اخبار داغ

امام جمعه سابق جیرفت:

منشأ افتخارات حاج قاسم سلیمانی زندگی مومنانه پدرش است

منشأ افتخارات حاج قاسم سلیمانی زندگی مومنانه پدرش است
امام جمعه سابق جیرفت گفت: اگر امروز حاج قاسم منشا افتخارات و حسنات است این نتیجه زندگی مؤمنانه پدر است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  "صبح رابر"؛مراسم هفتمین روز درگذشت پدر بزرگوارسردار حاج قاسم سلیمانی همزمان با اربعین حسینی  با حضور مسئولین کشوری واستانی و جمع کثیری از مردم در روستای قنات ملک رابر برگزارشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, "صبح رابر",

حجت الاسلام عسکری امام جمعه سابق جیرفت  در این آیین ضمن  تسلیت سوگواری اربعین حسینی و هفتمین روز درگذشت پدر سردار سلیمانی  گفت: حضور بیش از ۲۰میلیون زائر در راهپیمایی بی نظیر اربعین حسینی ، تفکر و اندیشه شیعه  را بر همه اندیشه های فاسد و منحرف وارد می کند امیدواریم  پیرو و رهرو راه سالار شهیدان حسین بن علی (ع) باشیم.

,

وی با اشاره به  جایگاه پدر بر اساس آموزه های دینی و روایات افزود: در آیات بسیاری از قرآن مجید، مردمان به احسان به پدر و مادر سفارش شده در آیه ۸۳ سوره بقره، آیه ۳۶ سوره نساء، آیه ۱۵۱ سوره انعام، آیه ۲۳ سوره إسراء، آیه ۱۵ سوره أحقاف و آیه ۸ سوره عنکبوت. دراین ‏باره، پیامبر اکرم صلی ‏الله ‏علیه‏ و‏آله فرمود: من و علی دو پدر این امتیم.» بنابراین، همان‏گونه که پدر، اسباب پدید آمدن مادّی و فیزیکی ماست و حقوق بسیاری بر ما دارد، آن دو بزرگوار، پدید آمدن هویت دینی و معنوی ما هستند و ما وام‏دار حقوق عظیم معنوی آنان هستیم.

,

حجت الاسلام عسکری با اشاره به روایت امام سجاد علیه‌السلام  یاد آور شد: امام سجاد(ع) می فرماید: حق پدرت بر تو آن است که بدانی او اصل و ریشه توست؛ و تو فرع و شاخه او هستی؛ و اگر او نبود تو نبودی؛ پس هر وقت در خودت چیزی می بینی که موجـب پیدا شدن غرور در تو می گردد؛ متوجه باش که پدرت اصل و اساس آن نعمت است و خداوند را به خاطر این نعمت بزرگ ستایش کن و از او تشکر کن به اندازه نعمتی کـه به تو ارزانی نموده است و قوتی نیست مگر به قوت خداوند متعال.  پس هر خصلت خوشایندى که در خود دیدى بدان که ریشه آن نعمت در وجود تو، پدرت مى‌باشد.

,

, , ,

امام جمعه سابق جیرفت  با اشاره به رویکرد های متفاوت زندگی سیاسی، اقتصادی، مجاهدانه، عالمانه گفت: مرحوم حسن سلیمانی،  دارای زندگی مومنانه ای بود و خداوند اجر و مزد زندگی مومنانه را به وی اعطا کرد.
حجت الاسلام اصغر عسکری با اشاره به اینکه مرحوم حاج حسن سلیمانی یک زندگی مومنانه، پاک و پاکیزه ای داشت، تاکید کرد: برخی ها زندگی مجاهدانه ای دارند و اهل رزم و جهاد هستند که بسیار ارزشمند است و خداوند به آنها برتری و ارجحیت داده است و برخی نیز زندگی عالمانه ای دارند نیز از سوی خداوند درجاتی برای آنها تعیین شده است.
وی ادامه داد: برخی در زندگی رویکرد اقتصادی دارند و دنبال کار، تلاش و کارآفرینی هستند که کار آنها نیز بسیار ارزشمند است، انسان ها در زندگی جلوه هایی دارند و در جامعه در یک جهت می درخشند، برخی نیز زندگی هنرمندانه ای دارند.
حجت الاسلام عسکری با بیان اینکه مرحوم حسن سلیمانی از حیات طیبه ای برخوردار بوده است، گفت: این زندگی می تواند برای همه ما درس باشد.
وی افزود: اگر امروز حاج قاسم منشا افتخارات و حسنات است این نتیجه زندگی مؤمنانه پدر است.

,
,
,
,
,

حجت الاسلام عسکری تاکید کرد: طبق تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی حسنات، برکات و خیرات آن در نامه اعمال پدر مرحوم ایشان نیز ثبت خواهد شد.

,

حجت الاسلام عسکری گفت: دست انسان های مؤمن در دست خداوند است از اومراقبت می کند تا زندگی پاک و پاکیزه ای داشته باشد به مرحوم حسن سلیمانی یک فرزند شایسته و نسل پاک و یک سردار سرافراز عطا کرد که رهبر معظم انقلاب اسلامی از وی به عنوان سردار سرافراز یاد می کنند.

,

وی با تاکید بر اینکه خداوند اجر کسانی که زندگی طیب و مومنانه دارند را از بین نمی برد، گفت: داشتن فرزندانی عالم، قرآنی، مجاهد فی سبیل الله یا شهید پاداش زندگی مومنانه خانواده ها است.

,

, , ,

حجت الاسلام عسگری با اشاره به اربعین حسینی گفت : حضرت زینب(سلام الله علیها )  نزد بنی امیه هم نهضت رسواگری و هم نهضت بیدارگریرا انجام داد و هم طلسم ترس را شکست

,

وی در پایان هم به ذکر مصیبت پرداخت.

,

در این آئین میهمانانی از جمله سردار صدفی رئیس تبلیغات لشکر ۴۱ ثار الله،سردار مطهری جانشین ،جانشین فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان، رزم حسینی استاندار کرمان، محمد رضا پر ابراهیمی نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی و جمعی ازمسئولین استانی و  شهرستانی نیز حضور داشتند.

,

, , , , , , , , , , , , ,

 

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه