اخبار داغ

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس مطرح کرد:

استعفای عجیب حریری با هدف تشدید بحران در لبنان صورت گرفته است/نقشه های عربستان برهم زننده صلح و آرامش کشورهای منطقه است

استعفای عجیب حریری با هدف تشدید بحران در لبنان صورت گرفته است/نقشه های عربستان برهم زننده صلح و آرامش کشورهای منطقه است
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نقشه های عربستان برهم زننده صلح و آرامش کشورهای منطقه است، گفت: استعفای عجیب حریری با هدف تشدید تنش در لبنان صورت گرفته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیدحسین نقوی حسینی در گفتگو با خبرنگار قم فردا  با اشاره به استعفای سعدحریری در عربستان، اظهار داشت: یکی از عجایب عرصه سیاست هم استعفای سعد حریری می باشد که نخست وزیر کشوری به کشور دیگری برود و آنجا استعفا بدهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا, قم فردا, قم فردا, قم فردا,

وی ادامه داد: بعد از برگزاری انتخابات لبنان و شکل‌گیری دولت این کشور، چند ماهی رکود به وجود آمد و اندکی شرایط دولت بحرانی شد تا حزب الله وساطت کرد و با نقش مثبتی که ایفا کرد سعد حریری نخست وزیری را پذیرفت و دولت شکل گرفت و لبنان بحران را پشت سر گذاشت.

,

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: اما این اتفاق برای بعضی از بازیگران منطقه ای مثل عربستان سعودی خوشایند نبود چون عربستان سعودی خواهان آرامش و گذران امور به‌طور منطقی در لبنان نیست و وجود بحران و درگیری و تنش در این کشور به نفع عربستان می باشد.

,

وی با اشاره به اینکه عربستان به دنبال صلح و آرامش در منطقه به ویژه لبنان و فلسطین نیست، خاطرنشان کرد: به همین جهت از آن زمان عربستان فعال شد و سعی کردند این آرامش به دست آمده را به نوعی دچار خدشه کند و این رفت و آمد ها و گفتگو ها و مذاکرات نتیجه داد.

,

نقوی حسینی در ادامه ابراز داشت: در یک ماه گذشته، سعد حریری نشست ها، مذاکرات و رفت آمدهای  بسیاری را با مقامات عربستان داشته است و در نهایت هم آنها برای از بین بردن آرامش در این کشور سعد حریری را مجبور و قانع به استعفا کردند و او هم استعفا داد.

,

وی بیان داشت: جمهوری اسلامی ایران این اقدام را در جهت مصالح و منافع منطقه و آرامش لبنان نمی داند و معتقد است این نوع حرکت ها باعث برهم زدن آرامش می شود و این مسیری را که عربستان در حال طی کردن است را مسیر عقلانی نمی داند.

,

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: حمله عربستان به یمن، لشکری کشی به بحرین و ایجاد بحران در لبنان، حمایت از گروه های تروریستی مانند داعش و القاعده و این گونه حرکت ها نه تنها کمکی به آرامش منطقه نمی کند بلکه برهم زننده صلح و آرامش کشورها و منطقه می باشد.

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه