اخبار داغ

گزارش دانا از خطبه های نماز جمعه سراسر کشور؛

اربعین به حماسه ای ماندگار تبدیل شد/ فتنه ملک سلمان در پی احیای دوباره داعش است/آمریکا به نوکران خود هم وفا نمی کند

اربعین به حماسه ای ماندگار تبدیل شد/ فتنه ملک سلمان در پی احیای دوباره داعش است/آمریکا به نوکران خود هم وفا نمی کند
نماز جمعه 19آبان ماه سراسر کشور در حالی برگزار شد که ائمه جمعه در خطبه های خود بر موضوع پیاده روی اربعین حسینی و واکنش به تهدیدات عربستان پرداختند.
[

به گزارش خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نماز جمعه 19آبان ماه  سراسر کشور در حالی برگزار شد که ائمه جمعه در خطبه های خود بر موضوع پیاده روی اربعین حسینی و واکنش به تهدیدات عربستان پرداختند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 استان تهران

,  استان تهران,  استان تهران,
آیت‌الله خاتمی در نماز جمعه تهران:
, آیت‌الله خاتمی در نماز جمعه تهران:,
 
,
عربستان لبنان آشوب‌زده می‌خواهد/ تهدیدات عربستان بخواهد عملی شود سیلی سختی خواهد خورد
, عربستان لبنان آشوب‌زده می‌خواهد/ تهدیدات عربستان بخواهد عملی شود سیلی سختی خواهد خورد,
 
,
خطیب این هفته نماز جمعه با اشاره به ادعاهای ولیعهد سعودی گفت: این جوان ناپخته مدام ایران و حزب‌الله را تهدید می‌کند؛ دست بردارید از این حرف‌های بچه‌گانه اگر این حرف‌ها را ادامه دهید و بخواهید وارد عمل شوید سیلی خواهید خورد که نتوانید از جایتان بلند شوید.
,
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آیت‌الله سیداحمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران، اظهار داشت: زندگی ارزشی در طول تاریخ هزینه‌‌بر بوده و دشمنان به دنبال این هستند فرهنگ ما نمی‌توانیم را جا بیندازند و ما را تسلیم کنند. در حالی که خسته شدن و افسرده شدن در مسیر راه مؤمنین نیست.
,
 
,
وی با گرامیداشت یاد شهدای مرزبان در چالدران که در مصاف با ضدانقلاب به شهادت رسیدند، گفت: نیروهای مسلح ما با ایثار و فداکاری ایران را یک کشور نمونه در حوزه امنیت ساخته‌اند. 
,
 
,
خاتمی ادامه داد: اربعین یک حماسه بزرگ بی‌نظیر است و بیش از 20 میلیون نفر فرادین، فرامذهب، فراکشور، فراقوم و فرانژاد با نظم کاملاً خودجوش در این راهپیمایی شرکت کردند باید قدر این فرصت را بدانیم و اخلاق دینی و ایثارگری را حفظ کنیم و ناسپاسی است که از مردم عراق برای میزبانی زائرین تشکر نکنیم.
,
 
,
خطیب این هفته نماز جمعه تهران با اشاره به راهپیمایی جاماندگان اربعین در تهران، گفت: آنهایی که تهران و زیر پوست تهران را تحلیل می‌کنند جمعیت روز گذشته راهپیمایی میدان امام حسین تا حرم شاه‌عبدالعظیم را هم ببینند. زیر پوست تهران تدین و عشق به اهل بیت است و نباید ناهنجاری‌ها را بزرگ کنیم.
,
 
,
وی تأکید کرد: شرکت‌کنندگان در راهپیمایی روز گذشته تربیت‌شدگان مکتب هیهات من‌الذله هستند و اگر روزی دشمن بخواهد کمترین آسیبی به کشورمان بزند دندان‌های دشمن را در دهانش خرد می‌کند.
,
 
,
خاتمی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: از خبرهای چند روز اخیر خنثی شدن توطئه اسرائیل جدید در منطقه بود، همه‌پرسی در اقلیم کردستان توطئه‌ای بود برای اینکه اسرائیل جدید در منطقه ایجاد شود اما مسئولین ایرانی و عراقی سردسته این اقلیم را نصیحت کردند در حالی که او لجبازانه ایستاد و این همه‌پرسی را برگزار کرد.
,
 
,
وی افزود: بعد از برپایی همه‌پرسی سردسته اقلیم کردستان کاملاً فهمید که در میدان آمریکا و رژیم صهیونیستی بازی کرده و در منطقه‌شان با کمال وقاحت پرچم رژیم صهیونیستی را بلند کرده‌اند.
,
 
,
خطیب این هفته نماز جمعه، ادامه داد: درود بر دولت عراق که سریع جنبید و کرکوک را از دست آنها گرفت، کرکوک که روزی 35 هزار بشکه نفت آن غارت می‌شد و پولش به جای اینکه برای مردم هزینه شود در حساب شخصی می‌رفت. 
,
 
,
خاتمی گفت: به مسئولان جدید اقلیم کردستان می‌گویم که یکبار تجربه بس است حالا که تجربه گذشته شما شکست خورده با دولت یکپارچه عراق همراه شوید و بازیچه آمریکا و رژیم صهیونیستی نشوید. 
,
 
,
وی در ادامه سخنانش تصریح کرد: به فضل خدا طومار گروهک جنایتکار داعش در عراق و شام پیچیده شد، آنها که روزی آرزوی دولت بزرگ عراق و شام را داشتند و رفته‌اند و یک پرونده سراسر خیانت و جنایت برایشان باقی مانده است. 
,
 
,
خاتمی تأکید کرد: دنیا باید از نظام مقدس اسلامی، فتوای مرجعیت، دولت و ارتش عراق و حشدالشعبی و دولت سوریه و به خصوص از سردار سرافراز حاج قاسم سلیمانی که به خوبی مسئولیت مستشاری خود را انجام داد و این خطر را از کنار بشریت راندند تشکر کند. 
,
 
,
خطیب این هفته نماز جمعه تصریح کرد: غربی‌ها که ائتلاف ضدداعش تشکیل دادند ولی کاملاً عوام‌فریبی بود و هیچ کاری علیه داعش انجام ندادند حتی در مواقعی به داعش کمک هم کردند. اروپا و آمریکا داعش را می‌خواهند اما یک داعش مدیریت شده که فقط به ایران نیش بزند نه آنها.
,
 
,
وی در ادامه اظهار داشت: خیلی افراد نیش‌هایی زدند و می‌گفتند چه کار دارید که به آنجا وارد می‌شوید و مخارج ضدداعش را بر عهده می‌گیرید آنها که آن روز این حرف نادرست را می‌زدند امروز خوب می‌فهمند که اگر ایران به این عرصه ورود نمی‌کرد امروز باید با داعش در خیابان‌های تهران و دیگر شهرها می‌جنگیدیم.
,
 
,
خاتمی با اشاره به استعفای سعدحریری در عربستان گفت: عربستان با کمال پررویی یک دخالت صریح کرد و نخست‌وزیر کشور دیگری را فراخواند و در حبس برد و به او گفت استعفا دهد و متن استعفا هم آنچه که آنها تعیین کرده‌اند باشد این یعنی تحت‌الحمایگی و ذلیلانه‌تر از این کار نیست. البته نخست‌وزیر مستعفی لبنان هم می‌دانست که این بساط پیش‌ می‌آید و می‌توانست به آنجا نرود اما رفت و ذلت خود را نشان داد.
,
 
,
خطیب این هفته نماز جمعه ادامه داد: عربستان امیدها به لبنان داشته و دارد، عربستان، لبنان درهم ریخته و آشوب‌زده می‌خواهد و آرامش در لبنان منفور دولت جنایتکار عربستان است.
,
 
,
وی خاطرنشان کرد: آفرین به رهبر مجاهد حزب‌الله سیدحسن نصرالله که این قضایا را درست هدایت کرد و الان رئیس جمهور لبنان هم با او همراه است و امیدواریم این توطئه نیز در لبنان کور شود.
,
 
,
خاتمی در بخش پایانی خطبه‌های این هفته با اشاره به اوضاع کنونی عربستان اظهار داشت: دستگیری‌هایی که این روزها در عربستان صورت می‌گیرد و باقی جریان‌ها زیر سر جوان ناپخته‌ای است که الان ولیعهد است. شاهدیم که خدا دعای  اللهم اشغل الظالمین بالظالمین را در عربستان اجابت کرده است.
,
 
,
خطیب این هفته نماز جمعه ادامه داد: این جوان ناپخته یک میلیارد دلار به ترامپ داده تا از او حمایت کند که به پادشاهی برسد لذا امیدواریم این حوادث و زلزله‌ها در عربستان روزهای آخر عمر این حکومت جنایتکار باشد.
,
 
,
وی تأکید کرد: این جوان ناپخته مدام ایران و حزب‌الله را تهدید می‌کند از این حرف‌ها خجالت بکشید یمن را با خاک یکسان کردید و گویا خوراک شما کشتن آدمهاست اما بدانید که بزرگتر از شما که صدام بود با این ملت در افتاد و به روز سیاه نشست شما که عددی حساب نمی‌شوید. دست بردارید از این حرف‌های بچه‌گانه اگر این حرف‌ها را ادامه دهید و بخواهید وارد عمل شوید سیلی خواهید خورد که نتوانید از جایتان بلند شوید.
,
 
,
پناهیان در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران:
 
رشد زیارت اربعین نه نقشه سیاسی و نه تدبیر فرهنگی است/پدید ‌آورنده پیاده‌روی عظیم اربعین مردم هستند
 
حجت‌الاسلام پناهیان گفت: رشد زیارت اربعین نه نقشه سیاسی و نه تدبیر فرهنگی که فقط کار دلها و اندیشه مردم است و هیچ برنامه‌ریز و تدبیرکننده‌ای غیر از مردم نداشت.
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان استاد حوزه و دانشگاه صبح امروز در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران در مورد راهپیمایی عظیم اربعین، اظهار داشت: به زیارت با عظمت اربعین به عنوان یک رسم و مناسک دینی خاص نباید نگاه کرد.
 
وی ادامه داد:مناسک دینی دستورات عبادی هستند که در صورت ترک مورد عقاب پروردگار قرار می‌گیرد. زیارت اباعبدالله الحسین بروز محبت به آل‌الله و اباعبدالله است. البته برای این زیارت که خودش به عبادت موصوف و متصل است ثواب بسیاری نیز در نظر گرفته شده است. 
 
پناهیان با تأکید بر اینکه شاید پرشورترین عبادت ما همین زیارت اباعبدالله باشد، گفت: در برخی روایات عبادت زیارت اربعین آن هم به صورت پیاده ثوابش بالاتر از شهادت در راه خدا ذکر شده است.
 
این استاد حوزه و دانشگاه ضمن بیان این پرسش که چرا زیارت اربعین در سال‌های اخیر اوج گرفته است، اظهار داشت: زیارت اربعین اصلش یک تحول در دلها و ابراز عاشقی در عبادت است. بعضی متهم می‌کنند نظام چه نفعی در تبلیغ اربعین دارد؟ اینها تحلیل سیاسی روی این مسأله می‌گذارند و نابخردانه می خواهند از زیارت اربعین بکاهند.برخی نیز به همکاری دولت در زیارت اربعین اعتراض می‌کنند. 
 
وی در این باره خاطرنشان کرد: رشد زیارت اربعین نه نقشه سیاسی و نه تدبیر فرهنگی که فقط کار دلها و اندیشه مردم است، حتی ذاکرین منبری‌ها نیز مروجان زیارت اربعین نبودند. نهادهای فرهنگی، سازمان تبلیغات اسلامی، دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم، خود حوزه علمیه قم و نجف و مراجع اعزام نقش آن چنانی در شکل‌گیری زیارت اربعین نداشتند. البته هر کدام به سهم خود این موضوع را تحسین می‌کردند.
 
پناهیان اضافه کرد: من با خود آقای سیستانی سخن گفتم حتی با علمای نجف نیز صحبت کردم و یکی از آنها از من سؤال کرد چرا این گونه شده است؟ از طرف حوزه‌ای که تهییجی نشده است، پاسخ دادم پدید‌آورنده زیارت اربعین خود مردم بودند.
 
این استاد حوزه و دانشگاه بیان داشت: زیارت اربعین ابتدا در عراق و سپس موجش به ایران رسید؛ هیچ برنامه‌ریز و تدبیرکننده‌ای غیر از مردم نداشت. اینجا غرض باطل افرادی که تحلیل سیاسی غلط دارند را پای اربعین می‌گذارند و مشخص می‌شود این تحلیل‌ها از سر بیماری و افسردگی اندیشه آنها است.
 
وی در مورد اینکه چرا مردم این زیارت اربعین را پدید آوردند، تصریح کرد: حضرت امام (ره) تحلیلی پیرامون به وجود آمدن انقلاب اسلامی دارند که آن را 24 بار تکرار کردند. این تحلیل مصداق توضیح در مورد این است که چرا مردم زیارت اربعین را پدید آوردند؟ 
 
پناهیان در مورد تحلیل امام (ره) از انقلاب اسلامی، گفت: امام فرمودند «من آن وقتی قبل از انقلاب وقتی فهمیدم که پیروز می‌شویم که حرف‌هایی از دل یک روستا در مورد انقلاب بیرون آید، اینکه خدا همه دل‌ها را به یکباره متوجه این موضوع می‌کند این فقط کار خود خداست و کار این و آن نیست و دستگاه‌های تبلیغاتی نمی‌تواند دل همه ملت را به سمت موضوعی بکشاند».
 
این استاد حوزه و دانشگاه، اضافه کرد: یک دلیل تجربی هم عرض می‌کنم؛ اگر کسی فکر می‌کند که مردم با تبلیغات به یک سو حرکت می‌کنند همه دستگاه‌های تبلیغات بزرگ دنیا دست صهیونیست‌ها است؛ یک همچنین حرکتی نه در 80 کیلومتر بلکه در یک کیلومتر راه‌اندازی کنند.
 
وی با تأکید بر اینکه دستگاه‌های تبلیغاتی چنین قدرتی برای تهییج مردم ندارند، خاطرنشان کرد: این موضوع را هر نادانی می‌داند الا نادان‌هایی که علیه اربعین حرف می‌زنند. 
 
پناهیان بیان کرد: وقتی دولت محترم رسماً از مردم خواستند از یارانه‌ها انصراف دهند و حتی برخی مراجع هم این موضوع را توصیه کردند و صدا و سیما هم در خدمت قرار گرفت اما مردم گوش نکردند، مردم برده دستگاه‌های تبلیغاتی نیستند. 
 
این استاد حوزه و دانشگاه ضمن بیان اینکه منبری‌ها، علمای حوزه و مداحان گرامی هم در تهییج مردم نسبت به اربعین نقش برجسته‌ای نداشتند خاطرنشان کرد: مداحانی هستند که سال‌ها بعد از حضور مردم توجه‌شان به اربعین معطوف شد اما ظاهراً خداوند هم نمی‌تواند جلوی یاوه‌سرایی برخی‌ها را بگیرد خداوند در قرآن به مؤمنین و پیامبر می‌فرمایند از این مسائل محزون نباشید.
 
وی اضافه کرد: یاوه‌سرایان می‌گویند این حرکت را مداحان و منبری‌ها راه انداختند، خودم که فعال در زمینه اربعین بودم حتی توصیه اکید هم به مردم نکردم که به این مراسم بیایند چون امکانات و ظرفیت‌ مرزها وجود ندارد.
 
پناهیان ادامه داد: اگر روایات را در مورد زیارت پیاده اباعبدالله بگوییم آن وقت خواهید دید مردم چه خواهند کرد. یکی از روایات در این زمینه این است که اگر مردم بدانند برای زیارت اباعبدالله (ع) چه گنجی نهفته است سر زیارت جنگ خواهند کرد. ما برای هیأتی‌های خودمان هم کار تبلیغاتی نکردیم. 
 
این استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: این چه موجی است که مردم در تهران و قم نیز به خیابان‌ها می‌ریزند، هیچ روایت و توصیه‌ای نداریم اما مردم از میدان امام حسین به زیارت شاه‌عبدالعظیم در روز اربعین می‌روند، این موضوع صرفاً بی‌قراری آدم‌ها است. ما قدرت سازماندهی دل‌های شیدا را نداریم. 
 
وی بیان داشت: اگر کسی می‌گوید این کارها توسط دستگاهی صورت می‌گیرد خب دستگاه‌ مشابه دیگر هم این کار را انجام دهند. موج زیارت اربعین نمی‌تواند کار کسی باشد. 
 
پناهیان خطاب به نق‌زنندگان حسود که حرکت عظیم مردمی اربعین را زیر سؤال می‌برند، گفت: می‌دانید چرا خدا الان دل‌ها را متوجه اربعین کرده برای اینکه الان شیعه می‌تواند از خودش دفاع کند. 15 سال پیش اگر چنین کاری را انجام می‌دادیم نیمی از آنها قلع و قمع می‌شدند. طبیعی است که دلها را در این زمان که خود شیعه می‌تواند امنیت خودش را تأمین کند متوجه کرده است. 
 
این استاد حوزه و دانشگاه گفت: روشنفکر کسی است که سؤال خوب، تحلیل خوب و تفکر خوب کند، عقده‌های روانی را اگر کسی با اصطلاحات جامعه‌شناسی نوشت بی‌احترامی به جامعه‌شناسی است. 
 
وی افزود: گویا برخی صدام را فراموش کردند سینه زدن در حرم امام حسین (ع) ممنوع بود قبل از آن هم بهتر از دوران صدام نبود. مگر کور هستید که قدرت مؤمنین را در منطقه نمی‌بینید. تازه پس از 1400 سال مؤمنین می‌توانند از خودشان دفاع کنند.
 
پناهیان در مورد این سؤال که چرا این اجتماع تنها در اربعین انجام می‌شود و در ایام دیگر سال این گونه نیست، گفت: این موضوع هم اشاره روایی دارد، هم تصریح تحلیل عقلانی است. الحمدالله موشک‌های سپاه اسلام از ما حمایت می‌کند و ما به این پیاده‌روی می‌رویم. 
 
این استاد حوزه و دانشگاه بیان داشت: پیاده‌روندگان اربعین وقتی به سمت کربلا می‌روند آنجا کسی منتظر آنها است اگر تصمیم به تبلیغ کنیم مسئولین برای سال دیگر باید امکانات را برای 10 میلیون زائر مقدمه‌سازی کنند. حال باید ببینیم تبلیغ مصلحت است یا نه.
,
پناهیان در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران:
, پناهیان در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران:,
 
,
رشد زیارت اربعین نه نقشه سیاسی و نه تدبیر فرهنگی است/پدید ‌آورنده پیاده‌روی عظیم اربعین مردم هستند
, رشد زیارت اربعین نه نقشه سیاسی و نه تدبیر فرهنگی است/پدید ‌آورنده پیاده‌روی عظیم اربعین مردم هستند,
 
,
حجت‌الاسلام پناهیان گفت: رشد زیارت اربعین نه نقشه سیاسی و نه تدبیر فرهنگی که فقط کار دلها و اندیشه مردم است و هیچ برنامه‌ریز و تدبیرکننده‌ای غیر از مردم نداشت.
,
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان استاد حوزه و دانشگاه صبح امروز در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران در مورد راهپیمایی عظیم اربعین، اظهار داشت: به زیارت با عظمت اربعین به عنوان یک رسم و مناسک دینی خاص نباید نگاه کرد.
,
 
,
وی ادامه داد:مناسک دینی دستورات عبادی هستند که در صورت ترک مورد عقاب پروردگار قرار می‌گیرد. زیارت اباعبدالله الحسین بروز محبت به آل‌الله و اباعبدالله است. البته برای این زیارت که خودش به عبادت موصوف و متصل است ثواب بسیاری نیز در نظر گرفته شده است. 
,
 
,
پناهیان با تأکید بر اینکه شاید پرشورترین عبادت ما همین زیارت اباعبدالله باشد، گفت: در برخی روایات عبادت زیارت اربعین آن هم به صورت پیاده ثوابش بالاتر از شهادت در راه خدا ذکر شده است.
,
 
,
این استاد حوزه و دانشگاه ضمن بیان این پرسش که چرا زیارت اربعین در سال‌های اخیر اوج گرفته است، اظهار داشت: زیارت اربعین اصلش یک تحول در دلها و ابراز عاشقی در عبادت است. بعضی متهم می‌کنند نظام چه نفعی در تبلیغ اربعین دارد؟ اینها تحلیل سیاسی روی این مسأله می‌گذارند و نابخردانه می خواهند از زیارت اربعین بکاهند.برخی نیز به همکاری دولت در زیارت اربعین اعتراض می‌کنند. 
,
 
,
وی در این باره خاطرنشان کرد: رشد زیارت اربعین نه نقشه سیاسی و نه تدبیر فرهنگی که فقط کار دلها و اندیشه مردم است، حتی ذاکرین منبری‌ها نیز مروجان زیارت اربعین نبودند. نهادهای فرهنگی، سازمان تبلیغات اسلامی، دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم، خود حوزه علمیه قم و نجف و مراجع اعزام نقش آن چنانی در شکل‌گیری زیارت اربعین نداشتند. البته هر کدام به سهم خود این موضوع را تحسین می‌کردند.
,
 
,
پناهیان اضافه کرد: من با خود آقای سیستانی سخن گفتم حتی با علمای نجف نیز صحبت کردم و یکی از آنها از من سؤال کرد چرا این گونه شده است؟ از طرف حوزه‌ای که تهییجی نشده است، پاسخ دادم پدید‌آورنده زیارت اربعین خود مردم بودند.
,
 
,
این استاد حوزه و دانشگاه بیان داشت: زیارت اربعین ابتدا در عراق و سپس موجش به ایران رسید؛ هیچ برنامه‌ریز و تدبیرکننده‌ای غیر از مردم نداشت. اینجا غرض باطل افرادی که تحلیل سیاسی غلط دارند را پای اربعین می‌گذارند و مشخص می‌شود این تحلیل‌ها از سر بیماری و افسردگی اندیشه آنها است.
,
 
,
وی در مورد اینکه چرا مردم این زیارت اربعین را پدید آوردند، تصریح کرد: حضرت امام (ره) تحلیلی پیرامون به وجود آمدن انقلاب اسلامی دارند که آن را 24 بار تکرار کردند. این تحلیل مصداق توضیح در مورد این است که چرا مردم زیارت اربعین را پدید آوردند؟ 
,
 
,
پناهیان در مورد تحلیل امام (ره) از انقلاب اسلامی، گفت: امام فرمودند «من آن وقتی قبل از انقلاب وقتی فهمیدم که پیروز می‌شویم که حرف‌هایی از دل یک روستا در مورد انقلاب بیرون آید، اینکه خدا همه دل‌ها را به یکباره متوجه این موضوع می‌کند این فقط کار خود خداست و کار این و آن نیست و دستگاه‌های تبلیغاتی نمی‌تواند دل همه ملت را به سمت موضوعی بکشاند».
,
 
,
این استاد حوزه و دانشگاه، اضافه کرد: یک دلیل تجربی هم عرض می‌کنم؛ اگر کسی فکر می‌کند که مردم با تبلیغات به یک سو حرکت می‌کنند همه دستگاه‌های تبلیغات بزرگ دنیا دست صهیونیست‌ها است؛ یک همچنین حرکتی نه در 80 کیلومتر بلکه در یک کیلومتر راه‌اندازی کنند.
,
 
,
وی با تأکید بر اینکه دستگاه‌های تبلیغاتی چنین قدرتی برای تهییج مردم ندارند، خاطرنشان کرد: این موضوع را هر نادانی می‌داند الا نادان‌هایی که علیه اربعین حرف می‌زنند. 
,
 
,
پناهیان بیان کرد: وقتی دولت محترم رسماً از مردم خواستند از یارانه‌ها انصراف دهند و حتی برخی مراجع هم این موضوع را توصیه کردند و صدا و سیما هم در خدمت قرار گرفت اما مردم گوش نکردند، مردم برده دستگاه‌های تبلیغاتی نیستند. 
,
 
,
این استاد حوزه و دانشگاه ضمن بیان اینکه منبری‌ها، علمای حوزه و مداحان گرامی هم در تهییج مردم نسبت به اربعین نقش برجسته‌ای نداشتند خاطرنشان کرد: مداحانی هستند که سال‌ها بعد از حضور مردم توجه‌شان به اربعین معطوف شد اما ظاهراً خداوند هم نمی‌تواند جلوی یاوه‌سرایی برخی‌ها را بگیرد خداوند در قرآن به مؤمنین و پیامبر می‌فرمایند از این مسائل محزون نباشید.
,
 
,
وی اضافه کرد: یاوه‌سرایان می‌گویند این حرکت را مداحان و منبری‌ها راه انداختند، خودم که فعال در زمینه اربعین بودم حتی توصیه اکید هم به مردم نکردم که به این مراسم بیایند چون امکانات و ظرفیت‌ مرزها وجود ندارد.
,
 
,
پناهیان ادامه داد: اگر روایات را در مورد زیارت پیاده اباعبدالله بگوییم آن وقت خواهید دید مردم چه خواهند کرد. یکی از روایات در این زمینه این است که اگر مردم بدانند برای زیارت اباعبدالله (ع) چه گنجی نهفته است سر زیارت جنگ خواهند کرد. ما برای هیأتی‌های خودمان هم کار تبلیغاتی نکردیم. 
,
 
,
این استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: این چه موجی است که مردم در تهران و قم نیز به خیابان‌ها می‌ریزند، هیچ روایت و توصیه‌ای نداریم اما مردم از میدان امام حسین به زیارت شاه‌عبدالعظیم در روز اربعین می‌روند، این موضوع صرفاً بی‌قراری آدم‌ها است. ما قدرت سازماندهی دل‌های شیدا را نداریم. 
,
 
,
وی بیان داشت: اگر کسی می‌گوید این کارها توسط دستگاهی صورت می‌گیرد خب دستگاه‌ مشابه دیگر هم این کار را انجام دهند. موج زیارت اربعین نمی‌تواند کار کسی باشد. 
,
 
,
پناهیان خطاب به نق‌زنندگان حسود که حرکت عظیم مردمی اربعین را زیر سؤال می‌برند، گفت: می‌دانید چرا خدا الان دل‌ها را متوجه اربعین کرده برای اینکه الان شیعه می‌تواند از خودش دفاع کند. 15 سال پیش اگر چنین کاری را انجام می‌دادیم نیمی از آنها قلع و قمع می‌شدند. طبیعی است که دلها را در این زمان که خود شیعه می‌تواند امنیت خودش را تأمین کند متوجه کرده است. 
,
 
,
این استاد حوزه و دانشگاه گفت: روشنفکر کسی است که سؤال خوب، تحلیل خوب و تفکر خوب کند، عقده‌های روانی را اگر کسی با اصطلاحات جامعه‌شناسی نوشت بی‌احترامی به جامعه‌شناسی است. 
,
 
,
وی افزود: گویا برخی صدام را فراموش کردند سینه زدن در حرم امام حسین (ع) ممنوع بود قبل از آن هم بهتر از دوران صدام نبود. مگر کور هستید که قدرت مؤمنین را در منطقه نمی‌بینید. تازه پس از 1400 سال مؤمنین می‌توانند از خودشان دفاع کنند.
,
 
,
پناهیان در مورد این سؤال که چرا این اجتماع تنها در اربعین انجام می‌شود و در ایام دیگر سال این گونه نیست، گفت: این موضوع هم اشاره روایی دارد، هم تصریح تحلیل عقلانی است. الحمدالله موشک‌های سپاه اسلام از ما حمایت می‌کند و ما به این پیاده‌روی می‌رویم. 
,
 
,
این استاد حوزه و دانشگاه بیان داشت: پیاده‌روندگان اربعین وقتی به سمت کربلا می‌روند آنجا کسی منتظر آنها است اگر تصمیم به تبلیغ کنیم مسئولین برای سال دیگر باید امکانات را برای 10 میلیون زائر مقدمه‌سازی کنند. حال باید ببینیم تبلیغ مصلحت است یا نه.
,

استان  کهگیلویه و بویراحمد

, استان  کهگیلویه و بویراحمد, استان  کهگیلویه و بویراحمد,
حجت الاسلام  والمسلمین سید امان الله حسینی صدر: 
, حجت الاسلام  والمسلمین سید امان الله حسینی صدر: ,
 
,
اربعین به حماسه ای ماندگار تبدیل شد/ فتنه ملک سلمان در پی احیای دوباره داعش است
, اربعین به حماسه ای ماندگار تبدیل شد/ فتنه ملک سلمان در پی احیای دوباره داعش است,
 
,
حجت الاسلام  والمسلمین سید امان الله حسینی صدر در خطبه های این هفته نماز جمعه یاسوج اظهار کرد:یکی از موضوعاتی که امام حسین (ع) را جهانی کرد اربعین بود که سال یه سال بر خیل عاشقان آن حضرت می افزاید.
,
 
,
خطیب جمعه شهر یاسوج بیان کرد: این راهپیمایی یکی از مظاهر مهم جهان اسلان است و پرچم ان همیشه برافراشته خواهد بود. 
,
 
,
وی به سالروز ارتحال مفسر بزرگ قران آیت الله طباطبایی کاتب کتاب ارزشمند تفسیر المیزان،اشاره کرد و افزود: این عالم بزرگ فخر عالم اسلام و حوزه های علمیه است و کشور ایران و شیعیان جهان از داشتن چنین عالم فرزانه ای به خود می بالند.
,
 
,
حسینی صدر در بخش دیگری از سخنان خود به نشست سه کشور روسیه ایران و اذربایجان در تهران اشاره کرد و گفت:  طی دوسال اخیر این دومین سفر پوتین رئیس جمهور روسیه به ایران است که بدو ورود به ایران بدون تشریفات اداری با رهبر انقلاب دیدار و گفت و گو کرد.
,
 
,
وی ادامه داد: تصمیماتی که  در این نشست سه جانبه گرفته شد در خصوص مبارزه با گروه های تروریستی در منطقه بود که همانطور که می بینیم ترکیه هم به این کارزار وارد شده است.
,
 
,
امام جمعه موقت یاسوج گفت: رسانه های جهای درپی برگزاری این نشست بسیار مانور دادند و آن را مهم جلوه دادند. 
,
 
,
حسینی صدر ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب در نشست با پوتین فرمودند، وقتی غرب بخشی از جهان را مورد تحریم قرار می دهد ماهم باید همین کار را انجام بدهیم و از این ببعد باید گام های مهمتری از جمله تقابل با تحریم ، مثل برداشتن دلار در مبادلات در دستور کار قرار گیرد.
,
 
,
وی افزود: چیزی که بعد از جنگ جهایی دوم بر جهان تحمیل شد مرجع خواندن دلار در بازارها و معادلات جهانی بود.
,
 
,
استعفای نخست وزیر لبنان تحت فشار های جهانی بود
,
 
,
امام جمعه موقت یاسوج گفت: استعفای سعد الحریری نخست وزیر لبنان تحت فشار های جهانی بود که در مسافرت به کشوری دیگر اعلام استعفا می کند، این مشخص بوده بر اثر فشار و بااجبار بوده است. 
,
 
,
حسینی صدر با اشاره به اینکه سیاست مداران دنیا معتقدند امریکا مستقیما در این موضوع دخالت دارد و عربستان نیز محرک این موضوع بوده است، افزود: الحریری در اصل تبعه عربستان است که هرسیاستی در لبنان اتخاذ می کرد با هماهنگی عربستان بود.
,
 
,
پشت پرده این استعفا : اعتراض به حاکمیت حزب الله لبنان در عرصه سیاست است
,
 
,
حسینی صدر عنوان کرد: غربی ها به شدت نگران ثبات در لبنان بوده و از این رو به دنبال ناامن سازی محیط سیاسی لبنان در انتخابات آینده هستند.
,
 
,
وی عنوان کرد:از دیگر موارد پشت پرده این استعفای الحریری ایران هراسی و قرار دادن عربستان به عنوان مرجع تحولات منطقه بوده است. 
,
 
,
امام جمعه موقت یاسوج تصریح کرد: لبنان هشت میلیارد دلار از عربستان طلب کار بوده که شرط بازگردانی آن استعفای الحریری بوده است.
,
 
,
حسینی صدر ابراز داشت: در هیئات بیعت عربستان که قبلا برگزار شده بود نگرانی برای پادشاه وجود داشت که دلایل آن ایجاد زمینه برای پادشاهی محمد بن سلمان بوده است.
,
 
,
خطیب جمعه یاسوج گفت: بن سلمان جزو ثروتمند ترین افراد جهان است که چند تریلیارد ریال عربستان بلوکه شده و در اختیار بن سلمان قرار گرفته است جهت القا کردن پادشاهی.
,
 
,
حسینی صدر عنوان کرد: تحلیل گران سیاسی معتقند امریکا وارد صحنه تعیین جانشینی پادشاهی عربستان شده تا که نفوذ خود را در منطقه افزایش دهد و فشار هایی بر قدرتمندان منطقه بخصوص ایران وارد کند.
,
 
,
 
,
استان قم
, استان قم, استان قم,
 
,
آیت الله سعیدی:
, آیت الله سعیدی:,
آمریکا به نوکران خود هم وفا نمی کند/ننگ و نفرین بر کسانی که از اربعین برداشتی صهیونیستی و آمریکایی دارند
, آمریکا به نوکران خود هم وفا نمی کند/ننگ و نفرین بر کسانی که از اربعین برداشتی صهیونیستی و آمریکایی دارند,
 
,
 آیت‌الله سیدمحمد سعیدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه قم که در مصلی قدس برگزار شد با اشاره به حرکت مردم در 13 آبان، اظهار داشت: ایران اسلامی پرچم مقابله با آمریکا را برافراشت؛ دشمنی ما با آمریکا، دشمنی با مردم آمریکا نیست بلکه با مخالفت با عناصر و باور و روح صیهونیستی حاکم بر آمریکا ،شعار مرگ بر آمریکا را سرداد.
,
 
,
وی ادامه داد: ملت ایران با عزت و افتخار به بت خانه و جاسوس خانه آمریکا در 13 آبان حمله کردند و جاسوسان را به دلیل خیانت به ملت ایران به گروگان گرفتند و این روز به عنوان روز مبارزه با استکبار جهانی ثبت شد.
,
 
,
امام جمعه قم افزود: اینکه معروف شده است که آمریکا غیرقابل اعتماد نیست را حتی نوکران حلقه به گوش آمریکا نیز آن را تایید می کنند؛ رفتار آمریکا با شاه خائن، مسعود بارزانی فتنه گر و صدام نشان می‎دهد که او به نوکران خود نیز وفا نمی‎کند؛ باید برای مبارزه به کفار گام‎های ابراهیمی(ع) را برداشت.
,
 
,
وی در ادامه با اشاره به حرکت عظیم الهی و حسینی(ع) پیروان مکتب اهل بیت(ع) در اربعین گفت: این حرکت عظیم که پایه آن با اصل زیارت است با هدایت ائمه اطهار(ع) و اوامر و خواست الهی محقق شده است.
,
 
,
وی ادامه داد: اهل بیت(ع) تاکیدات بسیاری بر زیارت معصومین(ع) به خصوص سیدالشهدا(ع) دارند و به حمدالله شیعیان نیز سنگ تمام گذاشتند؛ ستادهای مردمی بسیاری در مدت اخیر فعالیت داشتند؛ 42 موکب از استان قم در مسیر راهپیمایی اربعین فعالیت داشتند و و گروه‏های بسیاری نیز در این مسیر همراهی داشتند.
,
 
,
امام جمعه قم با اشاره به سانسور اجتماع عظیم مردمی توسط رسانه‎های غربی گفت: درست است که رسانه‎های غربی این مراسم عظیم را سانسور کردند ولی عاشقان امام حسین(ع) از 50 کشور جهان در این راهپیمایی حضور داشتند و همین افراد رسانه های جهانی برای امام هستند.
,
 
,
وی افزود: امام زمان عج خود را به عنوان منتقم خون سیدالشهدا(ع) معرفی می‏کنند؛ مشخص است که در زمان ظهور، شخصیت حضرت امام حسین(ع) برای تمام جهان شناخته شده است.
,
 
,
تولیت آستان مقدس حرم مطهر حضرت معصومه(س) با اشاره به سخنان سخیف و شبهه افکنان بیان داشت: ننگ و نفرین بر کسانی که از اربعین برداشتی صهیونیستی و آمریکایی دارند؛ علی رغم توطئه صهیونیست ها و داعشی های وهابی عشق و محبت امام حسین(ع) در دل مشتاقان رو به افزایش است و کسانی که امسال نتوانستند به کربلا بروند در شهرهای خود مسیرهایی را برای راهپیمایی تعیین کردند وپای در مسیر گام نهادند.
,
 
,
وی ادامه داد: این امت ولایت مدار تحت تاثیر هیچ توطئه و فتنه و آشوبی قرار نمی گیرد و دست از راه و رسم و زیارت حسینی بر نمی دارد و با فضل الهی و هدایت و رهبری آیت الله‎العظمی امام خامنه ای به ترویج اسلام ناب محمدی(ص) و راه و رسم حسینی(ع) ادامه خواهد داد و از نصرت و یاری مسلمانان جهان دست برنخواهد داشت و به تمام دنیایی که بر علیه این نظام برخواسته است اعلام می کنیم که اکنون که شما با تمام وجود در مقابل اسلام و قرآن و عترت قد علم کرده اید ما نیز در جهت مبارزه با فساد شما در داخل و خارج دست از پای نخواهیم نشست.
,
 
,
آیت الله سعیدی با تکریم از بنیانگذار حرکت عظیم اربعین گفت: اولین کسی که در مسیر اربعین گام نهاد، جناب جابر صحابی بزرگ رسول خدا بود که به همراه رفیق عالم و فاضل خود، جناب عطیه پای در این مسیر نهاد؛ پدر ایشان در دو جنگ مهم صدراسلام حضور داشته است و در جنگ احد به شهادت رسید.
,
 
,
وی اضافه کرد: جابر مقام بلندی در نزد پیامبر داشت و ایشان نیز به جابر وعده دادند که تو از ما هستی و کسی که تو را به خشم بیاورد مغبوض و کسی که تو را دوست بدارد محبوب خداست.
,
 
,
امام جمعه قم بیان داشت:: زیارت جابر در آن زمان که زمان خفقان و فساد و طغیان بنی امیه بود، زیارتی سیاسی و پرخطر بود؛ ایشان پایه گذار شکستن هیمنه بنی امیه و شخص یزید و ماموران او بود؛ زیارت جابر سریع  و مخفیانه نبود؛ او در آب فرات غسل کرد و مث حاجیان احرام بست و خود را معطر کرد و با گام های آهسته به سمت مضجع شریف حضرت به راه افتاد.
,
 
,
وی خاطرنشان شد: هر ساله با فرارسیدن هفته آخر صفر، تلاش هایی برای ترویج فرهنگ وقف انجام می‏شود؛ زیرا وقف نقش مهمی در توسعه نیکی در جامعه دارد؛ در فقه، احکام و مقرراتی در این حوزه قرارداده شده است.
,
 
,
 
,
استان خراسان رضوی
, استان خراسان رضوی, استان خراسان رضوی,
 
,
آیت‌الله علم‌الهدی:
, آیت‌الله علم‌الهدی:,
 باید پیاده‌روی اربعین را انتخاب کرد تا قدم‌های بیشتری در راه امام حسین(ع) برداشته شود/عده ای جز منفی بافی کار دیگری ندارند
,  باید پیاده‌روی اربعین را انتخاب کرد تا قدم‌های بیشتری در راه امام حسین(ع) برداشته شود, عده ای جز منفی بافی کار دیگری ندارند,
 
,
 
,
آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی، ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه  در جوار بارگاه ملکوتی امام هشتم(ع) با بیان اینکه باید پیاده‌روی اربعین را انتخاب کرد تا قدم‌های بیشتری در راه امام حسین(ع) برداشته شود اظهار کرد:  کسانی هم که موفق نشدند در این پیاده‌روی حضور پیدا کنند، در باطن و اندیشه‌شان دگرگونی خاصی ایجاد شده است.
,
 
,
علم‌الهدی به حدیثی از امام صادق(ع) اشاره کرد و گفت: عده‌ای جز منفی‌بافی کار دیگری ندارند و می‌گویند پیاده رفتن مگر چه ثوابی دارد. در حالی که امام صادق(ع) فرموده است هر کسی یک قدم در راه زیارت امام حسین(ع) بردارد مانند شهیدی است که در میدان نبرد و با بدن تا آغشته به خون روی زمین افتاده است.
,
 
,
وی بیان کرد: اوج پیاده‌روی اربعین مربوط به چند سال اخیر است. پیش از آن زائران در کنار جاده می‌رفتند اما دو سال است که این قضیه موجی جهانی ایجاد کرده است.
,
 
,
علم‌الهدی به اظهار نظر یکی از پژوهشگران غربی درباره پیاده‌روی اربعین اشاره کرد و گفت: این پژوهشگر که مسلمان هم نیست، این پیاده‌روی را مقدمه یک تحول در مقیاس جهانی ارزیابی کرده و گفته که قرار است در دنیا اتفاقی بیفتد.
,
 
,
وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب هم این پیاده‌روی را منت خداوند بر ما دانسته‌اند، گفت: در این قصه سرانگشتی در پشت پرده دارد که آن را مدیریت می‌کند. این مسئله با تبلیغات صداوسیما و رسانه‌ها ایجاد نشده بلکه سرانگشت نایبی است که این  افراد را به هم رسانده و به هم پیوند زده است.
,
 
,
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی به جنگ احزاب و اتحاد دشمنان اسلام در مقابل پیامبر(ص) و مسلمانان اشاره کرد و گفت: در این جنگ عرب و یهودی که پس از سه هزار سال همزیستی در شبه جزیره، هرگز با هم کنار نیامده بودند، با یکدیگر متحد شدند.
,
 
,
وی ادامه داد: جنگ احزاب به قدری برای مسلمانان وحشتناک بود که اطراف مدینه را خندق کندند؛ یعنی به پیروزی دشمن یقین داشتند. فقر و فشار اقتصادی و از طرف دیگر اتحاد دشمنان امر مهمی برای مسلمانان به شمار می‌آمد.
,
 
,
علم‌الهدی ماجرای جنگ احزاب را به وضعیت اتحاد امروز دشمنان جهان اسلام با یکدیگر مقایسه کرد و گفت: در آن جنگ امام علی(ع) توانست با به هلاکت رساندن عمروبن عبدود وحشت را به خیمه‌های کفار نفوذ دهد. امیرالمؤمنین انسان منحصر به فردی است و جریان علی(ع) است که امروز می‌تواند اتحاد نامیمون کفار را در هم شکند.
,
 
,
وی ادامه داد: در اربعین جریان امیرالمؤمنین(ع) به میدان آمده است. از 60 کشور جهان هرکسی در دلش دلدادگی به اهل بیت(ع) دارد و حتی مسلمان نیست در این پیاده‌روی شرکت می‌کند.
,
 
,
امام جمعه مشهد گفت: این جریان به میدان آمده تا همه با هم اتحاد امریکایی، صهیونیستی و سعودی را نابود کنند و از بین ببرند.
,
 
,
وی از سخنان برخی از نظریه‌پردازان داخلی انتقاد کرد و گفت: برخی گوشه و کنار می‌گویند که مردم از انقلاب خسته شده‌اند و انگیزه انقلابی خود را از دست داده‌اند. وقتی جمعیت دو میلیونی از ایران به راه می‌افتد، مگر می‌شود بگوییم این مردم از انقلاب خسته شده‌اند؟
,
 
,
علم‌الهدی ادامه داد: چطور می‌شود با حضور این جمعیت در پیاده‌روی بگوییم مردم ذائقه دینی خود را از دست داده‌اند. این تلقین‌های جریان‌های شیطانی است که به دنبال تضعیف روحیه این جریان است.
,
 
,
وی در پایان تأکید کرد: پیاده‌روی اربعین یک تحول در مقیاس جهانی است. امام زمان(عج) می‌فرماید روزی که شیعیان ما جمع شوند، امر ما نزدیک می‌شود. 25 میلیون دل‌ها به هم پیوند خورده و از هم پذیرایی می‌کنند. این مظهر فرمایش امام زمان(عج) است.
,
 
,
امام جمعه مشهد در بخشی دیگر از سخنانش با انتقاد از ضعف رسانه ها در انعکاس اخبار پیاده روی حرم تا حرم گفت: کاروانی از عاشقان اهل بیت(ع) مسیری بیش از دو هزار کیلومتر را پیموده تا به حرم کربلا برسد اما این حرکت در رسانه های ما دیده نمی شود.
,
 
,
وی افزود: این کاروان 75 روز پیاده‌روی کرد و در آن شور و هیجان حسینی موج می‌زند اما متأسفانه رسانه‌ها به آن توجهی نکردند.
,
 
,
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی به همراهی صداوسیما و رسانه‌ها با جریان پیاده‌روی اربعین در مسیر نجف تا کربلا اشاره کرد و گفت: کسانی  که موفق به حضور در پیاده‌روی اربعین نشدند، توانستند از طریق این رسانه‌ها با زائران همراهی کنند و با بچه‌های پابرهنه امام حسین(ع) در میان بیابان شام تا کربلا، همنوا شوند.
,
 
,
استان زنجان
, استان زنجان, استان زنجان,
 
,
حجت الاسلام و مسلمین سید یعقوب موسوی عنوان کردند؛
, حجت الاسلام و مسلمین سید یعقوب موسوی عنوان کردند؛,
 
,
وحشت استکبار جهانی از قدرت نفوذ ایران
, وحشت استکبار جهانی از قدرت نفوذ ایران,
 
,
حجت الاسلام و مسلمین سید یعقوب موسوی امروز در خطبه های نماز جمعه زنجان به رویداد های مهم هفته جاری اشاره کرد و اظهار داشت: 19 آبان ماه مصادف با 21 صفر روز جهانی علم در خدمت توسعه نامگذاری شده است.
,
 
,
وی با بیان اینکه 23 آبان ماه مصادف با 25 صفر روز حمایت از بیماران کلیوی (روز جهانی دیابت)نامگذاری شده است، ابراز کرد: مومنین و مسلمانان بیماران کلیوی را فراموش نکنند.
,
 
,
امام جمعه موقت زنجان با اشاره به اینکه 24 آبان ماه مصادف با 26 صفر روز ارتحال ملکوتی عالم بزرگوار آیت الله سید محمد حسین طبابایی است، عنوان داشت: این عالم بزرگوار صاحب تفسیر المیزان است که در سال 1360 به ملکوت اعلا پیوست.
,
 
,
حجت السلام و المسلمین موسوی با بیان اینکه دومین دوره از گفت و گوهای روسای ایران،روسیه و آذربایجان در تهران طی هفته گذشته برگزار شده است، تصریح کرد: دور نخست این گفت و گوها پاییز سال 2016 در باکو پایتخت آذربایجان انجام شده بود.
,
 
,
امام جمعه موقف زنجان به موضوع گیری های ترامپ رئیس جمهور آمریکا اشاره کرد و افزود: انسان با مشاده رفتار، گفتارو حرکات رئیس جمهور آمریکا متوجه می شود که این شخص دارای عقل و تفکرسالم نیست و با رفتارهایی که از خود نشان می دهد دنیا را به جان هم انداخته است.
,
 
,
حجت الاسلام و مسلمین موسوی با بیان اینکه رئیس جمهور آمریکا با عمل و رفتارهای خود ملت ایران و حزب الله لبنان را که انسان های پاکباز و پاکدل را که مجسه های دیانت و تقوا هستند را تروریست معرفی کرده است، تصریح کرد: دوست و دشمن بداند که آمریکا اهل سازش،مذاکره و مباحثه نیست.
,
 
,
وی با اشاره به اینکه خداوند در قرآن کریم خطاب به پیامبر اکرم (ص) فرموده است: ای پیامبر یهود و نصارا از تو راضی نمی شوند مگر اینکه از تمام اعتقادات،ایمان و توحید خود دست برداری و از آنها تبعیت کنی ، ادامه داد: در حال حاضر وضعیت ایران اسلامی با آمریکا نیز چنین است.
,
 
,
امام جمعه موقت زنجان با بیان اینکه آمریکا و کشورهای استکباری از ایران راضی نیستند مگر اینکه ما نوکری و ذلت را قبول کنیم، اضافه کرد: ما در مقابل استکبار جهانی دو راه بیشتر نداریم یا اینکه در مقابل ظلم سر تعظیم فرود بیاوریم و برای آنها نوکر به تمام معنا شویم یا اینکه مانند سالار و سرور شهیدان امام حسین (ع) درمقابل یزید و یزیدان با شعار هیهات منه الذله ایستادگی کنیم که ملت ایران همیشه دنباله رو راه سید الشهدا هستند.
,
 
,
حجت السلام موسوی با اشاره به اینکه ما تربیت شدگان مکتب امام حسین (ع) هستیم، خاطرنشان ساخت: خون امام حسین (ع) در رگ های شیعیان جاریست و ترامپ بداند که ملت ایران هیچ موقع زیر بار ذلت نمی رود.
,
 
,
 
,
استان سیستان و بلوچستان
, استان سیستان و بلوچستان, استان سیستان و بلوچستان,
 
,
آیت‌الله عباسعلی سلیمانی:
, آیت‌الله عباسعلی سلیمانی:,
 
,
اربعین تبیین کننده واقعه عاشورا و یک تجلی برای بشریت است
, اربعین تبیین کننده واقعه عاشورا و یک تجلی برای بشریت است,
 
,
آیت‌الله عباسعلی سلیمانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه در مصلای قدس زاهدان اظهار کرد: دیروز اربعین حسینی بود 1378 سال از اربعین حسینی عبور کردیم اما در طی این مدت هنوز شور و عشق به امام حسین (ع) در دل آزادگان و پیروان ابا عبدالله موج میزند و همه دنیا میبینند که موج میلیونی به ارادت سرور و سالار شهیدان بر میخیزند، این روزها مردم به پا بوسی شخصی میروند که بر ظلم و ستم و حاکمان و پادشاهان قبلیه ای ایستادگی کردند و برای بر افراشتن پرچم صلح در واقعه عاشورا بیعت نکردند.
 
امام جمعه زاهدان افزود: اگر عاشورا را اوج ایثار و تجلی بندگی بنامیم اربعین است که عاشورا را تبیین می کند، اربعین است که در اوج تبلیغ های مسموم واقعه عاشورا را بیان می کند.
 
وی ادامه داد: اربعین مکمل واقعه عاشورا است اگر عاشورا یک حادثه را بیان می‌کند  اما اربعین یک تجلی برای بشریت است، تمام دنیا میبینند که اربعین هر ساله این حماسه چگونه پر شور تر است به قول مقام معظم رهبری که فرمودند برای سرچشمه های ایمان اربعین بهترین فرصت است اربعین بهترین فرصتی است که جوانان به عاشورا لبیک بگویند.
 
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: در اربعین بود که جابر با چشم‌های نابینا به سر مزار ابا عبدالله آمد، در اولین اربعین بود که حضرت زینب و امام سجاد و قافله اسیران به سرزمین کربلا رسیدند همه از دور قبر کنار رفتند حضرت زینب به نزدیک قبر رفت و فرمودند حسین جان من امانت های تورا به خوبی نگه داشتم زخم زبان ها خوردم، تازیانه خوردم اما ای برادر اگه سر از خاک برداری خواهرت را نمیشناسی اما باز هم نتوانستم روسفید شوم من رقیه را در خرابه های شام جا گذاشتم، حرف های حضرت زینب(س) انقلابی در کربلا به وجود آورد.
 
سلیمانی بیان کرد: دو بار ریاست محترم جمهور روسیه به تهران سفر کرد، اولین بار در سال 1394 برای شرکت در مراسم تولید کنندگان گاز حضور پیدا کردند و مستقیم به دیدار رهبر معظم انقلاب رفتند بدون هیچ گونه تشریفاتی و در آن جلسه حضرت آقا به اقای پوتین فرمودند شما یک انسان بزرگی در دنیای سیاست هستید و برای کشورما قابل احترام هستید اقا چند نکته را به اقای پوتین فرمودند از جمله اینکه شما بسیاری از سیاست های ننگین آمریکا را خنثی کردید شما باعث بهتر شدن روابط ایران و روسیه شدید شما با کمک ایران باعث شدید امنیت در منطقه ایجاد شود.
 
وی افزود: سفر اخیر روسای دو کشور آذربایجان و روسیه و دیدار با رهبری معظم انقلاب باعث شد تا نگاه تمام دنیا به این ملاقات باشد.
 
امام جمعه زاهدان گفت: در گفتگو بین روسای جمهور روسیه و آذربایجان از قبیل موقعیت استراتژیک دریای خزر و روابط موجود بین دو کشور بود یکی از نکاتی که رهبری به اقای پوتین گفتند این بود که برای جلوگیری از تحریم دلار از بین دو کشور برداشته شود نکته دیگر که رهبر فرمودند آمریکا میخواهد برجام را پاره کند و توطئه های بسیار در سر دارد، با سفر آقای پوتین و این ملاقات تمام نقشه های دشمنان ایران برباد رفت و نکته های دیگری که رهبر معظم انقلاب در زمینه های مختلف از قبیل اقتصادی و اجتماعی و .... برای تعامل بیشتر دو کشور فرمودند.
سلیمانی در پایان خطبه ها به دانیال ملایی استاندار جدید خیرمقدم گفته و از زحمات اوسط هاشمی قدردانی کرد.
,
آیت‌الله عباسعلی سلیمانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه در مصلای قدس زاهدان اظهار کرد: دیروز اربعین حسینی بود 1378 سال از اربعین حسینی عبور کردیم اما در طی این مدت هنوز شور و عشق به امام حسین (ع) در دل آزادگان و پیروان ابا عبدالله موج میزند و همه دنیا میبینند که موج میلیونی به ارادت سرور و سالار شهیدان بر میخیزند، این روزها مردم به پا بوسی شخصی میروند که بر ظلم و ستم و حاکمان و پادشاهان قبلیه ای ایستادگی کردند و برای بر افراشتن پرچم صلح در واقعه عاشورا بیعت نکردند.
,
 
,
امام جمعه زاهدان افزود: اگر عاشورا را اوج ایثار و تجلی بندگی بنامیم اربعین است که عاشورا را تبیین می کند، اربعین است که در اوج تبلیغ های مسموم واقعه عاشورا را بیان می کند.
,
 
,
وی ادامه داد: اربعین مکمل واقعه عاشورا است اگر عاشورا یک حادثه را بیان می‌کند  اما اربعین یک تجلی برای بشریت است، تمام دنیا میبینند که اربعین هر ساله این حماسه چگونه پر شور تر است به قول مقام معظم رهبری که فرمودند برای سرچشمه های ایمان اربعین بهترین فرصت است اربعین بهترین فرصتی است که جوانان به عاشورا لبیک بگویند.
,
 
,
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: در اربعین بود که جابر با چشم‌های نابینا به سر مزار ابا عبدالله آمد، در اولین اربعین بود که حضرت زینب و امام سجاد و قافله اسیران به سرزمین کربلا رسیدند همه از دور قبر کنار رفتند حضرت زینب به نزدیک قبر رفت و فرمودند حسین جان من امانت های تورا به خوبی نگه داشتم زخم زبان ها خوردم، تازیانه خوردم اما ای برادر اگه سر از خاک برداری خواهرت را نمیشناسی اما باز هم نتوانستم روسفید شوم من رقیه را در خرابه های شام جا گذاشتم، حرف های حضرت زینب(س) انقلابی در کربلا به وجود آورد.
,
 
,
سلیمانی بیان کرد: دو بار ریاست محترم جمهور روسیه به تهران سفر کرد، اولین بار در سال 1394 برای شرکت در مراسم تولید کنندگان گاز حضور پیدا کردند و مستقیم به دیدار رهبر معظم انقلاب رفتند بدون هیچ گونه تشریفاتی و در آن جلسه حضرت آقا به اقای پوتین فرمودند شما یک انسان بزرگی در دنیای سیاست هستید و برای کشورما قابل احترام هستید اقا چند نکته را به اقای پوتین فرمودند از جمله اینکه شما بسیاری از سیاست های ننگین آمریکا را خنثی کردید شما باعث بهتر شدن روابط ایران و روسیه شدید شما با کمک ایران باعث شدید امنیت در منطقه ایجاد شود.
,
 
,
وی افزود: سفر اخیر روسای دو کشور آذربایجان و روسیه و دیدار با رهبری معظم انقلاب باعث شد تا نگاه تمام دنیا به این ملاقات باشد.
,
 
,
امام جمعه زاهدان گفت: در گفتگو بین روسای جمهور روسیه و آذربایجان از قبیل موقعیت استراتژیک دریای خزر و روابط موجود بین دو کشور بود یکی از نکاتی که رهبری به اقای پوتین گفتند این بود که برای جلوگیری از تحریم دلار از بین دو کشور برداشته شود نکته دیگر که رهبر فرمودند آمریکا میخواهد برجام را پاره کند و توطئه های بسیار در سر دارد، با سفر آقای پوتین و این ملاقات تمام نقشه های دشمنان ایران برباد رفت و نکته های دیگری که رهبر معظم انقلاب در زمینه های مختلف از قبیل اقتصادی و اجتماعی و .... برای تعامل بیشتر دو کشور فرمودند.
,
سلیمانی در پایان خطبه ها به دانیال ملایی استاندار جدید خیرمقدم گفته و از زحمات اوسط هاشمی قدردانی کرد.
,
 
,
استان هرمزگان
, استان هرمزگان, استان هرمزگان,
 
,
حجت الاسلام میرزایی:
, حجت الاسلام میرزایی:,
 
,
استعفای سعد حریری نقشه ای آمریکایی برای مدیریت بر تحولات غرب آسیاست
 
حجت الاسلام میرزایی امام جمعه پارسیان در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرستان با اشاره به حرکت میلیونی محبان اهل بیت (ع)در اربعین حسینی گفت: در حالی که گرگان گرسنه به سرکردگی آمریکای جنایتکار و صهیونیسم بین الملل برای تشدید فتنه‌ها و سرکوب ملت های مظلوم خیز برداشتند و هدف اصلی خود را جبهه مقاومت قرار دادند، میلیون ها نفری که در مسیر نهضت حسینی گام برداشتند اعلام کردند پرچم یالثارات الحسین(ع) را بر قله با عزت مهدوی به اهتزاز در می آورند و طومار ظالمان عالم را برای همیشه می پیچاند.
 
حجت الاسلام مبرزایی با اشاره به مراسم عزاداری اربعین در محضر رهبر انقلاب اسلامی توسط هیئت دانشجویان سراسر کشور و سخنان معظم له مبنی بر ثبوت قدم در مسیر ناهموار و دشوار، تصریح کرد: ویژگی یاران امام راحل و مقام معظم رهبری ثبوت قدم و ضمیری آرام است که انقلاب اسلامی بعد از این همه چالش توسط استکبار به ساحل امن می رسد.
 
امام جمعه پارسیان با یادآوری هفته کتاب و بزرگداشت علامه طباطبائی صاحب تفسیر المیزان، عنوان کرد: خسارت زمانی در جامعه ایجاد می شود که افراد آن جامعه با کتاب مأنوس نباشند.
 
وی با انتقاد از تبلیغات وسیع و پر حجم برای برخی کالاهای غیر ضروری گفت: والدین، فرزندان خود را از کودکی با کتاب خوانی آشنا سازند.
 
خطیب نماز جمعه شهرستان پارسیان، به هفته وقف به عنوان سنت حسنه و یکی از راههای جبران نیازمندی های جامعه اشاره کرد و افزود: آگاهی مردم نسبت به جایگاه وقف در اسلام و جامعه بر شکوفایی وقف و استقبال مردم می افزاید.
 
میرزایی در ادامه با تأکید بر حوادث منطقه و استعفای سعد حریری نخست وزیر لبنان، اظهار کرد: سناریوی حریری را به طور قطع باید یک قطعه از پازل نقشه راه آمریکایی ها برای مدیریت تحولات منطقه غرب آسیا دانست که به دلیل نقش بارز سعودی ها که همزمان دو میدان عراق و لبنان را دنبال می کنند، اهدافی فراتر از عرصه سیاسی لبنان دارند.
 
امام جمعه پارسیان ادامه داد: حزب الله لبنان به تأسی از مقاومت انقلاب اسلامی در طول چهل سال بارها در دل این نوع جنگ های روانی قرار گرفته و به خوبی یاد گرفته اند که چگونه در برابر اقدامات دشمن بایستند.
 
خطیب نماز جمعه پارسیان تاکید کرد: جبهه دشمن می داند اگر جنگی را شروع کند قطعا پایان دهنده آن نخواهد بود و لشکر اربعینی حسین(ع) منتظر فرمان رها سازی قدس هستند .
 
میرزایی با قدردانی از همه عاشقان اهل بیت(ع) در پذیرایی از زائران اربعین حسینی گفت: بر پایی دو موکب شهدای گمنام و امام حسن مجتبی(ع)مایه برکت شهرستان شده است .
 
امام جمعه پارسیان با اشاره به برگزاری یادواره بزرگ شهدای غرب استان در اول آذر ماه از سپاه ناحیه مقاومت و سپاه منطقه چهارم دریایی تشکر و قدردانی کرد.
 
وی، با توجه به وجود برخی از مدارس تخریبی و لزوم حمایت همه جانبه مسئولان از آموزش وپرورش برای تکمیل پروژه ها، تصریح کرد: هنوز مدتی از واگذاری زمین مقابل درب ورودی تنها سالن برگزاری جلسات در شهرستان نگذشته است که قسمتی دیگر توسط شهرداری پروانه ساخت داده شده و محدودیت هایی را برای آموزش وپرورش ایجاد کرده است که فرماندار و مسئولان ذی ربط جهت حفظ آبروی فرهنگی شهرستان و رفع نگرانی جامعه آموزش وپرورش همکاری لازم را انجام دهند.
,
استعفای سعد حریری نقشه ای آمریکایی برای مدیریت بر تحولات غرب آسیاست
, استعفای سعد حریری نقشه ای آمریکایی برای مدیریت بر تحولات غرب آسیاست,
 
,
حجت الاسلام میرزایی امام جمعه پارسیان در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرستان با اشاره به حرکت میلیونی محبان اهل بیت (ع)در اربعین حسینی گفت: در حالی که گرگان گرسنه به سرکردگی آمریکای جنایتکار و صهیونیسم بین الملل برای تشدید فتنه‌ها و سرکوب ملت های مظلوم خیز برداشتند و هدف اصلی خود را جبهه مقاومت قرار دادند، میلیون ها نفری که در مسیر نهضت حسینی گام برداشتند اعلام کردند پرچم یالثارات الحسین(ع) را بر قله با عزت مهدوی به اهتزاز در می آورند و طومار ظالمان عالم را برای همیشه می پیچاند.
,
 
,
حجت الاسلام مبرزایی با اشاره به مراسم عزاداری اربعین در محضر رهبر انقلاب اسلامی توسط هیئت دانشجویان سراسر کشور و سخنان معظم له مبنی بر ثبوت قدم در مسیر ناهموار و دشوار، تصریح کرد: ویژگی یاران امام راحل و مقام معظم رهبری ثبوت قدم و ضمیری آرام است که انقلاب اسلامی بعد از این همه چالش توسط استکبار به ساحل امن می رسد.
,
 
,
امام جمعه پارسیان با یادآوری هفته کتاب و بزرگداشت علامه طباطبائی صاحب تفسیر المیزان، عنوان کرد: خسارت زمانی در جامعه ایجاد می شود که افراد آن جامعه با کتاب مأنوس نباشند.
,
 
,
وی با انتقاد از تبلیغات وسیع و پر حجم برای برخی کالاهای غیر ضروری گفت: والدین، فرزندان خود را از کودکی با کتاب خوانی آشنا سازند.
,
 
,
خطیب نماز جمعه شهرستان پارسیان، به هفته وقف به عنوان سنت حسنه و یکی از راههای جبران نیازمندی های جامعه اشاره کرد و افزود: آگاهی مردم نسبت به جایگاه وقف در اسلام و جامعه بر شکوفایی وقف و استقبال مردم می افزاید.
,
 
,
میرزایی در ادامه با تأکید بر حوادث منطقه و استعفای سعد حریری نخست وزیر لبنان، اظهار کرد: سناریوی حریری را به طور قطع باید یک قطعه از پازل نقشه راه آمریکایی ها برای مدیریت تحولات منطقه غرب آسیا دانست که به دلیل نقش بارز سعودی ها که همزمان دو میدان عراق و لبنان را دنبال می کنند، اهدافی فراتر از عرصه سیاسی لبنان دارند.
,
 
,
امام جمعه پارسیان ادامه داد: حزب الله لبنان به تأسی از مقاومت انقلاب اسلامی در طول چهل سال بارها در دل این نوع جنگ های روانی قرار گرفته و به خوبی یاد گرفته اند که چگونه در برابر اقدامات دشمن بایستند.
,
 
,
خطیب نماز جمعه پارسیان تاکید کرد: جبهه دشمن می داند اگر جنگی را شروع کند قطعا پایان دهنده آن نخواهد بود و لشکر اربعینی حسین(ع) منتظر فرمان رها سازی قدس هستند .
,
 
,
میرزایی با قدردانی از همه عاشقان اهل بیت(ع) در پذیرایی از زائران اربعین حسینی گفت: بر پایی دو موکب شهدای گمنام و امام حسن مجتبی(ع)مایه برکت شهرستان شده است .
,
 
,
امام جمعه پارسیان با اشاره به برگزاری یادواره بزرگ شهدای غرب استان در اول آذر ماه از سپاه ناحیه مقاومت و سپاه منطقه چهارم دریایی تشکر و قدردانی کرد.
,
 
,
وی، با توجه به وجود برخی از مدارس تخریبی و لزوم حمایت همه جانبه مسئولان از آموزش وپرورش برای تکمیل پروژه ها، تصریح کرد: هنوز مدتی از واگذاری زمین مقابل درب ورودی تنها سالن برگزاری جلسات در شهرستان نگذشته است که قسمتی دیگر توسط شهرداری پروانه ساخت داده شده و محدودیت هایی را برای آموزش وپرورش ایجاد کرده است که فرماندار و مسئولان ذی ربط جهت حفظ آبروی فرهنگی شهرستان و رفع نگرانی جامعه آموزش وپرورش همکاری لازم را انجام دهند.
,

استان  همدان

, استان  همدان, استان  همدان,
 
,
آیت الله غیاث الدین طه محمدی:
, آیت الله غیاث الدین طه محمدی:,

پیاده روی اربعین تمدن ساز است/ تقلید کورکورانه از غرب عامل انحطاط جوامع اسلامی می باشد

, پیاده روی اربعین تمدن ساز است/ تقلید کورکورانه از غرب عامل انحطاط جوامع اسلامی می باشد,
 
,
امام جمعه همدان و نماینده ولی فقیه دراستان در خطبه های نماز جمعه شهر همدان درابتدا با اشاره به بعد تمدن ساززیارت اربعین  گفت:پیاده روی اربعین به همه کشورهای دنیا پیام صلح، همبستگی و ظلم ستیزی را مخابره می کند.
,
 
,
 
,
آیت الله غیاث الدین طه محمدی در ادامه عنوان کرد: در جهانی که به راحتی قتل عام بشر در کشورهای یمن، میانمار و ...صورت میگیرد درک چنین از خودگذشتگی برای نجات بشر از ضلالت و گمراهی مشکل و برای عده ای حتی غیرممکن است.
,
 
,
 
,
وی با بیان اینکه کشورهای مدعی حقوق بشر، خود ناقض حقوق انسانی هستند گفت: بزرگترین بدبختی های انسان در جهالت و حیرت او ریشه دارد.
,
 
,
 
,
وی افزود: کشورهایی که خود را متمدن می دانند منافع خود را از فروش اسلحه به کشورهای جنگ طلبی چون عربستان تأمین می کنند.
,
 
,
 
,
نماینده ولی فقیه در استان همچنین، تقلید کورکورانه از الگوهای غربی را عامل انحطاط جوامع اسلامی برشمرد و عنوان کرد: ما پیشوایانی داریم که خود را در معرض خطر قرار دادند تا جامعه را از انحطاط نجات دهند پس نباید با الگوگیری از غرب خود را به انحطاط ببریم.
,
 
,
 
,
امام جمعه کبودراهنگ: اربعین نوید بخش، ایجاد انقلابی جهانی است/ دلسپردن به لبخند دشمن،زمینه ساز شکستی جبران ناپذیراست
,
 
,
حجت الاسلام نقی باقری امام جمعه شهرستان کبودراهنگ نیزدر خطبه های نمازعبادی سیاسی جمعه این هفته با اشاره به شکوه مراسم پیاده روی اربعین،گفت: امروزاندیشمندان جهان در خصوص حرکت ۳۰میلیونی اربعین معتقدند که این حرکت نوید یک انقلاب جهانی را می دهد.
,
 
,
 
,
وی در ادامه بااشاره به استعفای سعد حریری نخست وزیر لبنان عنوان کرد:داعش نفس های آخر خودرا می کشد و تدارک این فتنه از جانب عربستان و آمریکا برای پیدا کردن جولانگاهی دیگراست وعربستانی که خود را خادمین حرمین الشریفین می نامند به زودی رسوا خواهد شد.
,
 
,
 
,
وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص لزوم استقامت و مقاومت در برابر دشمنان گفت:ما ازاستقامت و مقاومت خود ضرر نکردیم و هرموقع به لبخند دشمن دلبستیم شکستی جبران ناپذیرخوردیم.
,
 
,
 
,
امام جمعه بهار: پیاده روی اربعین تبدیل به یک نماد ملی و جهانی شده است
,
 
,
امام جمعه شهر بهار نیز در خطبه های این هفته شهر بهارضمن تسلیت ایام اربعین حسینی،ثواب خدمت رسانی  به زائران را کمتر از زائران ندانست و گفت: به قول رهبر معظم انقلاب مراسم پیاده روی اربعین تبدیل به یک نماد ملی و جهانی شده که باعث سرافرازی همه مسلمانان و آزادگان جهان است.
,
 
,
 
,
حجت الاسلام حاتم نیا با اشاره به برپایی موکب های آیت الله بهاری در بهار و کربلا گفت: خوشبختانه شاهد این هستیم که سال به سال خدمات این مواکب که به نام آیت الله بهاری مزین شده بهتر می شود و امیدواریم که سالهای آینده نیز این خدمات بهتر و گسترده تر شود.
,
 
,
 
,
امام جمعه نهاوند: پیاده روی اربعین نماد عظمت واتحاد مسلمانان است
,
 
,
حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی مغیثی امام جمعه نهاوند نیز درخطبه های نمازجمعه نهاوند با اشاره به پیاده روی عظیم اربعین حسینی گفت: این همایش میلیونی به نمادی برای وحدت مسلمانان تبدیل شده و حضور زائران از کشورهای مختلف جهان نشان دهنده بر حق بودن امام حسین(ع) است.
,
 
,
 
,
وی اظهار داشت: حضور اقشار مختلف مردم و بویژه جوانان در این پیاده روی حاوی پیام بسیار مهمی است که جوانان ایران اسلامی همواره پیرو راه حق و حقیقت هستند.
,
 
,
 
,
امام جمعه نهاوند افزود: در حالی که منطقه با دخالت آمریکایی ها و عوامل تکفیری به آشوب کشیده  شده است ولی به برکت خون شهدای مدافع حرم این همایش میلیونی بدون کمترین مشکلی برگزار می شود.
,
 
,
 
,
مغیثی گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند ترویج و گسترش فرهنگ عاشورایی و حسینی در کشور هستیم که یکی از راه های ترویج این فرهنگ همین پیاده روی عظیم اربعین است.
,
 
,
استان سمنان
, استان سمنان, استان سمنان,
 
,
حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین مهدوی نژاد:
, حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین مهدوی نژاد:,
 
,
پرچم امام حسین (ع) در سراسر جهان به اهتزار درآمده است/ دنیا به سمت مقابله با ظلم پیش می رود
, پرچم امام حسین (ع) در سراسر جهان به اهتزار درآمده است/ دنیا به سمت مقابله با ظلم پیش می رود,
 
,
 
,
حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین مهدوی نژاد امام جمعه موقت سمنان در خطبه های آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته سمنان با تسلیت فرارسیدن اربعین حسینی گفت: تجمع ده ها میلیونی زوار اربعین حسینی در کربلای معلی نمایانگر شکوه و عظمت مکتب امام حسین (ع) بود که انسان را به یاد حقانیت خطبه های حضرت زینب (س) در برابر یزید می اندازد.
,
 
,
امام جمعه موقت سمنان با یادآوری سخنان حضرت زینب (س) در برابر یزید پس از واقعه عاشورا اظهار کرد: همانطور که حضرت زینب (س) خطاب به یزید گفتند هرچقدر تلاش کنی نخواهی توانست نام ما را محو و نابود کنی امروز به وضوح مشاهده می کنیم که نام امام حسین (ع) در سراسر گیتی شناخته شده است.
,
 
,
مهدوی نژاد با بیان اینکه استقبال زوار اربعین از این همایش بزرگ نسبت به سال های قبل افزایش یافته است گفت: امروز زائران امام حسین (ع) تنها شیعیان نیستند بلکه عشق به سیدالشهدا (ع) تمام آزادگان جهان را گرد هم جمع کرده است.
,
 
,
وی تاکید کرد: استمرار این مراسم بزرگ و تاریخی زمینه ساز حکومت جهانی حضرت مهدی (عج) خواهد بود.
,
 
,
امام جمعه موقت سمنان در بخش دیگری از خطبه های خود به سفر رئیس جمهور روسیه به ایران اشاره کرد و افزود: همکاری ایران و کشورهای منطقه باید بیش از پیش گسترش یابد چراکه به افزایش اقتدار و نفوذ جمهوری اسلامی ایران در عادلات جهانی منجر خواهد شد.
,
 
,
مهدوی نژاد با تاکید بر ضرورت اتحاد کشورهای اسلامی در برابر توطئه های دشمنان اظهار کرد: امروز داعش با فتوای تاریخی مرجعیت شیعه در عراق و راهنمایی های سردار سلیمانی و پشیبانی جمهوری اسلامی نفس های آخر خود را می کشد.
,
 
,
وی با اشاره به خنثی شدن توطئه های دشمنان در منطقه گفت: دشمنان انقلاب اسلامی هیچگاه خوی کینه توزانه خود را از دست نخواهند داد و همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند آمریکا دست از دشمنی با ملت ایران برنخواهد داشت لذا باید با حفظ وحدت و انسجام ملی با توطئه های استکبار مقابله کرد.
,
 
,
خطیب موقت جمعه سمنان با یادآوری اظهارات برخی مقامات عربستان سعودی علیه ملت ایران تصریح کرد: شاخ و شانه کشیدن وهابی ها و سعودی ها برای جمهوری اسلامی ایران نتیجه ای جز نابودی آل سعود نخواهد داشت.
,
 
,
مهدوی نژاد در بخش دیگری از سخنان خود به فرارسیدن هفته کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و گفت: در آموزه های دینی بر افزایش علم و آگاهی و مطالعه تاکید زیادی شده است و باید برای ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه تلاش کرد.
,
 
,
وی با دعوت خانواده ها برای افزایش مطالعه و توجه به کتاب و کتابخوانی افزود: متاسفانه آمارهای موجود از پایین بودن میزان مطالعه کتاب در کشور حکایت می کند که این امر شایسته نیست.
,
 
,
امام جمعه موقت سمنان ادامه داد: برای ارتقای سطح مطالعه در جامعه، کتاب باید در سبد اصلی خانوار قرار گیرد و برای آن هزینه شود.
,
 
,
 
,
استان آذربایجان غربی
, استان آذربایجان غربی, استان آذربایجان غربی,
 
,
حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی:
, حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی:,
 
,
گروه های تکفیری در راستای مقابله با اتحاد مسلمانان تشکیل شده اند/ نظام اسلامی با تقدیم شهدا از اهداف خود عقب نمی نشیند
, گروه های تکفیری در راستای مقابله با اتحاد مسلمانان تشکیل شده اند/ نظام اسلامی با تقدیم شهدا از اهداف خود عقب نمی نشیند,
 
,
حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی در خطبه های نماز جمعه این هفته ارومیه، با اشاره به ایام اربعین حسینی و عظمت پیاده روی اربعین، اظهار داشت: پیاده روی اربعین و اتحاد مسلمانان در این ایام نشان دهنده شکست پروژه های دشمن در مقابله با اشاعه فرهنگ اسلامی است.
,

وی، افزود: دشمن با تشکیل گروههای تکفیری و ترویستی به دنبال کاستن از اتحاد مسلمانان و جلوگیری از اشاعه اسلام در جهان بودند، اما امروز خوشبختانه شاهد اتحاد مسلمین در سایه همین فعالیت تکفیری ها هستیم.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه، حضور ۳۰ میلیونی در پیاده روی اربعین را نشانه هماهنگی مسلمانان و عزم آنها برای فرو ریختن کاخ تکفیری ها و دشمنان دانست.
,
,
,

وی، در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به فعالیت گروهک های معاند در مرزها نیز عنوان کرد: اینکه گاهی اوقات شاهد برخی اقدامات کور تکفیری ها و به شهادت رساندن رزمندگان باشیم، قطعا با هدف ایجاد فاصله میان مردم است.
وی، تاکید کرد: قطعا این فعالیت ها و اقدامات خرابکارانه نمی توانند خللی در عزم و اراده مردم وارد کرده و مقاوم تر از قبل حرکت خواهند کرد.
حجت الاسلام قریشی، در مورد لزوم کمک به مردم مظلوم یمن نیز گفت: خشونت و ناجوانمردی در یمن به اوج خود رسیده و مقابله با این امر نیازمند توجه مسلمانان و به خصوص مسئولان است.
,
,
,
,

وی، در پایان با اشاره به برخی تخلفات در تولبد و توزیع مواد غذایی، بیان داشت: گاهی اوقات برخی مواد غیرمجاز و بیماری زا به مواد غذایی اضافه می شود که این باعث عقوبت الهی خواهد شد بنابرابن باید دست اندرکاران به این موارد دقت کافی داشته باشند.
,
,
 
,
 
,
استان آذربایجان شرقی
, استان آذربایجان شرقی, استان آذربایجان شرقی,
 
,
حجت‌‌الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم:
, حجت‌‌الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم:,

 عربستان می‌‌خواهند منطقه را بار دیگر به آشوب بکشد

,  عربستان می‌‌خواهند منطقه را بار دیگر به آشوب بکشد,

حجت‌‌الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم ظهر امروز در خطبه‌‌های نماز جمعه تبریز به پیاده‌‌روی میلیونی اربعین حسینی اشاره کرد و ابراز داشت: کسانی که با مشقت و سختی به زیارت امام حسین می‌روند اجر و ثوابی دوچندان کسب می‌‌کنند، در روایت داریم هر قدمی که برای زیارت امام حسین(ع) برداشته شود اجر یک شهید در معرکه را دارد.

وی خاطرنشان ساخت: زیارت امام حسین(ع) در قالب سبک و سیاق پیاده روی که مرسوم شده به یک حرکت جهادی و حماسی شباهت دارد که با شور و شعور توأم است تا آرمان‌های امام حسین(ع) را در تراز جهانی مطرح و پرچم سیدالشهدا را در قله مهدوی سرافراز کند.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه اخیراً توفیق حضور در مرز شلمچه داشت، اظهار کرد: دیدم زائران و خادمان حسینی بدون اینکه به جایگاه و مقامشان فکر کنند، با چه عشق و فداکاری کار می‌‌کنند.

وی یادآور شد: عدد اربعین یک عدد خاص در متون دینی است، یکی سن پیامبر می‌‌باشد که زمان مبعوث شدن چهل سال داشته‌‌اند و می‌گویند عدد چهل در سن نشانه رشد بوغ فکری است و نقل شده حضرت آدم چهل شب در کوه صفا مشغول سجده بود و نقل دیگری هم است که هرکس چهل روز برای خدا اخلاص داشته باشد در دنیا جوز زاهدین قرار می‌گیرد و حکمت خدا در قلبش جاری می‌شود

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌‌شرقی با اعلام اینکه در اربعین زائران صدها کیلومتر با عشق و علاقه پیاده روی می‌کنند و به زیارت می‌روند، تصریح کرد: امروز دانشگاه اربعین درسراسر عالم منتشر شده و فریاد آن‌ها هیهات من الذله است؛ هرکس قبر امام حسین را زیارت کند هزاران حج عمره مقبوله نوشته می‌شود.

وی در بخشی از سخنان خود با اشاره به نقش سرلشکر سلیمانی در از بین بردن داعش و ایجاد امنیت در منطقه، درگذشت پدر ایشان را تسلیت گفت.

امام جمعه تبریز با تاکید بر فراهم شدن و تسهیل زمینه سفر بیست و هشت صفر، اذعان کرد: متاسفانه در این راه مشکلاتی وجود دارد، مگر می‌شود قیمت بلیط پروازهای اربعین یا مشهد به یکباره چند برابر شود؟ اینها باید کنترل شود و امیدواریم با نظم این عزاداری در مشهد صورت بگیرد.

وی ادامه داد: یکی از برکات انقلاب اسلامی احیای موقوفات است، بیست و هفت صفر بهترین روزی است که روز وقف نامیده شده زیرا سالروز وفات پیامبر که اولین وقف کننده و شهادت امام حسن(ع) می‌‌باشد که اولین متولی موقوفات امام علی است؛ توصیه می‌کنم خیرین از اموالشان چیزی را وقف کنند تا بعد از مرگشان‌ به وقف عمل کنند و‌ آنها را یاد نمایند.

حجت‌‌الاسلام آل هاشم با اشاره به در پیش رو بودن روز جهانی دیابت و بیماران کلیوی، متذکر شد: شروع دیابت در استان جزء شش استان اول در کشور است، باید شیوه زندگی را اصلاح کنیم و اگر در سفره هایمان اعتدال را رعایت نماییم، هم نهی از اسراف داریم که قرآن به آن تاکید دارد و هم مشکل افراد نیازمند را برطرف می‌کنیم.

وی افزود: با تغییر سبک زندگی و کاهش فعالیت فیزیکی، بیماری‌های مزمن در جامعه ما زیاد شده که به همراه حوادث عامل اصلی مرگ و میر است؛ علم طب نمی‌تواند جلوی مرگ‌ را بگیرد اما می‌تواند باعث طول عمر شود، چهل سال قبل امید به زندگی بیست سال کمتر از امروز بود و امروز امید به زندگی به هفتاد و چهار سال افزایش پیدا کرده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌‌شرقی با بیان اینکه امروز دیابت عامل شش درصد مرگ و میر جامعه است، توضیح داد: هشتاد هزار نفر به مراکز بهداشتی به دلیل بیماری دیابت مراجعه می‌کنند، ما هزار و پانصد و پنجاه نفر بیمار دیالیزی در استان داریم اما خوشبختانه به کمک خیرین دستگاه‌‌های دیالیزی بالاتر از استاندارد جهانی وجود دارد و در سال هشتاد نفر پیوند کلیه انجام می‌دهند.

وی در بخش دیگری از سخنانش نیز گفت: این هفته روز کتابخوانی داریم و به نقل از رهبری پر خسارت ترین‌ تنبلی، تنبلی در کتاب خواندن است و توفیق بزرگی است که با کتاب همراه باشیم؛ در کنار‌ سبد کالای مصرفی باید سبد کتاب باشد و برای رایج کردن سنت کتابخوانی در مساجد و مدارس باید کار شود و از مسئولین مصلی می‌خواهم در این فضای باز هر هفته نمایشگاه کتاب برگزار کنند.

امام جمعه تبریز شهادت وحید فرهنگی را تسلیت گفت و اضافه کرد: شهرمان با شهادت وحید فرهنگی معطر شد، آفرین بر پدر و مادر و همسر و خواهر این شهید بزرگوار، پدر این شهید می‌گفت که وحید عاشق ولایت است و چیزی که مرا تحت تاثیر قرار داد سه ماه بود که ازدواج کرده بود، خداوند به خانواده‌‌اش صبر دهد.

وی بیان داشت: به سپاه و بسیج آفرین بگوییم که چنین فرزندانی را پرورش می‌دهند، مسئولین قدر این نیروهای جوان انقلابی و ارزشی را بدانند، این‌ها در وقت بحران به درد جامعه می‌خورند.

حجت‌‌الاسلام آل‌‌هاشم با بیان اینکه دو اتفاق مهم در منطقه مطرح است که یکی بحث استعفای سعد حریری و دیگری اهداف بن سلمان از بازداشت شاهزاده‌‌های سعودی می‌‌باشد، تشریح کرد: در روزهای اخیر شاهد بازداشت شاهزاده‌های سعودی و کشته شدن تعدادی از آن‌‌ها در سانحه بالگرد بودیم که نشانگر بالا رفتن جنگ قدرت در عربستان است.

وی افزود: پادشاه سعودی به بهانه مبارزه با فساد برای قلع و قمع رقبا تلاش می‌‌کند و پشتیبانی آمریکا را نیز به همراه دارد؛ شکست سیاست‌‌های عربستان و گیر کردن در باتلاق یمن و سیاست کردستان عراق، عربستان را با بحران‌های سیاسی مواجه کرده است و جمهوری اسلامی ایران را به عنوان دخالت کننده در منطقه مطرح می‌کنند اما همه دنیا می‌دانند اگر نقش جمهوری اسلامی نبود تروریست تکفیری منطقه را فرا می‌گرفت.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه در فقدان ایران، منطقه به آشوب کشیده می‌‌شد و عربستان پاداش این مساله را دریافت می‌کرد، ابراز داشت: اکنون که تروریست تکفیری تحت کنترل در آمده‌‌اند، حکام بی تجربه سعودی به فکر نقشه‌های جدید برای تنش در منطقه هستند؛ در لبنان سعد حریری به یکباره به عربستان سفر و از آنجا استعفا کرد و به تکرار ادعای عربستان پرداخت.

وی اضافه کرد: این اتهام در حالی که داعش به پایان کار رسیده و لبنان هم شرایط نسبتا آرامی دارد در راستای بی ثبات سازی لبنان و فضاسازی علیه ایران‌ و محور مقاومت است؛ همانطور‌ که سید حسن نصرالله مطرح کرد نقشه برای نشان ندادن پیروزی‌های محور مقاومت است و درباره یمن هم ادعا می‌‌کنند موشک‌های یمن توسط ایران در اختیار قرار گذاشته‌ که حتی آمریکا هم آن‌ را تایید نکرده بلکه ادعای کشورهای منطقه است.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

استان کرمان

, استان کرمان,
حجت‌الاسلام مهدی عربپور:
, حجت‌الاسلام مهدی عربپور:,
 
,
استعفای تعجب برانگیز نخست وزیر لبنان در راستای طرح تجزیه خاورمیانه توسط آمریکاست 
, استعفای تعجب برانگیز نخست وزیر لبنان در راستای طرح تجزیه خاورمیانه توسط آمریکاست ,
 
,
حجت‌الاسلام مهدی عربپور ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه کرمان به راهپیمایی اربعین سالار شهیدان اشاره کرد و اظهار داشت: این حرکت در کنار اهمیت زیارت حضرت سیدالشهداء (ع)، یک تجمع بیش از 20 میلیونی با اهمیت بود که در میان بایکوت رسانه‌های دنیا دیده شد.
,
 
,
وی از  روز جهانی دیابت گفت و ابراز داشت: روز جهانی دیابت و همین‌طور روز حمایت از بیماران کلیوی را در پیش داریم که هر دوی این مسائل در کشور ما بسیار با اهمیت هستند چراکه دیابت در کشور ما مردم را به شدت تهدید می‌کند و بیماری کلیوی نیز می‌تواند بینایی را از افراد بگیرد، پیشنهاد می‌کنم  برای پیشگیری از این دو بیماری خطرناک به مراکز پزشکی مراجعه کنید چراکه پیشگیری همیشه بهتر از درمان است.
,
 
,
امام‌جمعه موقت کرمان با اشاره با سالروز ارتحال علامه طباطبایی گفت: جوانان ما این عالم ربانی را کمتر می‌شناسند، ایشان صاحب تفسیر ارزشمند المیزان هستند و عالمانی بزرگ را تربیت کردند، باید درباره این شخصیت بسیار بزرگ اسلام دانست و بیشتر تحقیق کرد.
,
 
,
وی افزود: دشمن با بمباران تبلیغاتی علیه روحانیت و علما در تلاش است که چهره این قشر را در میان جوانان ما عوض کند از طرفی روحانیت باید متوجه این قضیه باشند و کارهایی را که در شان آنها نیست انجام ندهند و در مقابل، جوانان هم باید بدانند که در راه پیروزی انقلاب اسلامی چهره‌های بزرگی از روحانیت، شکنجه و تهدید شدند و بسیاری هم در این راه ریاضت زیادی کشیدند.
,
 
,
وی با بیان اینکه فرهنگ کتابخوانی در جامعه ما بسیار پایین است، گفت: سرانه مطالعه در کشور ما بسیار پایین است، جوانان ما ساعت‌ها وقت خود را در فضای مجازی می‌گذرانند اما با کتاب انس ندارند، همه ارگان‌ها و همچنین خانواده‌ها باید برای تغییر این وضعیت تلاش کنند.
,
 
,
عرب‌پور وقف را یکی از اقدامات پسندیده دانست و ابراز داشت: درامد وقف در کشور ما در راه معنوی و دینی صرف می‌شود و باید این فرهنگ مانند گذشته در کشور رایج شود.
,
 
,
امام جمعه موقت کرمان با بیان اینکه همه حوادث منطقه به هم مربوط بوده و در جهت طراحی آمریکا پیش می‌رود، گفت: جدایی ناموفق کردستان عراق، استعفای تعجب برانگیز نخست وزیر لبنان، بستن ورودی‌های کشور یمن توسط عربستان برای ایجاد قحطی در این کشور، همه و همه در راستای طرح تجزیه خاورمیانه توسط آمریکاست که با هزینه‌کرد عربستان صورت می‌گیرد.
,
 
,
وی افزود: پیروزی‌های درخشان ارتش‌های عراق و سوریه در مقابل داعش، آن‌ها را عصبانی کرده و در تلاش هستند تا نقشه خود را عوض کرده و جنگ و ناامنی را به لبنان بکشانند.
,
 
,
وی با تلاوت آیاتی از قرآن، این طرح‌ها را شکست خورده دانست و گفت: این وعده خداست که جبهه مقاومت پیروز می‌شود و دشمنان شکست خوده پا پس می‌کشند.
,

 

,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه