربلا چشمشان به بین الحرمین است این نگاهی که دارند و برایش حرکت می کنند اهداف دیگررا در حاشیه قرار دارد.
,
,

غفاری فر تاکید کرد: ممکن است برخی ها برای آرزوهای مادی و دنیایی در این مسیر حرکت کنند اما در نهایت نگاهشان به گنبد سید الشهدا است، مثل انسانی که نیاز به یک آرامش روانی دارد کنار دریا قرار می گیرد ممکن است به عمق دریا نیندیشد اما با دریا به آرامش میرسد ممکن است برخی از انسانها به عمق پدیده عاشورا و اربعین نیندیشند اما با عاشورا به آرامش میرسند مسئله ای که برای انسانهای منصف آشکار است.
,
,

کارشناس مسائل سیاسی و بین المللی افزود: اما انسانهایی که نا منصف هستند که در پدیده های اجتماعی مگس صفت هستند دقیقا همواره در این مسائل شغل مگس را داشتند و می گردد تا در یک پدیده مهم و تاثیر گذار نقاط ضعف را برجسته کنند اما آنهایی که امروز پدیده اربعین را زیر سوال می بردن بدانند که سالهاست افرادی پیش از اینها آمدند و رفتند اما آنچه که باقی ماند حقانیت اسلام ، و اهل بیت و شیعیان بخصوص مردم ایران بوده و است.
,
,

 
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه