اخبار داغ

سخنگوی وزارت خارجه در گفتگو با دانا:

تحریم های جدید برای ایجاد فشار روانی بر ایران است/نگرانی آمریکا از جایگاه برتر ایران در منطقه/ آمریکا با تحریم ایران خودزنی می کند/ در زمان مناسب پاسخ این تحریم ها را می دهیم

تحریم های جدید برای ایجاد فشار روانی بر ایران است/نگرانی آمریکا از جایگاه برتر ایران در منطقه/ آمریکا با تحریم ایران خودزنی می کند/ در زمان مناسب پاسخ این تحریم ها را می دهیم
بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه کشور گفت: نگرانی امروز آمریکا گشایشی است که در روابط سیاسی ایران با سایر کشورها ایجاد شده است و آمریکا نگران است که ایران با توجه به جایگاه و موقعیت برتری که در منطقه دارد، در حوزه اقتصادی نیز علاوه بر استفاده از امکانات داخلی خود که در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی است، بتواند در اقتصاد بیرونی و خارجی خود موفقیت هایی را به دست آورد.
[

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه کشور در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در خصوص سفر روسای جمهور روسیه و آذربایجان گفت: سفر جدید پوتین و رئیس جمهور آذربایجان بلافاصله بعد از این تحریم ها به ایران، موضوعیتی با وضع تحریم های جدید آمریکا علیه ایران نداشته و در حقیقت این یک اجلاس سه جانبه بود که دور اول آن سال گذشته در باکو برگزار شد و دور بعدی در روسیه برگزار می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

سخنگوی وزارت امور خارجه کشور با اشاره به گفتگوهای سه جانبه و دو جانبه هم در سفر اخیر پوتین و رئیس جمهور آذربایجان به ایران تصریح کرد: این سفر از قبل تعیین شده بوده و ربطی به اقدامات جدید ایالات متحده آمریکا ندارد، اما قطعا در اجلاس سه جانبه تهران در خصوص برجام و تحولات جهانی گفتگوهایی انجام شده و به ویژه گفتگوهای موثری با طرف روسی در خصوص مسائل منطقه ای صورت گرفته است.

,

قاسمی در خصوص تحریم های جدید و نام هایی که از سوی وزارت خزانه داری آمریکا اعلام شده است بیان داشت: اقدامات جدید آمریکا مبنی بر تحریم اشخاص جدید، حرکت نابخردانه ای است که بر اساس سیاست های غلط گذشته در حال ادامه پیدا کردن است و نشان می دهد که دولت آمریکا به ویژه دولت جدید هنوز متوجه واقعیت های جهان و منطقه نشده اند و خودشان را در دهه های گذشته می بینند.

,

وی با بیان اینکه مقامات آمریکا امروز فراموش کرده اند که کشور آمریکا یک کشور تنهایی است که روز به روز منزوی تر می شود، عنوان کرد: آمریکا امروز تنها می تواند به عنوان یک کشور عضو در سازمان ملل فعالیت کند و حق و حقوق بیشتری نسبت به این مساله در جهان ندارد.

,

سخنگوی وزارت امور خارجه کشور با تاکید بر اینکه تحریم های جدید آمریکا علیه ایران بیشتر جنبه سیاسی دارد خاطرنشان کرد: این تصمیمات بعد از اینکه سیاسی هستند، جنبه تخریبی داشته و برای ایجاد فشار روانی بر ایران صورت گرفته است.

,

قاسمی عنوان کرد: نگرانی امروز آمریکا گشایشی است که در روابط سیاسی ایران با سایر کشورها ایجاد شده است و آمریکا نگران است که ایران با توجه به جایگاه و موقعیت برتری که در منطقه دارد، در حوزه اقتصادی نیز علاوه بر استفاده از امکانات داخلی خود که در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی است، بتواند در اقتصاد بیرونی و خارجی خود موفقیت هایی را به دست آورد.

,

وی افزود: سعی ترامپ از ابتدا این بوده است که با ایجاد یک فضای روانی علیه ایران در عرصه جهانی، صاحبان صنایع، بانکها، بنگاه های اقتصادی و مالی را نسبت به آینده ایران نگران کرده و آنها را برای همکاری با ایران بر سر یک دوراهی قرار دهد.

,

سخنگوی وزارت امور خارجه کشور خاطرنشان کرد: در جهان امروز و با توجه به وضعیت دنیا، شاهد هستیم که به لحاظ توسعه ارتباطات و شناختی که همه کشورها در جهان نسبت به یکدیگر دارند، سیاست های آمریکا را به طور کامل می شناستند و از این رو می بینیم که امروز کشور های مختلف دنیا نسبت به برجام و سیاست های آمریکا موضع مشخص و واحدی دارند.

,

قاسمی تاکید کرد: این سیاست های غلط در آمریکا الزاما نسبت به ایران نبوده و نسبت به کشورهای غرب آسیا، اروپا، آفریقا، چین، روسیه و خیلی از کشورهای دیگر وجود دارد و نشان می دهد آمریکا با عدم درک درست خود از جهان و درک ناصحیح واقعیت ها، به سمت یک خودزنی و خود انزوایی حرکت می کند.

,

وی در ادامه گفت: توصیه ما به آمریکا این است که در یک فضای واقعی و واقع بینانه سعی کنند سیاست های دقیقی را اتخاذ کنند که امروز به خاطر دیروز مجدداً احساس پشیمانی و ندامت نکنند همانگونه که در دهه های گذشته دچار خطاهای راهبردی و استراتژیک در افغانستان، عراق و ... شدند و امروز وضعیت خطرناک و پیچیده ای را برای خود به وجود آوردند که باید تاوان آن را پرداخت کنند.

,

سخنگوی وزارت امور خارجه کشور با بیان اینکه آمریکا به عنوان کشوری که با عهد شکنی های خود و عدم اجرای دقیق برجام انجام می دهد، خطاهای بسیاری را انجام می دهد تصریح کرد: کاری که وزارت امرو خارجه انجام می دهد رصد اقدامات آمریکا است و آنها را به هیات عالی نظارت بر برجام انتقال می دهد و به صورت روزانه گزارشی در این خصوص تهیه می کند و در نهایت هیات عالی نظارت بر برجام تصمیمات خود را اتخاذ می کند و در نهایت این سیاست و اتفاقات در زمان خود اجرا می شود و حتی اگر رسانه ای نشود، پاسخ بدعهدی های آمریکا و کارشکنی های آنها را در جای خود و در زمان خود به صورت قاطع خواهیم داد.

,

سیده راضیه طاهریان

,

انتهای پیام/ط

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه