اخبار داغ

تجمع بزرگ جاماندگان اربعین در فیروزکوه

تجمع بزرگ جاماندگان اربعین در فیروزکوه
مردم شهرستان فیروزکوه به مناسبت اربعین حسینی از مقابل مسجد موسی ابن جعفر(ع) این شهرستان به سمت آستان مقدس امامزاده اسماعیل (ع) راهپیمایی کردند و به عزاداری پرداختند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به‌نقل از پایگاه خبری دیمه نیوز، مردم شهرستان فیروزکوه در تجمع بزرگ جاماندگان اربعین حسینی مسیر مسجد موسی ابن جعفر علیه‌السلام تا آستان مقدس امامزاده اسماعیل علیه‌السلام این شهرستان را پیاده روی کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پایگاه خبری دیمه نیوز,

حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیلی، امام جمعه شهرستان فیروزکوه، طی سخنانی در این مراسم ضمن عرض تسلیت به مناسبت اربعین حسینی گفت: امام حسن عسگری علیه‌السلام در سخت ترین شرایطی که داشتند، علائم شیعه را در پنج مورد بیان کردند؛ ایشان با این بیان به شیعیان گرا دادند؛ شیعه از نظر ایشان کسی است که در روز ۵۱ رکعت می‌خواند؛ زیارت اربعین می‌خواند؛ انگشتر عقیق در دست راست خود می‌گذارد؛ شیعه بر تربت سیدالشهدا سجده می‌گذارد؛ بسم‌الله الرحمن الرحیم را در نمازهای یومیه بلند ادا می‌کند.

,

وی در ادامه اذعان داشت: در خصوص زیارت اربعین باید توجه داشت که مبنای پیاده روی در این روز در شهرهای مختلف کشور و هم چنین پیاده روی مردم سراسر جهان از نجف به سمت کربلا چیست؟ اولین کسی که از مدینه تا کربلا حرکت کرد، روز اربعین به کربلا رسید؛ جابرابن انصار نابینا و پیر بود و دقت کنید که این مسائل مانع رفتن به زیارت امام حسین علیه‌السلام نمی‌شود؛ طبق گفته علامه مجلسی زیارت اربعین بر هر مسلمان شیعه واجب است و ثواب آن برابر با زیارت مکه مکرمه است؛ یک بار بر هر مومن و شیعه‌ای واجب است؛ باید از خود سوال کرد که چه سری در این زیارت است؟

,

امام جمعه شهرستان فیروزکوه خاطرنشان کرد: در اربعین اول سر امام علیه‌السلام به بدن ایشان ملحق شد؛ حرکت اربعینی به ما می‌گوید شعار شیعیان باید چنین باشد که نه آسیا بلکه اروپا باید شیعه علی علیه‌السلام شود؛ حسین خون خود را داد و از همه چیز خود گذشت تا مردم از جهالت دشمنان آگاه شوند و بصیرت یابند؛ هدف این اربعین نجات مردم از دودلی، دوراهی و جهالت است.

,

انتهای خبر/ م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه