اخبار داغ

ائمه جمعه هرمزگان مطرح کردند؛

استعفای سعد حریری دسیسه ای آمریکایی است/پیاده روی اربعین نمایش اقتدار مسلمانان در برابر استکبار جهانی بود

استعفای سعد حریری دسیسه ای آمریکایی است/پیاده روی اربعین نمایش اقتدار مسلمانان در برابر استکبار جهانی بود
نماز جمعه این هفته با شرکت احاد مردم استان هرمزگان در مصلاهای سراسر استان برگزار گردید که ائمه جمعه استان در خطبه های نماز عبادی و سیاسی به مهمترین مسائل روز کشور ،منطقه ای و جهانی اشاره کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛نماز جمعه این هفته با شرکت احاد مردم استان هرمزگان در مصلاهای سراسر استان برگزار گردید که ائمه جمعه استان در خطبه های نماز عبادی و سیاسی به مهمترین مسائل روز  کشور ،منطقه ای و جهانی اشاره کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

استعفای سعد حریری نقشه ای آمریکایی برای مدیریت بر تحولات غرب آسیاست

, استعفای سعد حریری نقشه ای آمریکایی برای مدیریت بر تحولات غرب آسیاست, استعفای سعد حریری نقشه ای آمریکایی برای مدیریت بر تحولات غرب آسیاست,

حجت الاسلام میرزایی امام جمعه پارسیان در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرستان با اشاره به حرکت میلیونی محبان اهل بیت (ع)در اربعین حسینی گفت: در حالی که گرگان گرسنه به سرکردگی آمریکای جنایتکار و صهیونیسم بین الملل برای تشدید فتنه‌ها و سرکوب ملت های مظلوم خیز برداشتند و هدف اصلی خود را جبهه مقاومت قرار دادند، میلیون ها نفری که در مسیر نهضت حسینی گام برداشتند اعلام کردند پرچم یالثارات الحسین(ع) را بر قله با عزت مهدوی به اهتزاز در می آورند و طومار ظالمان عالم را برای همیشه می پیچاند.

,

حجت الاسلام مبرزایی با اشاره به مراسم عزاداری اربعین در محضر رهبر انقلاب اسلامی توسط هیئت دانشجویان سراسر کشور و سخنان معظم له مبنی بر ثبوت قدم در مسیر ناهموار و دشوار، تصریح کرد: ویژگی یاران امام راحل و مقام معظم رهبری ثبوت قدم و ضمیری آرام است که انقلاب اسلامی بعد از این همه چالش توسط استکبار به ساحل امن می رسد.

,

امام جمعه پارسیان با یادآوری هفته کتاب و بزرگداشت علامه طباطبائی صاحب تفسیر المیزان، عنوان کرد: خسارت زمانی در جامعه ایجاد می شود که افراد آن جامعه با کتاب مأنوس نباشند.

,

وی با انتقاد از تبلیغات وسیع و پر حجم برای برخی کالاهای غیر ضروری گفت: والدین، فرزندان خود را از کودکی با کتاب خوانی آشنا سازند.

,

خطیب نماز جمعه شهرستان پارسیان، به هفته وقف به عنوان سنت حسنه و یکی از راههای جبران نیازمندی های جامعه اشاره کرد و افزود: آگاهی مردم نسبت به جایگاه وقف در اسلام و جامعه بر شکوفایی وقف و استقبال مردم می افزاید.

,

میرزایی در ادامه با تأکید بر حوادث منطقه و استعفای سعد حریری نخست وزیر لبنان، اظهار کرد: سناریوی حریری را به طور قطع باید یک قطعه از پازل نقشه راه آمریکایی ها برای مدیریت تحولات منطقه غرب آسیا دانست که به دلیل نقش بارز سعودی ها که همزمان دو میدان عراق و لبنان را دنبال می کنند، اهدافی فراتر از عرصه سیاسی لبنان دارند.

,

امام جمعه پارسیان ادامه داد: حزب الله لبنان به تأسی از مقاومت انقلاب اسلامی در طول چهل سال بارها در دل این نوع جنگ های روانی قرار گرفته و به خوبی یاد گرفته اند که چگونه در برابر اقدامات دشمن بایستند.

,

خطیب نماز جمعه پارسیان تاکید کرد: جبهه دشمن می داند اگر جنگی را شروع کند قطعا پایان دهنده آن نخواهد بود و لشکر اربعینی حسین(ع) منتظر فرمان رها سازی قدس هستند .

,

میرزایی با قدردانی از همه عاشقان اهل بیت(ع) در پذیرایی از زائران اربعین حسینی گفت: بر پایی دو موکب شهدای گمنام و امام حسن مجتبی(ع)مایه برکت شهرستان شده است .

,

امام جمعه پارسیان با اشاره به برگزاری یادواره بزرگ شهدای غرب استان در اول آذر ماه از سپاه ناحیه مقاومت و سپاه منطقه چهارم دریایی تشکر و قدردانی کرد.

,

وی، با توجه به وجود برخی از مدارس تخریبی و لزوم حمایت همه جانبه مسئولان از آموزش وپرورش برای تکمیل پروژه ها، تصریح کرد: هنوز مدتی از واگذاری زمین مقابل درب ورودی تنها سالن برگزاری جلسات در شهرستان نگذشته است که قسمتی دیگر توسط شهرداری پروانه ساخت داده شده و محدودیت هایی را برای آموزش وپرورش ایجاد کرده است که فرماندار و مسئولان ذی ربط جهت حفظ آبروی فرهنگی شهرستان و رفع نگرانی جامعه آموزش وپرورش همکاری لازم را انجام دهند.

,

پیاده روی اربعین قدرت نمایی تمام عیار مسلمانان در برابر استکبار جهانی بود

, پیاده روی اربعین قدرت نمایی تمام عیار مسلمانان در برابر استکبار جهانی بود, پیاده روی اربعین قدرت نمایی تمام عیار مسلمانان در برابر استکبار جهانی بود,

حجت الاسلام سید محمد حسینی امام جمعه موقت کیش در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه کیش با توصیه به رعایت تقوی الهی در تمامی شئون زندگی با اشاره به اینکه پیاده روی اربعین و حرکت میلیونی جهان تشیع حماسه ای فوق تصور بود که بازتاب بسیارگسترده ای در جهان داشت اظهار کرد: در پیاده روی اربعین علاوه بر شیعیان، تمامی مسلمانان و پیروان دیگر ادیان الهی گردهم آمده بودند.

,

وی افزود:پیاده روی اربعین به فرموده رهبر معظم انقلاب منتی است که خدا بر ملت مسلمان جهان و امت اسلامی ایران گذاشته است.

,

امام جمعه موقت کیش با بیان اینکه زیارت امام حسین (ع) از سوی ائمه اطهار بسیار سفارش شده است افزود: امام باقر(ع) فرموده است« زیارت امام حسین(ع) حاوی برکات و فضیلت های بسیاری است که اگر مردم برآن اگاهی داشتند از شوق جان می دادند و اگر کوتاهی صورت می گرفت از غصه قالب تهی می کردند».

,

وی با تقدیر از انسان های بی ادعایی که در طول سال بخشی از هزینه زندگی و معیشت خود را برای برپایی موکب ها و منازل پذیرایی از زائران حسینی پس انداز کرده و در مسیر پیاده روی با روی خوش از زائران استقبال و پذیرایی می کردند افزود: اگر چاشنی زیارتی چنین پربرکت مرارت و رنج طی مسیرهای طولانی از نجف تا کربلا و مانند آن باشد  که مردمانی از سراسر عالم در این روز با شکوهترین فضائل انسانی را به نمایش گذاشتند بی تردید فضیلت آن افزونتر خواهد بود.

,

خطیب جمعه موقت کیش همچنین با اشاره به هفته کتاب و کتابخوانی، بدترین و پرخسارت ترین تنبلی را به تعبیر مقام معظم رهبری تنبلی در مطالعه کتاب عنوان کرد و افزود: به فرموده مقام معظم رهبری امروز با بدترین و پرخسارت ترین تنبلی در جامعه که دوری از کتاب و کتابخوانی است مواجه هستیم که جوانان و نوجوانان آنگونه که باید با کتاب مأنوس نیستند.

,

وی ادامه داد: خواندن کتاب به ویژه کتاب های دینی و اعتقادی از واجبات است زیرا جوانان ما از کمترین اطلاعات احکام ، اعتقادات و اصول دینی برخوردارند.

,

حجت الاسلام حسینی با اشاره به روز جهانی حمایت از بیماران کلیوی و هفته دیابت افزود: از خداوند متعال برای تمامی بیماران شفای عاجل آرزمندیم.

,

وی همچنین با تسلیت سالروز رحلت عالم و فیلسوف جهان اسلام علامه طباطبایی گفت: اثرات و برکات کتاب گرانسنگ تفسیر المیزان علامه طباطبایی همچنان در جهان اسلام باقی و ساری است.

,

امام جمعه موقت کیش در بخش دیگری از خطبه های این هفته نماز جمعه کیش با تاکید بر سنت حسنه وقف، پیامبر اکرم(ص) را پایه گذار این سنت والا برشمرد و افزود: سنت حسنه وقت نهادی مردمی است که  پایه گذار هسته آن وجود پربرکت پیامبر گرامی اسلام است  که قابلیت رفع مشکلات اقتصادی جامعه اسلامی را دارد و احساس می شود این سنت در میان مردم ناشناخته بوده و با اهداف متعالی وقف در جامعه فاصله داریم.

,

وی همچنین با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای مبارز انقلاب، شهدای 8 سال دفاع مقدس، مدافعان حرم و حافظان مرزهای ایران اسلامی شهادت عده ای مرزبانان دلیر و رشید جمهوری اسلامی ایران در مرز چالداران را تسلیت گفت و افزود: این مردان شجاع و بی ادعا که حافظان امنیت، عزت و آرامش این مرز بوم بودند توسط عده ای از تروریست ها که امنیت کشور را مورد هدف قرار داده بودند به شهادت رسیدند.

,

امام جمعه موقت کیش خاطر نشان کرد: بی تردید خواب شوم دشمنان با حضور فرزندان دلیر و حافظان شجاع در مرزهای ایران اسلامی هرگز تعبیر نخواهد شد و روز به روز بر عزت و امنیت این مرز و بوم افزوده خواهد شد.

,

نماز جمعه این هفته کیش به امامت حجت الاسلام سید محمد حسینی امام جمعه موقت کیش و با حضور مردم مومن جزیره در مصلا برگزار شد.

,

وقف صدقه جاریه است/ مطالعه یک امر بسیار مهم در پیشبرد صحیح اهداف است

, وقف صدقه جاریه است/ مطالعه یک امر بسیار مهم در پیشبرد صحیح اهداف است, وقف صدقه جاریه است/ مطالعه یک امر بسیار مهم در پیشبرد صحیح اهداف است,

حجت الاسلام مختار صادقی امام جمعه موقت حاجی آباد در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به هفته کتاب و کتابخوانی اظهار کرد: مطالعه یک امر بسیار مهم است که اگر مردم به آن اهمیت بدهند می توانند تمام اوقات بیکاری خود را به کتاب اختصاص بدهند.

,

صادقی افزود: مطالعه استرس را کم می کند و انسان را جذاب و مهربان و مطالعه هدفمند می توانند به ما کمک کند تا به مشکلات غلبه کنیم و انسان را اجتماعی می کند.

,

وی در ادامه با اشاره به روز وقف بیان داشت: وقتی اسان از دنیا می رود پرونده اعمال آن بسته می شود و ولی پرونده وقف آن باز ااست زیرا وقف همان صدقه جاریه است و تا زمانی که موقوفه باشد برای انسان ثواب نوشته می شود.

,

امام جمعه موقت حاجی آباد تصریح کرد: پیامبر فرموده صبر و بردباری، اخلاق خوش و تقوا و پارسایی این سه چیز اگر انسان نداشته باشد از امت من و خداوند نیست.

,

صادقی بیان داشت: تقوا مانند چراغ است که راه را برای ما روشن می کند و عامل انتخاب صحیح را اما حسین و رفتنش به کربلا و عزت عبدی که نصیبش شد همین تقوا بود.

,

وی افزود: چند راه برای رعایت تقوای الهی وجود دارد که اولین ان کنترل زبان و صداقت داشتن، کنترل شکم با روزه داری، کنترل شهوت با امر ازدواج، مبارزه با غرور با داشتن تواضح،غفلتزدایی با ذکر و یاد خداوند، مقاومت در برابر عیش و نوش ها ، غافل نماندن از فقرا با انفاق می باشد.

,

رفع دشمنی امریکا فقط با اقتدار،عزت و استقلال ایران ممکن است

, رفع دشمنی امریکا فقط با اقتدار،عزت و استقلال ایران ممکن است, رفع دشمنی امریکا فقط با اقتدار،عزت و استقلال ایران ممکن است,

حجت الاسلام و المسلمین حسن حیدری امام جمعه شهرستان سیریک با گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی گفت:متأسفانه سرانه مطالعه در کشور ما بسیار پایین است و خرید کتاب جایی در سبد کالایی مردم ما ندارد و ما باید فرزندان خویش را از سنین کودکی به مطالعه کتاب عادت بدهیم برای اینکه پرخسارت ترین تنبلی ها، تنبلی در خواندن کتاب برشمرد.

,

وی اظهار کرد:برخی بهانه می گیرند که وقت برای مطالعه نداریم، در حالیکه اولا وقت زیادی از خویش را صرف امور بیهوده مثل مشاهده فیلم و تبلیغات می کنند و ثانیا انسان می تواند از وقت های فراغت خویش برای مطالعه کتاب برنامه ریزی کند و طبق فرمایش مقام معظم رهبری، مردم ما با کتاب، بیش از آنچه امروز انس دارند، باید انس بگیرند کتابخوانی چیزی است که برای یک ملت فریضه و امری واجب و لازم برای زندگی است.

,

این مسئول ابراز کرد: مسئولان هم وظیفه دارند، فرهنگ کتابخوانی را بین مردم ترویج کنند و با  برگزاری مسابقات کتابخوانی، تجهیز کتابخانه های عمومی و برگزاری نمایشگاه کتاب می تواند مردم را به سمت کتابخوانی تشویق کنند.

,

حجت الاسلام و المسلمین حیدری یادآور شد: رئیس جمهور روسیه با آن عظمت برای استفاده از محضر رهبر معظم انقلاب، به ایران می آید و چند ساعت از محضر ایشان استفاده می کند برای اینکه می داند فرمایشات حضرت آقا،‌حساب شده و بر اساس حقائق است پس جا دارد مسئولان کشور هم به سخنان حکیمانه مقام معظم رهبری توجه بیشتری داشته باشند تا لازم نباشد بعد از صرف هزینه های بسیار به آن مطالب برسیم.

,

امام جمعه شهرستان سیریک با بیان سخنان مقام معظم رهبری در سال  که۹۲ فرمودند؛ دشمنی امریکا با مردم ایران بخاطر مسئله هسته ای نیست و اگر یک روزی مسئله هسته ای حل بشود، بهانه های دیگر مطرح می شود اظهار کرد: استعفای سعد حریری به تحریک و نقشه عربستان سعودی انجام شد تا از زبان او، ایران را متهم به دخالت در امور داخلی لبنان کنند متاسفانه عربستان و رزیم منهوس آل سعود به دنبال این است که به هر نحوی به ایران ضربه بزند، ولی ان شاء‌الله نقشه های آنها نقش بر آب خواهد شد.

,

وی با بیان اینکه  اصل زیارت امام حسین علیه السلام ارزش زیادی دارد و اگر این زیارت همراه با رنج و مشقت و به یاد اسرای اهل بیت و شرکت در یک همایش باشکوه جهانی باشد بر ارزش آنها افزوده می شود گفت: قدر این ایام را باید بدانیم و در مراسمات توسل به اهل بیت علیهم السلام شرکت با شکوه داشته باشیم.

,

امام جمعه شهرستان سیریک با گرامیداشت روز جهانی علم در خدمت صلح و توسعه اضافه کرد: متأسفانه امروز فرهنگ منحط غرب، علم و دانش را در جهت جنگ و تجاوز به کشورهای مظلوم استفاده می کند و فقط شعارهای توخالی  و عوام فریبانه را برای بشریت اجرا و دنبال می کنند.

,

حجت الاسلام حیدری با بیان حدیثی از پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله که در روایتی فرمودند:‌ کودکان را بخاطر پنج خصلت دوست دارم ، زیاد گریه می کنند، خاک بازی میکنند (تواضع دارند)، دعوا می کنند ولی کینه نمی گیرند، برای فردا ذخیره نمی کنند و حرص آینده نمی زنند، می سازند و خراب می کنند (به دنیا دل نمیبندند) افزود: کسانی که این خصلت ها را داشته باشند یقیننا محبوب رسول خدا هستند.

,

وی با گرامیداشت روز حمایت از بیماران کلیوی و روز جهانی دیابت خاطرنشان کرد:سلامتی یک امانت الهی است که باید قدر آن را بدانیم، از دیدگاه قرآن خوراک انسان هم باید حلال باشد هم طیب باشد و انسان باید مواظب آنچه می خورد باشد.

,

امام جمعه شهرستان سیریک با گرامیداشت آغاز هفته وقف در جامعه تصریح کرد: وقف دارای ظرفیت وسیعی در جهت حل مشکلات رفاهی، اقتصادی و کمک به ترویج فرهنگ است  وعزیزانی که امکان مالی دارند،‌بخشی از اموال خویش را به دست خودشان وقف کنند تا برای همیشه صدقه جاریه برایشان ثبت شود برای اینکه در وقف باید اولویت ها هم لحاظ شود و با توجه به شرائط و نیازهای منطقه وقف انجام شود.

,

خیانت های عربستان سعودی به اسلام و مسلمین به مراتب بیشتر از آمریکا و اسرائیل است

, خیانت های عربستان سعودی به اسلام و مسلمین به مراتب بیشتر از آمریکا و اسرائیل است, خیانت های عربستان سعودی به اسلام و مسلمین به مراتب بیشتر از آمریکا و اسرائیل است,

علی ابراهیمی امام جمعه موقت بشاگرد در خطبه های نماز جمعه امروز با اشاره به ایام اربعین حسینی، اظهار کرد: جابر ابن عبدالله انصاری اولین زائر قبر امام حسین(ع) بود اما امروزه پس از گذشت 1400 سال، میلیون ها نفر از اقوام و ادیان مختلف  در بزرگترین راهپیمایی سیاسی مذهبی دنیا شرکت می کنند.

,

امام جمعه موقت بشاگرد افزود: حضور 20 میلیونی عاشقان سالار شهیدان در اجتماع باشکوه و بی نظیر اربعین، تعجب همه را برانگیخته که با چه نظمی این خیل عظیم جمعیت در این کشور کوچک به راحتی و با نظم پذیرایی شده و امنیت شان بر قرار است.

,

ابراهیمی با تاکید بر تقویت فرهنگ اربعین، این اجتماع بزرگ را باعث ایجاد وحدت بین مسلمانان جهان و پیامی روشن به ابر قدرتان و مستکبران دانست.

,

وی با اشاره به 24 آبان روز کتاب، یادآور شد: سرانه مطالعه در بین مردم بسیار پایین است و امروزه فقط اسم کتاب در بین ما جا مانده و رسم کتاب خوانی به فراموشی سپرده شده است.

,

امام جمعه موقت بشاگرد بهبود سرانه مطالعه کشور را لازمه بالا بردن فرهنگ عمومی جامعه عنوان کرد.

,

ابراهیمی در خصوص اتفاقات اخیر منطقه با اشاره به استعفای نخست وزیر کشور لبنان، اظهار کرد: این عمل هم از نظر زمانی و هم مکانی عجیب به نظر می آید زیرا بر اساس قانون اساسی، نخست وزیر باید استعفا خود را در کشور خود به رئیس جمهور ارائه کند.

,

وی ادامه داد: پس از پیروزی های لبنان و محور مقاومت در منطقه و با توجه به شکست های مکرر عربستان سعودی و اربابانشان در خاورمیانه استعفای نخست وزیر لبنان در خاک عربستان هیچ توجیهی جز اعمال اجبار ندارد.

,

امام جمعه موقت بشاگرد با بیان اینکه اقدامات عربستان در منطقه برای جلوگیری از نفوذ ایران است، خاطر نشان کرد: خیانت های عربستان سعودی که خود را خادم الحرمین می نامند به جهان اسلام و مسلمین به مراتب بدتر از اسرائیل و آمریکاست که کشتن مردم بی دفاع یمن، جنگ افروزی و سعی در نا امن کردن منطقه نمونه ای از آن ها است.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه