اخبار داغ

«لبیک یا حسین (ع)» در تهران طنین‌انداز شد

«لبیک یا حسین (ع)» در تهران طنین‌انداز شد
عاشقان سیدالشهدا(ع) در تهران همنوا با زینب کبری(س) ندای “لبیک یا حسین” سر دادند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آفتاب ری، همزمان با چهلمین روز از عزاداری سید و سالار شهیدان، عزاداران حسینی از مبادی تعریف شده از جمله میدان امام حسین(ع) به سمت حرم مطهر حضرت عبدالعظیم(ع) حرکت کرده و از ساعات اولیه صبح امروز شهرری میزبان خیل عظیم عاشقان اهل بیت علیهم السلام از تهران و شهرستانهای اطراف بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از , آفتاب ری, ، همزمان با چهلمین روز از عزاداری سید و سالار شهیدان، عزاداران حسینی از مبادی تعریف شده از جمله میدان امام حسین(ع) به سمت حرم مطهر حضرت عبدالعظیم(ع) حرکت کرده و از ساعات اولیه صبح امروز شهرری میزبان خیل عظیم عاشقان اهل بیت علیهم السلام از تهران و شهرستانهای اطراف بود.,

مراسم استقبال از اولین گروه از راهپیمایان اربعین حسینی در مبدا ورودی شهرری با حضور مسئولان استانی و شهرستانی با ذبح قربانی، دود کردن اسپند و ذکر صلوات و روضه حسینی برگزار شد.

,  اربعین ,

خیابان‌های فدائیان اسلام، کمیل، شهید رجایی، ورامین، شهید غیوری و بلوار سلمان فارسی از جمله مسیرهای پیاده روی اربعینحسینی به سمت حرم عبدالعظیم(ع) است که اقدامات ترافیکی، عمرانی ،خدمات شهری و اجتماعی برای خدمات رسانی بهینه به زائران در آنها انجام شده است.

,  اربعین,

در طول مسیر راهپیمایی ایستگاه های صلواتی با توزیع نذورات از مردم مومن و خداجو پذیرایی می کنند و همچنین ایستگاه های سلامت، واکس صلواتی و توزیع اقلام فرهنگی از جمله سربندهای حسینی و زیارتنامه اربعین در طول مسیرهای پیاده روی برای خدمت رسانی به زائران مستقر است.

,  اربعین ,

ادارات، مساجد، مدارس و سایر اماکن و مراکز دولتی در طول مسیر پیاده روی دایر بوده و انواع خدمات رفاهی مانند آب آشامیدنی و سرویس های بهداشتی را به زائران ارائه می دادند.

,

اقشار مختلف مردم در مراسم پیاده روی اربعین حضور دارند، در این میان حضور عرب های اهل کشور عراق درمراسم پیاده روی اربعین نیز قابل توجه است. عرب های کشور عراق که ساکن تهران هستند با همراهی مردم تهران در مراسم عزاداری امام حسین (ع) شرکت کردند.

,

اکیپ‌های امدادی هلال احمر و نیروهای بسیج، سپاه، ماموران نیروی انتظامی و راهنمایی و رانندگی حفظ نظم و امنیت مراسم و ارائه خدمات به راهپیمایان را بر عهده دارند و  ضمن همراهی عزاداران حسینی، مشغول انجام وظیفه خود جهت ایجاد امنیت برای زائران و برقراری نظم رفت و آمدها هستند.

,

سازمان بسیج رسانه استان تهران نیز در طول مسر راهپیمایی ادامه دهندگان اربعین حسینی با برپایی ایستگاه زیارتی و غرفه زیارت به نیابت و ایجاد ستاد خبری راهپیمایی عظیم جاماندگان اربعین حسینی تلاش دارد به همت اصحاب رسانه این استان ضمن پذیرایی از عاشقان آل الله گوشه ای از حضور حماسی و میلیونی ملت ایران را به تصویر بکشند.

,

مراسم سوگواری اربعین حسینی در حرم مطهر عبدالعظیم(ع) از ساعت 11:15 در حرم عبدالعظیم(ع) با قرائت قرآن آغاز و زیارت اربعینتوسط حاج احمد زین العابدین فرد قرائت شد وسپس نماز جماعت  ظهر و عصر با شکوه خاص اقامه شد.

,  اربعین ,  اربعین,

پس از پایان مراسم زائران توسط اتوبوس های درنظر گرفته شده توسط شهرداری به مقاصد خود برگشتند. 

,

بر اساس این گزارش، امسال حضور مردم بسیار چشمگیرتر از سالهای گذشته بود و افزایش 40درصدی داشت. 

,

         

, , , , , , , , , , ,

انتهای متن/*

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه