اخبار داغ

موکب سیدالشهداء با اسکان روزانه 3هزار زائر در نجف اشرف+تصاویر

موکب سیدالشهداء با اسکان روزانه 3هزار زائر در نجف اشرف+تصاویر
موکب سیدالشهداء بندرعباس در نجف اشرف تنها موکب استان هرمزگان در طبقه منفی 2 صحن حضرت زهرا(س) است که روزانه به بیش از 3 هزار زائر خدمات ارائه می دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ موکب سید الشهدای بنرعباس تنها موکب استان در نجف اشرف و در طبقه ی منفی 2 صحن تازه احداث حضرت زهرا(س) واقع شده است که روزانه به زائرین زیادی از استان هرمزگان و سایر نقاط کشور خدمات می دهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,


با برپایی این موکب زائران هرمزگانی و حتی زائران از استان های همجوار قبل از آغاز پیاده روی در این مکان اسکان داده و پذیرایی می شوند تا این زائران پس از رفع خستگی و زیارت حضرت امیرالمومنین (ع) برای شرکت در بزرگترین پیاده روی جهان آماده حرکت شوند.

,
,


حجت شعبانی مسئول اجرایی موکب سید الشهداء بندرعباس در نجف اشرف در گفتگو با هرمز گفت : موکب سید الشهداء تنها موکب استان هرمزگان در این شهر و در جوار بارگاه ملکوتی حضرت امیرالمومنین (ع) است که 5 روز از راه اندازی آن می گذرد.

, ,
,

وی افزود : در این موکب 25 نفر از برادران و همچنین 9 نفر از خواهران هرمزگانی برای خدمت به زائرین حضور دارند و از تنها موکب استان در شهر نجف به زائرین ،خدماتی از قبیل اسکان و پذیرایی در سه وعده غذایی ارائه کنند.

,


مسئول اجرایی موکب سیدالشهدای نجف در ادامه به فعالیت روزانه خادمین اشاره و اظهار کرد: هر 24 ساعت به 3 هزار نفر از زائرین ابا عبدالله الحسین (ع) خدمات می دهیم که کلیه این خدمات و اقدامات انجام شده فقط توسط هرمزگان است و از استان های دیگر هیچ کمکی دریاقت نکرده ایم.

, ,
,

حجت شعبانی تصریح کرد: خواهران خادم در این موکب علاوه برپخت سه وعده غذایی برای پذیرایی فعالیت های دیگری هم چون چخت نان محلی و سنتی از جمله سوراغ و مهیاوه را هم برای علاقمندان انجام می دهند که با توجه علاقه بسیار هرمزگانی ها به این نوع غذا و نان محلی مورد استقبال قرار گرفته است .

,

, ,

وی یادآور شد: برنامه های فرهنگی زیادی از جمله سخنرانی ،برگزاری نماز جماعت،روضه خوانی و توزیع اقلام فرهنگی ،ایستگاه صلواتی به صورت مداوم از جمله اقدامات فرهنگی است که در موکب سیدالشهدای بندرعباس برگزار می شود.

,

مسئول اجرایی موکب سیدالشهدای بندرعباس در شهر نجف اشرف در پایان خاطر نشان کرد:این موکب متفاوت با موکب های سایر استان هاست و محل اسکان خواهران و برادران جدا می باشد که زائرین بتوانند به راحتی استراحت کنند و در روزهای آینده هم شاهد حضور جمع زیادی از دانشجویان استان هرمزگان جهت خدمت رسانی به زائرین اربعین حسینی در این موکب خواهیم بود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه